Trening! :-)

*Pudding*

Glad i forumet
"Finn en treningsform du liker" er det typiske svaret....
Hoppetau må jo være "pis of cake" tenkte jeg. Men NEIDA!!! Der tok jeg feil, gitt :p
Fy f*** så sliten jeg ble! :)
Men programmet skal jeg følge - det har jeg bestemt meg for :)

Har også skaffet meg hoppetau :D
Har du funnet et treningsopplegg med hoppetau? Lyst å dele med deg? :)

Lykke til:) holder meg til styrketrening tror jeg;)

Spinning e utrolig effektivt og god utfordring, så hvis du e medlem av treningssenter med den muligheten anbefaler jeg det på det sterkeste!! :D Vil man gå ned i vekt er det et veldig bra alternativ! :)

Hoppetau er tungt, tungt, tungt altså, slett ikke sånn som jeg husker det fra jeg var lita, da hoppet vi jo lenge uten p få blodsmak i munnen og nesten ikke kunne gå neste dag...

Jeg overdrev det en liten anelse når jeg, totalt utrent, hoppet enkelte dager i 15 minutter i strekk da.... (motivert av en aktivitetskonkurranse på jobb...)

Spinning e utrolig effektivt og god utfordring, så hvis du e medlem av treningssenter med den muligheten anbefaler jeg det på det sterkeste!! :D Vil man gå ned i vekt er det et veldig bra alternativ! :)
Er ikke medlem av treningsstudio, men har spinningsykkel hjemme :) Blir bare støttemedlem hvis jeg melder meg inn :p Er flink å bruke den til til tider, men får vondt i rumpen og blir fort utålmodig... :p

Hoppetau er tungt, tungt, tungt altså, slett ikke sånn som jeg husker det fra jeg var lita, da hoppet vi jo lenge uten p få blodsmak i munnen og nesten ikke kunne gå neste dag...

Jeg overdrev det en liten anelse når jeg, totalt utrent, hoppet enkelte dager i 15 minutter i strekk da.... (motivert av en aktivitetskonkurranse på jobb...)
Det var overraskende tungt! Skjønner ikke hvordan jeg klarte det så lenge da jeg var liten :p
Foreløpig går jeg ikke på minutter, men antall hopp. 50x4 hopp - sliiiiiten! :)
Men ser fort fremgang og merker det allerede på kondisen, og det bare etter en uke. Hurra!! :)
Nå må jeg bare klare å stumpe røyken :p

Er ikke medlem av treningsstudio, men har spinningsykkel hjemme :) Blir bare støttemedlem hvis jeg melder meg inn :p Er flink å bruke den til til tider, men får vondt i rumpen og blir fort utålmodig... :p

Du kan kjøpe sånn gel-sete til å trekke over setet på spinningssykkelen. :) Det er god hjelp for å slippe å få vondt i rumpen. :)

Hoppetau er noe av det som brenner allermest kalorier altså :) Selv holder jeg meg til løping og vektløfting.... bruker ett fitnessprogram fra i form nå, var støl i låra i tre dager etter første gang (og jeg har trent jevnlig i 8 år) :p

Viktig med "riktig" hoppetau forresten :p Prøvde med tau først, men det funket dårlig :)

Har et plast hoppetau med teller, regner kcal og div. Syns det funker greit. Kjøpt på netthandel. Finns det noen du anbefaler? :)

Det var overraskende tungt! Skjønner ikke hvordan jeg klarte det så lenge da jeg var liten :p
Foreløpig går jeg ikke på minutter, men antall hopp. 50x4 hopp - sliiiiiten! :)
Men ser fort fremgang og merker det allerede på kondisen, og det bare etter en uke. Hurra!! :)
Nå må jeg bare klare å stumpe røyken :p

Gjorde som deg i dag. Hopper du hver dag? Vi har et multiapparat hjemme som jeg har begynt å trene på. Hadde hoppetau som oppvarming og avslutning :-)

Jeg kjøpte det billigste de hadde på XXL. Det får holde i begynnelsen :)
Høres greit ut med et som teller, kanskje jeg burde fått meg et sånt :) Nå er jeg blitt veldig god på å telle til 50 :p
Jeg hopper tau som oppvarming og nedtrapping til styrketrening, annenhver dag. De andre dagene går jeg fjell- eller skogstur med hunden.
For min del er det viktig å variere sånn at jeg ikke blir lei. Hvis jeg blir lei kommer jeg ikke i gang igjen... kjenner meg selv så pass godt :p

Regner med at ettersom denne ligger under "før svangerskapet" at dere alle er "FØR" svangerskapet? Jeg er også "FØR" svangerskapet, ettersom jeg sluttet på pillen for 1 måned siden for jeg ønsker barn. Saken nå er at siden nyttår har jeg gått ned 10 kilo og har rundt 5 igjen. Leser et innlegg her inne om at slanking før en blir gravid kan være negativt med tanke på at barnet kan bli født alt for tidlig?

Noen som har erfaringer?

Skulle gjerne hatt av de 5 kiloene til før jeg blir gravid (og selvfølgelig når jeg blir det så stopper jeg jo, enten det er 1 eller 5 kilo igjen).

Regner med at ettersom denne ligger under "før svangerskapet" at dere alle er "FØR" svangerskapet? Jeg er også "FØR" svangerskapet, ettersom jeg sluttet på pillen for 1 måned siden for jeg ønsker barn. Saken nå er at siden nyttår har jeg gått ned 10 kilo og har rundt 5 igjen. Leser et innlegg her inne om at slanking før en blir gravid kan være negativt med tanke på at barnet kan bli født alt for tidlig?

Noen som har erfaringer?

Skulle gjerne hatt av de 5 kiloene til før jeg blir gravid (og selvfølgelig når jeg blir det så stopper jeg jo, enten det er 1 eller 5 kilo igjen).

Dersom du ikke går altfor fort ned i vekt og tar multivitaminer underveis, og spiser sunt og variert mens du går ned i vekt så har du best mulig ernæringsstatus til tross for at du er på vei ned i vekt. Dersom du da passer på at du ikke er i energiunderskudd under svangerskapet så skal ikke risikoen bli så stor for at det skal ha betydning for svangerskapet. Selve vekttapet er ikke det skumle, det er tilstanden på statusen i kroppen ellers på alt av næringsstoffer osv. :) Flink du har vært som har gått ned 10 kg i år! :)

Okei, det høres godt ut :-)

Jeg begynte 1 januar, så det har ikke akkurat gått fort fort nei. Har gått ned maks 1 kilo i uken og flere uker ingenting. Og jeg prøver jo å legge om livsstilen min, spiser ikke snop og kaker osv. Spiser sunt, mer frukt og grønnsaker og bare litt mindre, som er grunnen til at jeg har gått ned + trening da selvfølgelig.

Vitaminer får jeg også i meg ettersom jeg er svært kresen og feks ikke spiser fisk. Så da får vi bare håpe at det snart skjer noe :-) Tenker på en annen ting, i forhold til trening.... jeg begynte også i januar med styrke og kondisjonstrening. Nå trener jeg styrke ca 1-2 ganger i uken og kondisjon (somregel sykkel eller løper i 1- 1 1/2 time) 2-3 ganger i uka. Er det "farlig" å fortsette når man blir gravid?

Og er det spesielt "farlig" i begynnelsen av svangerskapet? Tenker så tidlig at du kanskje ikke vet du er gravid ennå.. Vil ikke gjøre noe som kan være farlig eller ødlegge, men er blitt veldig glad i trening.

Back
Topp