Er dere samfunnsengasjert?

bjlind

Forelsket i forumet
Spør her i stedet for på gruppa :p men er dere samfunnsengasjerte? Følger dere med på hva som skjer i samfunnet og nyhetsbildet? F.eks følger utviklingen om nord/sør Korea konflikten osv?
 
Jeg er samfunnsengasjert, men føler meg litt i babybobla for tida. :p får ikke med meg så mye nyheter pga. Litt krevende kvelder...
 
Er jo utdannet sosiolog (samfunnsviter) og liker å holde meg oppdatert på samfunnsspørsmål. Er også opptatt av hvordan folk har det og liker å diskutere. :p:cool:
 
Eg var aktiv i unge høgre før eg fekk eldste. Var meir engasjert då, enn kva eg er no. Følger med i nokon saker som opptar meg, men har ikkje samme tida til det. Fokuset mitt er også flytta veldig over på ungane. Er vel mest støttemedlem no, eg :)

Og eg meiner at alle som velger å ikkje bruke stemmeretten sin, heller ikkje kan klage. ALT er politikk, så det blir mfeil å seie at ein ikkje bryr seg om politikk, og derfor ikkje gidder å stemme.
 
Er jo utdannet sosiolog (samfunnsviter) og liker å holde meg oppdatert på samfunnsspørsmål. Er også opptatt av hvordan folk har det og liker å diskutere. :p:cool:
Har ei venninne som også er det.... Men eg er sterkt ueinig med ho i noko, kanskje eg er sterkt ueinig med deg i noko også... :p trur du homofili er noko folk er, eller noko folk blir på grunn av oppveksten?
 
Tror det er noe folk er og blir. :p mest tror jeg det er bioligisk faktisk. Finnes mamge teorier rundt det også i sosiologien. Ikke alle sosiologer mener at alt er et resultat av samfunnet vi vokser opp i. Da hadde det ikke vært noe homofili i lukkede samfunn tenker jrg. ;)
 
Jeg forsøker å være litt oppdatert, men merker at fokuset har endret seg endel de siste årene.
 
Med fare for å høres ut som en dum blondine, så må jeg innrømme at jeg ikke leser/ser/hører nyheter. Blir deprimert og engstelig av det, og har satt typen på saken. Han er kanskje i overkant engasjert i politikk og samfunn, og sier ifra om det er noe jeg trenger å vite ;)

Men jeg engasjerer meg veldig i "mine" hjertesaker :)
 
Med fare for å høres ut som en dum blondine, så må jeg innrømme at jeg ikke leser/ser/hører nyheter. Blir deprimert og engstelig av det, og har satt typen på saken. Han er kanskje i overkant engasjert i politikk og samfunn, og sier ifra om det er noe jeg trenger å vite ;)

Men jeg engasjerer meg veldig i "mine" hjertesaker :)

Hva er hjertesakene dine da?
 
Altså, det blir kanskje feil å si det sånn da, for jeg er ikke akkurat noe formann i noen foreninger, for å si det sånn ;)

Men det jeg bryr meg om, det bryr jeg meg virkelig om.
Da setter jeg meg inn i saken det gjelder, slik at jeg kan komme med saklige og veloverveide argument i en eventuell diskusjon.
For eksempel homofili og ufrivillig barnløshet.
Og så er jeg en språknazi, til min kjæres fortvilelse ;)
 
Altså, det blir kanskje feil å si det sånn da, for jeg er ikke akkurat noe formann i noen foreninger, for å si det sånn ;)

Men det jeg bryr meg om, det bryr jeg meg virkelig om.
Da setter jeg meg inn i saken det gjelder, slik at jeg kan komme med saklige og veloverveide argument i en eventuell diskusjon.
For eksempel homofili og ufrivillig barnløshet.
Og så er jeg en språknazi, til min kjæres fortvilelse ;)

Enig! Jeg liker også kun å diskutere hvis jeg har litt peiling. Hater når folk synser i vei om temaer de ikke har satt seg inn i. :p
 
