Middag i bryllup? Hva hadde dere?

• Trådstarter Trådstarter Snorkfrøken
  • Opprettet Opprettet
S

Snorkfrøken

Guest
Jeg og min samboer har snakket om hva vi vil ha til middag. Vi er kresene og det vi synes er godt er hverdagsmat for andre :p
Vi kunne godt tenkt oss helstekt indrefilet med gode fløtebaktepoteter med bernaisesaus :p
Hihi.. Ser at det som er anbefalt like ikke vi, blant annet rødvinssaus, soppstuing osv.
Nå har ikke vi bestemt oss for dette enda, men moro å høre hva andre har hatt? Og var det vellykket?:)

Vi har bryllup nå i mai,skal ha festen på reastaurant,da vi er 20 stk tilsammen.

Vi skal ha

Forrett: Scampi med hvitløk
Hovedrett:Reinsdyrsplomme med grønnsaker,poteter og en viltsaus
Dessert:Sjokoladekake med mascarponekrem og bringebærsorbet

Gleder meg,for det høres godt ut.
Vi valgte denne menyen fordi vi syntes det hørtes godt ut,men vet og at omtrent alle liker dette.

Anbefaler dere å hovedsakelig velge noe dere liker. :) er deres dag :)

Høres jo godt ut det dere har lyst på da :)
Lykke til

Jeg og min samboer har snakket om hva vi vil ha til middag. Vi er kresene og det vi synes er godt er hverdagsmat for andre :p
Vi kunne godt tenkt oss helstekt indrefilet med gode fløtebaktepoteter med bernaisesaus :p
Hihi.. Ser at det som er anbefalt like ikke vi, blant annet rødvinssaus, soppstuing osv.
Nå har ikke vi bestemt oss for dette enda, men moro å høre hva andre har hatt? Og var det vellykket?:)

Hva med å ha to forskjellige sauser slik at folk velger selv? Samme med soppstuing, en kan ha det i skåler på bordet?

Koldtbord med brød, masse pålegg, sjømat og litt varmt og. Dette fordi det var mange med allergi, vegetarianere, osv. Vi ville og ha det heile så uformelt som mulig, då hjelper det på at folk vandrar litt rundt og finner seg mat sjølv.

Vi hadde et slags koltbord med tapas retter. Som venner og familie var med å lage.
Billig og alle får det de liker. Har mange kresne slekninger og venner.

Reke coktail med kokkensvri til forrett(jeg ville ha blomkålsuppe,som jeg vet kokkens er så goood,men mannen liker ikke blomkål)
Elgsteik,men grønnsaker,poteter,syltetøy(tyttebær,hjemmelaget)
Dronningmaud og is med bær:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg synes koldtbord er det meste geniale!
Man får mange flotte koldtbord, og kan supplere en del selv. Man kan også fint ha mye varmmat inntil koldtbordet.

Jeg spiser hverken fløtegratinerte poteter eller beranaiesaus. Så for min del hadde jeg nok sultet i bryllupet ditt :P

Jeg synes koldtbord er det meste geniale!
Man får mange flotte koldtbord, og kan supplere en del selv. Man kan også fint ha mye varmmat inntil koldtbordet.

Jeg spiser hverken fløtegratinerte poteter eller beranaiesaus. Så for min del hadde jeg nok sultet i bryllupet ditt :P

Jeg hadde sultet i de fleste bryllup :p
Jeg synes ikke koldtbord passer i bryllup jeg. Det passer bedre i konfirmasjon og dåp synes jeg :)

Vi giftet oss en varm sommer dag, så vi orket egentlig ikke noen stor og tung middag :p Mamma og jeg lagde koldtbor selv. Hadde alt man kunne tenke seg og 8-10 forskjellige brød/rundstykketyper. Det ble veldig vellykket. Alle fikk mat de likte og alle forspiste seg :p Syns vi gjorde en god jobb der, hehe. Desserten ble så lite kreativ som is og friske bær og frukter.

