Ingefær

Frk.Friken

Flørter med forumet
Er det noen som vet om man kan ta ingefærkapsler eller drikke te av fersk ingefær?

Akkurat en uke siden jeg skulle ha mensen og har begynt å kjenne på kvalmen. Kom i 11-12 tiden på formiddagen og jaggu kommer den ikke igjen nå når jeg skal legge meg.
 
Jeg lager isvann med sitron og ingefær, og litt sukker. Har i mugge i kjøleskapet, fungerer veldig for min del. På ca 2 L vann har jeg en sitron og ca 2 ss raspet fersk ingefær.
 
Jeg brukte å ta tabeletter av ingefær mot kvalm, funka litt men her var det postafen som vart redninga:) tok en på kveldene pga trøtthet
 
Jeg brukte å ta tabeletter av ingefær mot kvalm, funka litt men her var det postafen som vart redninga:) tok en på kveldene pga trøtthet
Kan man ta det? På apoteket og hos legen fikk jeg beskjed om at det kunne være skadelig, og jeg ikke skulle ta det når jeg var gravid... :/
 
Kan man ta det? På apoteket og hos legen fikk jeg beskjed om at det kunne være skadelig, og jeg ikke skulle ta det når jeg var gravid... :/
Så rart, jeg har lest de anbefaler det møt svangerskapskvalme.
Om legen har sagt du ikke bør ta det bør du nok la være.
 
Så rart, jeg har lest de anbefaler det møt svangerskapskvalme.
Om legen har sagt du ikke bør ta det bør du nok la være.
Kanskje det er litt forskjellig fra lege til lege.. Men jeg også har hørt at det funker, men når jeg spurte legen sa hun tvert nei :/ hehe.. Får holde meg til ingefær da :)
 
Det var det legen min anbefalt:) å lisje frøkena mi e tipp topp ho ASA:) så ingen skade skjed her du:):)
 
Lagde meg en termos varmt vann med ingefær og sitron i dag tidlig som jeg har drukket jevnt og trutt i dag, og har hatt en perfekt dag, ikke tegn til noe kvalme, så langt.
 
Back
Topp