Enig! Jeg liker også kun å diskutere hvis jeg har litt peiling. Hater når folk synser i vei om temaer de ikke har satt seg inn i. :p
Irriterer meg grenseløst over mennesker som kan og vet alt. Uansett hva du sier, om du legger frem vitenskapelige bevis, så vet de fremdeles bedre ;)
 
Irriterer meg grenseløst over mennesker som kan og vet alt. Uansett hva du sier, om du legger frem vitenskapelige bevis, så vet de fremdeles bedre ;)

Liker spesielt argumentet det er feil.Så spør man: Hvorfor er det feil, kan du vise til fakta? Svar: Nei, men det er feil, det vet jeg. :p
 
Tror det er noe folk er og blir. :p mest tror jeg det er bioligisk faktisk. Finnes mamge teorier rundt det også i sosiologien. Ikke alle sosiologer mener at alt er et resultat av samfunnet vi vokser opp i. Da hadde det ikke vært noe homofili i lukkede samfunn tenker jrg. ;)
Då kan jo ikkje vi diskutere, då :p eg trur det er noko dei er født som. Har lese at nokon forskera trur det skyldes hormonnivået under svangerskapet. Eg trur ikkje nokon blir homofile av måten dei blir oppdratt på. Det finnes jo andre dyr som er homofile, og der trur eg jo ikkje det er så veldig mange forskjellige oppdragelsesformer ute og går :p
 
Nei, ikke sant. Hvis du kan bli straffet med døden for å være homofil så hadde du kanskje ikke vurdert det. :p Hva tenker du om bifile da? Er det miljø eller arv? Er vi kanskje alle skapt for å like begge kjønn, og så sosialisert inn i ulike preferanser etterpå. ;)
 
Liker spesielt argumentet det er feil.Så spør man: Hvorfor er det feil, kan du vise til fakta? Svar: Nei, men det er feil, det vet jeg. :p
Eller dei som påstår at det er fakta. Så google du seinere, og ser at det var løgn......
 
Nei, ikke sant. Hvis du kan bli straffet med døden for å være homofil så hadde du kanskje ikke vurdert det. :p Hva tenker du om bifile da? Er det miljø eller arv? Er vi kanskje alle skapt for å like begge kjønn, og så sosialisert inn i ulike preferanser etterpå. ;)
Nei, det trur eg ikkje :p eg trur dei på lik linje som homofile er født inn i legninga si... Men når sant skal seies veit eg lite om det å vere bifil.... Berre av å prøve å skrive her, har ei komt med fleire konklusjoner :p
 
Nei, det trur eg ikkje :p eg trur dei på lik linje som homofile er født inn i legninga si... Men når sant skal seies veit eg lite om det å vere bifil.... Berre av å prøve å skrive her, har ei komt med fleire konklusjoner :p

Ha ha. Kan jo egentlig si at det er verken sånn eller slik. Ingenting er jo bevist. ;) det er en av de tingene jeg liker med sosiologi. Mange teorier og mange ulike forståelseseammer. ;)
 
Er sånn passelig interessert og engasjert. Liker å få med meg nyheter, men setter meg ikke inn i alt som foregår rundt i verden. Noen saker aner jeg ikke hva handler om, mens andre nyheter engasjerer meg såpass at jeg leser absolutt alt som er å lese om saken. Nå for tiden blir det bare overfladisk lesing av nyheter, skjønner ikke helt den nord-Korea konflikten (?) som pågår :p

Jeg benytter meg av stemmeretten, men er ikke veldig politisk engasjert :p
 
Jeg ser nyheter og får med meg det som er der. Engasjerer meg veldig mot barnemishandling og psykiske lidelser, å gjøre disse temaene mindre tabu og st folk tørr stå fram.

Aktivt med i Røde kors og er ellers generelt opptatt av det som skjer i verden og rundt meg.

Syns det er synd at alles øyne er mor nord Korea, noen byrde se mot Syria og mange andre steder :(
 
Back
Topp