Hvilken type smokk bruker dere?

Bruker53li

Andre møte med forumet
Her i heimen har vi ei storesøster som ikke ville ha smokk, hun ble raskt glad i tommelen sin, og nå snart 4 år etter er dette stadig hennes beste venn, her for noen uker siden skulle mannen være lur - han og snuppa gikk inn på en avtale om at hun skulle få blinkesko når hun sluttet med tommelen, stakkars hun kommer jo aldri til å få blinkesko, da det tommelen er så lett tilgjengelig! Lillemor er foreløpig ikke så veldig glad i smokk, spytter den ut og jeg prøver intenst til å få henne til å ta den, da jeg absolutt ikke vil risikrer å få nok et tommel barn!

Hvilken smokk bruker dere, og har noen noe gode tips?

Vi har prøvd MANGE typer. Faktisk er det vel knapt én smokk vi ikke har prøvd.
Den han til slutt aksepterte (ikke alltid, men når han vil.. Hehe) er en som heter suavinex. Og det må være den 0-2mnd, latex og med flat tupp.
Den er kortere enn andre, så den kommer ikke like langt bak.
Man får kjøpt den på babyshop og lilleprinsen.no

Bruker mam, men har ikke noe godt tips ettersom hun tok den på første forsøk:-P

Ett tips er å sprøyte inn litt sukkervann når de har smokken i munn eller dyppe den i sukkervann. Er ikke alle som lar seg lure, men storebror tok smokk på den måten.

Vi har brukt avent sin fra dag 1 :)

MAM her- hun tok den fra første dag. Storesøster brukte også den, så jeg har ikke noe annet å sammenligne med.

Vil ikke ta sutten her heller.. Så da blir mammaen brukt i stede for å sovne som regel ;) Har også prøvd en del.. Hun tar den noen ganger, men da bare sånn Max 10 min. Da har hun tatt MAM og nuk.
Ikke prøvd med sukkervann, men prøvd å smøre den med morsmelk. Funker ikke! Hun brekker seg når hun merker at det ikke er flaska eller puppen.

Vi har prøvd 8/9 forskjellige typer, og til slutt tok hun nuk genius (tror det skrives sånn)... Vi hadde egentlig gitt opp smokkeprosjektet, men en biltur uten mulighet til å stoppe på en stund og en rassint baby gjorde at jeg fiska opp smokken fra stelleveska og vips, det tok ho den! :) nå er den blitt en kjærkommen venn :)

Her i heimen har vi ei storesøster som ikke ville ha smokk, hun ble raskt glad i tommelen sin, og nå snart 4 år etter er dette stadig hennes beste venn, her for noen uker siden skulle mannen være lur - han og snuppa gikk inn på en avtale om at hun skulle få blinkesko når hun sluttet med tommelen, stakkars hun kommer jo aldri til å få blinkesko, da det tommelen er så lett tilgjengelig! Lillemor er foreløpig ikke så veldig glad i smokk, spytter den ut og jeg prøver intenst til å få henne til å ta den, da jeg absolutt ikke vil risikrer å få nok et tommel barn!

Hvilken smokk bruker dere, og har noen noe gode tips?
Dette er min store skrekk da jeg selv sugde på tommel til jeg var begynt på skolen og vel så det!! Husker at pappa smurte "godnegl" på tommelneglene. Smakte ikke godt, men jeg saug det bare vekk.. Uffameg! Skjemmes.

Back
Topp