Når vannkopper bryter ut...?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
For tre uker siden hadde vi besøk en langhelg av en mor og sønn, og sønnen brøyt ut i vannkopper den lørdagen mens de var her. Hun oppdaget den første på lørdagskvelden, og spurte meg om hva jeg trodde det var. Det var liksom en blank boble på huden.

Etter dette har jeg jo ventet på at de skulle bryte ut hos frøkna da, og leter stadig etter dem. :p Trodde de skulle komme forrige helg, for da hadde hun et par dager hvor hun var litt slapp og hadde litt forhøyet temperatur, men neida. Så i kveld sa hun noe om at det klødde, så jeg sjekket en gang til, og fant fire-fem små prikker på ulike steder (rompe, lysken, skulder, arm), men disse var mer røde, selv om de hadde en liten tupp som så blank ut, det lille jeg klarte å studere dem, for hun var lei og de var veldig små.

Høres det ut som det kan være begynnelsen på vannkoppene?

Last edited:
inkubasjonstiden er 10-20 dager, så kan godt være det ja. Trenger heller ikke å bryte ut noe særlig...
Jeg hadde mini-vannkopper, nesten ingen prikker eller feber. Så jeg var heldig:)

inkubasjonstiden er 10-20 dager, så kan godt være det ja. Trenger heller ikke å bryte ut noe særlig...
Jeg hadde mini-vannkopper, nesten ingen prikker eller feber. Så jeg var heldig:)

Ja, jeg hadde lest at inkubasjonstiden kunne være opp til tre uker, så dette var jo heelt på tampen da i så fall. :p jeg har jo ventet sånn på det, men så begynte de ansatte i barnehagen å prate om at hun kunne bare smitte videre til de andre i barnehagen uten å få det selv, så jeg ble litt svett. :p Like greit å få det overstått, syns jeg.

Håper egentlig at hun får et skikkelig utbrudd, uten at hun blir for plaget selvsagt, for to av sambo sine brødre hadde vannkopper to ganger (de var hos legen og fikk det bekreftet), og svigersøster hadde det også to ganger, og alle disse tre som jeg vet om hadde veldig små utbrudd. Ene broren min hadde også bare et lite utbrudd, og han fikk helvetesild senere. :/ Så jeg er egentlig mer redd for det. Vi har uansett hvitvask klar. :p

Det kan tenkes at det er begynnelsen på vannkopper ja....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Det blir spennende å se i morgen tidlig. Da blir hun vel skuffet, som er invitert i bursdag. Alternativt, hvis hun er i god form, så får vi ringe verten og evt. foreldrene til de andre ungene og høre hva de sier, for det er jo de samme ungene hun går i barnehagen med, så hvis det er smitte kan de jo ha blitt smittet allerede. :p

Får hun ikke vannkopper på dag 21 etter hun ble utsatt for smitte så får hun det ikke.
Mamma spurte legen, og fikk d dag 18:/

Uansett, du ser fort imorra om det er vannkopper eller ikke.
Min våknet med noen få prikker, bare timer senerr var kroppen full. Broren våknet full av prikker dagen etter. De ble utsatt for smitte samtidig.

Her fikk de først røde prikker som etter noen timer ble væskefylte.

Får hun ikke vannkopper på dag 21 etter hun ble utsatt for smitte så får hun det ikke.
Mamma spurte legen, og fikk d dag 18:/

Uansett, du ser fort imorra om det er vannkopper eller ikke.
Min våknet med noen få prikker, bare timer senerr var kroppen full. Broren våknet full av prikker dagen etter. De ble utsatt for smitte samtidig.

Her fikk de først røde prikker som etter noen timer ble væskefylte.

Spesielt at det er så forskjellig. Jeg snakket med hun som var her, hun hadde hatt ei annen venninne med barn på besøk for å smitte dem etter at hun hadde dratt herfra, og disse ungene ble syke etter mindre enn en uke. :p

Spennende å se i morgen ja.

Back
Topp