Skjønner ikke hvorfor koldtbord ikke kan brukes i bryllup. Det finnes stusselige koldtbord (som jeg slev har opplevd noen ganger) og det finnes de bedre koldtbora. Tror det kommer veldig ann på hva man gjør det til. Tilberedning, fremstilling og utvalg. Vi er ekstremt glade for at vi lagde til koldtbord istede for stor middag.

Vi hadde

Forrett - melon og spekeskinke
Mellomrett - laksesuppe
Hovedrett - kveite med poteter og grønnsaker og saus
Dessert - is og varme bjørnebær

Forrett: rekecoktail
Hovedrett: en eller annen stek, fløtepoteter, grønnsaker og saus
Dessert: dessertbord
Ville ha koldtbord, men fikk ikke viljen min der.

Fløtegratinerte poteter OG bernaisesaus? Smør på flesk. Og så overdøver man smaken til hverandre... I tillegg synes jeg bernaisesaus er harry og white-trash så for meg blir det noe man får på et gatekjøkken... Hadde reagert om jeg hadde fått servert dette i bryllup.

Men selvfølgelig må jo dere ha noe dere liker på deres bryllupsdag! Det holder lenge med fløtepoteter og grønnsaker til. En god biff skal man jo kjenne smaken på og ikke dynke i saus.

Forrett: rekecocktail med hjemmebakt brød
Hovedrett: helstekt indrefilet med poteter, grønnsaker og bearneaise og rødvinsaus
Dessert: mangosorbet med friske frukter

Fløtegratinerte poteter OG bernaisesaus? Smør på flesk. Og så overdøver man smaken til hverandre... I tillegg synes jeg bernaisesaus er harry og white-trash så for meg blir det noe man får på et gatekjøkken... Hadde reagert om jeg hadde fått servert dette i bryllup.

Men selvfølgelig må jo dere ha noe dere liker på deres bryllupsdag! Det holder lenge med fløtepoteter og grønnsaker til. En god biff skal man jo kjenne smaken på og ikke dynke i saus.

Liker det smør på flesk som du kaller det jeg, mest mulig fett og da er jeg fornøyd. ;)
Jeg får heller være White-trash ( som flertallet i norge da er, da bernaisesaus er den mest populære sausen i norge, om den hører til i ett bryllup er en helt annen sak) en å ikke like maten i mitt eget bryllup. Å spise biff uten saus er jo som å spise brød uten pålegg. :p
Og de aller fleste andre sauser smaker dritt :)

Forrett: rekecocktail med hjemmebakt brød
Hovedrett: helstekt indrefilet med poteter, grønnsaker og bearneaise og rødvinsaus
Dessert: mangosorbet med friske frukter

Hørtes deilig ut, bortsett fra forretten :p
Skulle ønske jeg likte reker, det ser utrolig godt ut, men konsistens og smak er ikke noe for meg.

Liker det smør på flesk som du kaller det jeg, mest mulig fett og da er jeg fornøyd. ;)
Jeg får heller være White-trash ( som flertallet i norge da er, da bernaisesaus er den mest populære sausen i norge, om den hører til i ett bryllup er en helt annen sak) en å ikke like maten i mitt eget bryllup. Å spise biff uten saus er jo som å spise brød uten pålegg. :p
Og de aller fleste andre sauser smaker dritt :)
Hehe da kan du like gjerne bare spise saus. Smaken på kjøttet må jo fram! Som jeg skrev så må dere kunne spise noe dere liker i deres bryllup. Men hadde ikke servert dette til andre.. Det er nå min mening.

Hehe da kan du like gjerne bare spise saus. Smaken på kjøttet må jo fram! Som jeg skrev så må dere kunne spise noe dere liker i deres bryllup. Men hadde ikke servert dette til andre.. Det er nå min mening.

Smaker kjøttet jeg, skjønner ikke hvorfor man ikke skal smake kjøtt fordi man har på saus? Akkuratt det kan jeg nok ta det med ro i vår familie der alle liker saus. Tror min familie hadde svimt av om jeg serverte kjøtt uten saus.
Bekymrer meg veldig lite for dette akkuratt nå, men i mitt bryllup blir det mat jeg og min samboer liker. Liker ikke andre det så får de la være å komme ;)
Hva det blir, det vet vi ikke enda :p

Back
Topp