Skravletråd team blue

Jeg gleder meg til å "krige" med dere, jenter, Håper vi henger med lenge alle sammen! Jeg kommer nok til å syte litt her hvis sjokoladesuget melder seg, det er nok den verste fristelsen for meg. Håper det går greit? :p
 
Stabiliseringen bør jo aller helst være en slags livsstilsendring hvis du skal klare å holde vekta stabil resten av livet. Man må finne et kosthold og treningsopplegg som man kan leve med, legge seg til sunne og gode vaner i det daglige. Og selvfølgelig kunne skeie ut en gang i blant, ellers blir man jo gal!

Det er også lurt å følge litt med på vekta, veie seg et par ganger i mnd f.eks. Da kan man sette seg en regel om at hvis vekta er 2 kg mer en du vil den skal være, så tar du et tak for å få fjerna disse kiloene før det baller på seg for mange (som da vil føles mye tyngre å slanke vekk enn bare 2 kg liksom).

Det er ikke så vanskelig om man lærer seg å like sunne alternativer :D

Takk for gode forslag :) mange av de endrigene jeg har gjort er jo noe som skal være varig :) feks at jeg har byttet ut kjøttdeig med karbonadedeig, flinkere til å spise grønnsaker, prøver å ha fisk til middag to ganger i uka osv. Prøver å lage medt mulig kaloriifattige middager, og det skal jeg fortsette med! Men keg kommer jo til å unne meg litt innimellom, noe jeg ikke har gjort nå, har ikke spist pannekaker eller bigone siden ifjor :p skal jo også prøve å få forholdsvis faste treningsrutiner etterhvert :) er bare så synd at vi har fult kjør hele tiden fram til januar, og da er jeg kanskje gravid igjen :p
Bare det at jeg har blitt bevisst på hvor mye kalorier forskjellige ting inneholder vil jo forhåpentligvis hjelpe meg til å holde på vekta :) har også byttet ut cola med cola zero :) og så mye cola å kjøttdeig som vi spiser så sparer jeg nok masse kalorier bare på de to endringene :)

Det å ta i et tak så fort vekten går opp et par kg var et bra tips! Jeg er avhengig av å veie meg, så blir nok ikke noe problem å følge med litt :p jeg veier meg stort sett hver dag, av og til to ganger daglig. Men nå har jeg faktisk ikke veid meg siden fredag, så må nok se hvordan jeg ligger ann imorgen :p

Du skal selvsagt få låv til å klage når søtsuget melder seg! Vi skal jo hjelpe hverandre til å nå målene våre, og da må vi støtte hverandre i vanskelige tider, og gi hverandre et spark i ræva for å komme igang med trenig når det er tungt! :) det hjalp meg utrolig mye i forrige krig å ha noen som oppmuntret meg til å trene :)
 
Hei
Jeg er en jente på snart 28 år. Er samboer og forlovet, vi har vært sammen i snart 11 år. Vi har en gutt på 2,5 og en jente på 16 måneder. Jeg har slitt med vekten i mange år, jeg har pcos noe som også gjør at man legger fortere på seg og sliter med vektnedgang. Karbohydrater er visst det som er ille når man har pcos så jeg har startet med ketolysekuren. På 27 dager gikk jeg ned 7,5 kg. Samboeren min ble 30 i helga så har skeiet ut og gikk selvfølgelig opp av det. Så må være streng denne uken så jeg får vært med videre her:p Måtte jo melde startvekt før jeg skeiet ut:p Men nå er jeg tilbake på ketolysekuren hvertfall:)

Hvordan spiser du i løpet av en dag? Har gått meg så lei på ketolyse at kunne trengt et puff ;-)
 
Takk for gode forslag :) mange av de endrigene jeg har gjort er jo noe som skal være varig :) feks at jeg har byttet ut kjøttdeig med karbonadedeig, flinkere til å spise grønnsaker, prøver å ha fisk til middag to ganger i uka osv. Prøver å lage medt mulig kaloriifattige middager, og det skal jeg fortsette med! Men keg kommer jo til å unne meg litt innimellom, noe jeg ikke har gjort nå, har ikke spist pannekaker eller bigone siden ifjor :p skal jo også prøve å få forholdsvis faste treningsrutiner etterhvert :) er bare så synd at vi har fult kjør hele tiden fram til januar, og da er jeg kanskje gravid igjen :p
Bare det at jeg har blitt bevisst på hvor mye kalorier forskjellige ting inneholder vil jo forhåpentligvis hjelpe meg til å holde på vekta :) har også byttet ut cola med cola zero :) og så mye cola å kjøttdeig som vi spiser så sparer jeg nok masse kalorier bare på de to endringene :)

