"Tilrettelegger" dere arbeidsdagen deres?

mamma_til_3

<3 Desemberhemlighet <3
VIP
Altså, i det stille for dere selv. Er mer beviste på hva dere bør gjøre anderledes i forhold til før dere ble gravide. Feks løfter litt mindre, roer ned osv
 
Jeg har en fysisk jobb, går og står mye, løfter kurver med oppvask inn og ut av oppvaskmaskin osv.

Jeg prøver å bli flinkere til å sitte litt, om så bare i 1 minutt av gangen, stabler kopper, glass, asjetter osv ut av kurvene før jeg løfter ut kurven. Drikker mer vann (ett godt tips er å ha drikkeflaske). Tømmer søpla før sekkene er for fulle osv. Sånne småting som jeg kan styre litt selv.
Har jo ikke sagt noe til noen enda på jobb.
 
Jeg har en jobb hvor det ikke er noe fysisk arbeid, stillesittende på kontor, så sånn sett er det ikke noe stress. Pulten min har hevert med motoren, og jeg merker mer og mer at det er digg å stå. Men jeg har kuttet kaffe, og drikker mer vann enn tidligere.
I min jobb kan det bli mye stress, spesielt ved månedsavslutning, og jeg forsøker nå å hele tiden være i forkant. Men det er vanskelig - tankene mine går veldig innover, og jeg må konsentrere meg veldig.
Og jeg er glad jeg har flexitid og mulighet for hjemmekontor
 
Jeg har kontorjobb, så slipper å tenkte på det ;)
Har ingen ønsker om å fortelle det til jobben før tidligst uke 12.
 
Jeg vil drøye iallefall til mai før jeg sier noe, da har jeg vært hos legen for første gang.
Foreløbig går det jo greit, enste jeg merker at jeg til tider har litt vondt på ett punkt bake korsryggen, på venstreside. Men vond rygg er jeg vant med etter å ha gått 9 mndr med prolaps (i jobb 7 av de iom at legen jeg hadde da hevdet hardnakket at det var muskulært og nektet å sykemelde meg. Fikk så vidt henvisning til fysio som henviste meg sporenstreks i mr).
 
Min arbeidsgiver kan ikke tilpasse for meg, så jeg er i svangerskapspermisjon allerede. Dessverre og heldigvis. :)
 
Kan du ikke jobbe natta?

Nattarbeid er ikke anbefalt jf. Arbeidsmiljøloven, og selv om de kan tilrette legge meg over på dag og kveld kan de ikke fjerne meg fra pasientsituasjoner. Siden vi har to-tre utageringsepisoder i uka ville det bare vært et spørsmål om tid før det skjedde noe på en av mine vakter som er en risiko for fosteret, så fremfor å ta risikoen er jeg permittert.
 
Nattarbeid er ikke anbefalt jf. Arbeidsmiljøloven, og selv om de kan tilrette legge meg over på dag og kveld kan de ikke fjerne meg fra pasientsituasjoner. Siden vi har to-tre utageringsepisoder i uka ville det bare vært et spørsmål om tid før det skjedde noe på en av mine vakter som er en risiko for fosteret, så fremfor å ta risikoen er jeg permittert.
ÅÅÅÅÅ.. Da skjønner jeg! :D
 
Jeg har en fysisk jobb, går og står mye, løfter kurver med oppvask inn og ut av oppvaskmaskin osv.

Jeg prøver å bli flinkere til å sitte litt, om så bare i 1 minutt av gangen, stabler kopper, glass, asjetter osv ut av kurvene før jeg løfter ut kurven. Drikker mer vann (ett godt tips er å ha drikkeflaske). Tømmer søpla før sekkene er for fulle osv. Sånne småting som jeg kan styre litt selv.
Har jo ikke sagt noe til noen enda på jobb.

Jeg har omtrent samme arbeidsoppgaver som du beskriver, samt varemottak av tunge bakevarer, og en del tunge løft. Jeg har sagt ifra at jeg er gravid allerede, så de er flinke med å ta hensyn til meg og tar over når det er ting jeg ikke får gjøre. Veldig snille kollegaer :)
 
Jeg har omtrent samme arbeidsoppgaver som du beskriver, samt varemottak av tunge bakevarer, og en del tunge løft. Jeg har sagt ifra at jeg er gravid allerede, så de er flinke med å ta hensyn til meg og tar over når det er ting jeg ikke får gjøre. Veldig snille kollegaer :)
Jeg jobber alene om dagene (vi er mange ansatte på min avdeling), men er spredd utover hele "huset".
Men jeg får bare ta de hensynene jeg selv kan foreløbig også får vi se hvordan det går :)
 
Sitter foran pcen hele dagen, så trenger ikke bekymre meg for tunge dager. Men har begynt å få vanvittig vondt i ryggen når jeg sitter på jobb, eller i bilen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det ennå. Har tenkt å bite tenna sammen, for jeg har ikke lyst å fortelle at jeg er gravid ennå.
 
Har en fysisk jobb. Prøver å ikke stresse. Hadde en stressende dag i går og kjente da jeg ble litt dårlig av det. Har sagt i fra til sjefen at jeg er gravid, men det er fordi sjefen vet om hvor lenge vi har prøvd!
 
Jeg jobber alene om dagene (vi er mange ansatte på min avdeling), men er spredd utover hele "huset".
Men jeg får bare ta de hensynene jeg selv kan foreløbig også får vi se hvordan det går :)

På dagtid er vi minst 2 stykker, og på sen vakt er det en som jobber alene. Som du sier, må man bare ta litt ansvar selv, slik at man får pauser etc. Veldig viktig å ikke slite seg ut i denne tilstanden :)
 
Back
Topp