Jordmor / Lege

_nette86

venter en liten juleskatt
Høsthjerter 2017
Har dere ringt for å bestille time?
Evt. når har dere fått tid?
 
Jeg har time hos legen min om syv minutter :p
 
Jeg har legetime 30 april, da er jeg 8+3
 
Har ikke ringt ennå. Er fortsatt ikke kvalm, så da venter jeg nok til uke 8-ish. Litt usikker på om vi har jordmor i kommunen akkurat nå (bortsett fra privat) så jeg får se hvordan det blir fremover, og hvem jeg evt går mest til. Har en ny lege nå som jeg aldri har vært hos selv, men jeg tror hun er alright, bare vært hos henne med datteren min.
 
Har vært en gang allerede, men det var kun blodtrykkskontroll. Ble da satt opp til første svangerskapskontroll 2. mai. Da er jeg 9 uker :)
 
Jeg ringer etter tidlig ul. Kommer til å bestille time hos fastlegen min i uke 12.
 
Bestiller man til legen først eller kan man velge.
Har tenkt å gå til begge annenhver gang slik som sist.
Klarer ikke huske hvem jeg snakket med først forrige graviditet :p
 
Jeg har time hos legen i morgen. Jeg får tett oppfølging av lege og skal da på UL om ikke så lenge. Jeg skal i bunn og grunn ikke kunne bli gravid grunnet tette eggledere så det er et lite mirakel jeg har i magen <3
Hadde en graviditet utenfor livmoren som gikk skikkelig gale for noen år tilbake, så den ene egglederen jeg har igjen vil jeg gjerne beholde, så tett oppfølging skal jeg ha om de vil eller ikke hehe :)
Bare håper at lille spiren min ligger trygt og godt inne i livmoren min denne gangen <3
 
Jeg ringte legen med en gang jeg fant ut jeg var gravid, så har allerede vært 2 ganger hos legen.. Men etter 2 spontanaborter, så følger det litt ekstra oppfølging denne gangen..
 
Jeg skal til gynekolog i morgen for ultralyd, og til jordmor den 16. Ringte jordmor med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, og så ringte jeg gynekologen rett etter.
 
Skal på ul på torsdag, så hvis alt er bra blir første kontroll i uke 9-10.
 
Har ikke bestilt enda, men blir å gå til legen første gang iallefall.. Må finne et ledig øyeblikk på jobb så ingen kan høre meg når jeg ringer :p
 
Jeg var hos gynekolog i dag, av andre årsaker, og skal ha tett oppfølging, da det er påvist markant celleforandring i livmorhals. I tillegg har jeg nyresykdom, så jeg bestiller time til lege i morgen.
 
Her får vi ikke komme til JM før etter uke 22. Men jeg bestiller nok time til lege rundt uke 12.. da bare for å få tatt de prøvene..
 
Har ikke vært igjennom dette før, så vet neimen ikke hvordan jeg skal gjøre dette. Lurte på å bestille meg en time hos gynekolog på Volvat selv om det koster litt. Når er det egentlig normalt å gå til kontroll første gangen? Gynekolog, fastlege, jordmor?
 
Ringte legekontoret i dag. Siden det er første gang jeg er gravid fikk jeg time neste uke :D
 
Back
Topp