Det å ta i et tak så fort vekten går opp et par kg var et bra tips! Jeg er avhengig av å veie meg, så blir nok ikke noe problem å følge med litt :p jeg veier meg stort sett hver dag, av og til to ganger daglig. Men nå har jeg faktisk ikke veid meg siden fredag, så må nok se hvordan jeg ligger ann imorgen :p

Du skal selvsagt få låv til å klage når søtsuget melder seg! Vi skal jo hjelpe hverandre til å nå målene våre, og da må vi støtte hverandre i vanskelige tider, og gi hverandre et spark i ræva for å komme igang med trenig når det er tungt! :) det hjalp meg utrolig mye i forrige krig å ha noen som oppmuntret meg til å trene :)
Det med å gjøre sånne små justeringer som du har gjort der er kjempeviktig! Da føler man liksom ikke at man er på en evig slankekur, man bare spiser litt sunnere. Dette går nok veien skal du se :D
 
Hvordan spiser du i løpet av en dag? Har gått meg så lei på ketolyse at kunne trengt et puff ;-)

Stort sett flink å variere, ble ikke lei på de 27 dagene jeg gikk i strekk og syns det var veldig godt å starte igjen.
Idag stod jeg sendt opp for er på nattevakt nå, så gikk rett på middag. Da hadde gubben laget pasta, saus og smårettsbacon med salat til ungene. Så da spiste jeg det samme, men kuttet selvsagt ut pasta og spiste blomkål i stedet. Det er vel en av de middagene jeg spiser med høyest karboinnhold, og det er pga sausen (Totalt i middagen 9,7 g). Før jeg dro på jobb spiste jeg eggerøre, et kyllinglår og litt salat. På jobb har jeg med 4 knekkebrød (lager selv og de er bare ca 0,5 karbo per stk) med eggerøre og fenalår og eggesalat. Totalt da havnet jeg på 15 karbo i dag.
Blir endel knekkebrød, men varierer veldig hva jeg har på, gode salater osv. Spiser det stort sett det resten av familien spiser til middag, men gjør endringer fht til at jeg skal være i ketose. Prøver å holde meg +/- 15 karbo hver dag. Aldri over 20.
 
God morgen jenter :)
Hvordan er planene deres idag? Skal dere trene?:)
Jeg skal i svømmehallen med snuppa, det blir jo ikke trening, men i det minste litt bevegelse. Kan hende det blir en liten økt med hoppetau iløpet av dagen da :)
 
Hallo :) Svømming er jo den beste treningen man kan drive med, så du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ikke gjøre noe annet da. Det er noe av det som brenner mest kalorier :)

I dag er jeg så støl at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Hadde 30 min intervalltrening i gårmorres, og gikk en god runde på 2 t og 15 min i går. Har ingen store treningsplaner i dag, men tenker jeg setter snuppa i vogna og gå til mamma og pappa en tur i efta. Ca 3 km dit, så da blir det 6 km tilsammen :) Prøver å bli flinkere til å bruke beina, istedet for bil i hverdagen. Håper det kan være med å utgjøre litt :)
 
Hallo :) Svømming er jo den beste treningen man kan drive med, så du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ikke gjøre noe annet da. Det er noe av det som brenner mest kalorier :)

I dag er jeg så støl at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Hadde 30 min intervalltrening i gårmorres, og gikk en god runde på 2 t og 15 min i går. Har ingen store treningsplaner i dag, men tenker jeg setter snuppa i vogna og gå til mamma og pappa en tur i efta. Ca 3 km dit, så da blir det 6 km tilsammen :) Prøver å bli flinkere til å bruke beina, istedet for bil i hverdagen. Håper det kan være med å utgjøre litt :)
Ja jeg vet at svømming er bra trening :) men i og med at snuppa er bare 1 år så blir det nok ikke så mye svømming, mer bading :p

Huff, ikke godt å være støl :( men det er jo iallefall et tegn på at man har rørt litt på seg da :) så flink du er som bruker bena mest mulig, det utgjør nok en del :)
 
Planen her er å fortsette som jeg gjorde forrige uke...kaanskje øke litt på med trening også=)
Helga gikk veldig fint=) Ingen utskeielser! Eneste at vi hadde moussaka til middag lørdag( spiste en liten porsjon),
Fornøyd hittil...må det bare fortsette slik=)
Skal straks ta dag 6 på 30 day shred nå=)
 
Goood morgen! Nettopp fortært en sunn og god frokost her nå. Utrolig hvor mett jeg faktisk blir av 1 dl havregryn, 1 dl melk og en liten dæsj syletøy... Hadde gått ned ytterligere i vekt i dag også, yay me! :D

Planen i dag er trilletur i finværet når lillemann har tatt første dupp. Ooog 35 min på crosstraineten når han har lagt seg i kveld. Er SÅ motivert nå atte fyy ;)
 
Planen her er å fortsette som jeg gjorde forrige uke...kaanskje øke litt på med trening også=)
Helga gikk veldig fint=) Ingen utskeielser! Eneste at vi hadde moussaka til middag lørdag( spiste en liten porsjon),
Fornøyd hittil...må det bare fortsette slik=)
Skal straks ta dag 6 på 30 day shred nå=)
Har du planer om å kjøre hardt løp hele tiden? Jeg må kose meg litt i helgen, hvis ikke så kommer jeg til å gå på en gigasmell :p
 
Planen her er å fortsette som jeg gjorde forrige uke...kaanskje øke litt på med trening også=)
Helga gikk veldig fint=) Ingen utskeielser! Eneste at vi hadde moussaka til middag lørdag( spiste en liten porsjon),
Fornøyd hittil...må det bare fortsette slik=)
Skal straks ta dag 6 på 30 day shred nå=)
Så flink du er :) en liten porsjon mousakka er jo ikke store utskeielsen, middag må man jo ha :) håper virkelig du får de resultatene du ønsker deg denne gangen :)
 
Goood morgen! Nettopp fortært en sunn og god frokost her nå. Utrolig hvor mett jeg faktisk blir av 1 dl havregryn, 1 dl melk og en liten dæsj syletøy... Hadde gått ned ytterligere i vekt i dag også, yay me! :D

Planen i dag er trilletur i finværet når lillemann har tatt første dupp. Ooog 35 min på crosstraineten når han har lagt seg i kveld. Er SÅ motivert nå atte fyy ;)
Så bra at du klarer å spise deg god og mett på en sunn frokost :) og supert at du har gått ned! :)
Jeg er ikke særlig glad i å spise tidlig på morgenen så jeg har ikke spist frokost enda. Blir nok en nutrilettbar til frokost idag siden vi straks drar i svømmehallen :) de nye nutrilettbarene er knallgode! :D

Herlig at du er motivert da! Får satse på at det fortsetter! :) har fått igjen litt motivasjon selv også :)
 
Så bra at du klarer å spise deg god og mett på en sunn frokost :) og supert at du har gått ned! :)
Jeg er ikke særlig glad i å spise tidlig på morgenen så jeg har ikke spist frokost enda. Blir nok en nutrilettbar til frokost idag siden vi straks drar i svømmehallen :) de nye nutrilettbarene er knallgode! :D

Herlig at du er motivert da! Får satse på at det fortsetter! :) har fått igjen litt motivasjon selv også :)
Jeg begynte å spise frokost sit jeg slanka meg, og har fortsatt med det siden. Før det klarte jeg ikke å spise før langt på dag, men da ble det til gjengjeld spisefest på kvelden - ikke bra!!

Hvordan gikk det med vekta i mårrest forresten?

Kos dere masse i svømmehallen :D
 
Jeg begynte å spise frokost sit jeg slanka meg, og har fortsatt med det siden. Før det klarte jeg ikke å spise før langt på dag, men da ble det til gjengjeld spisefest på kvelden - ikke bra!!

Hvordan gikk det med vekta i mårrest forresten?

Kos dere masse i svømmehallen :D
Blir heldigvis ikke så mye matfest på kveldene hos meg selv om jeg dropper frokost :) vekta idag var grei, 400 gram ned siden fredag! :)
 
Har du planer om å kjøre hardt løp hele tiden? Jeg må kose meg litt i helgen, hvis ikke så kommer jeg til å gå på en gigasmell :p

Nå i starten må jeg det..har jo nettopp hatt slankepause ganske lenge...vekta gikk opp fra 7kg på under 2 mnd...så jeg har hatt skikkelig pause.. har nok spist meg litt lei på godis og slikt mens jeg hadde pause...og spesielt i påska...hehe...
Men skal unne meg en litt bedre middag en dag i uka.. det er lov=)
Hittil klarer jeg meg veldig fint uten godis..ikke noe godtesug engang..så da ser jeg ingen vits i å spise det bare for å spise det,,,hehe....

Kjører jo ikke noe hardt løp nå egentlig...har jo bare trent 24minutter hver dag,,det er jo ikke mye akkurat...men starter litt forsiktig=)
 
Back
Topp