Tannlege og gravid

mamma_til_3

<3 Desemberhemlighet <3
VIP
Jeg er egentlig "midt i" en behandlingsplan hos tannlegen, endel hull som må fikses, ei visdomstann som må trekkes og ei visdomstann som må opereres ut.

Er det noe som vil fortsette nå som jeg er gravid eller bør jeg vente til etter fødsel?

Vet at det skal taes flere røntgenbilder i forhold til de visdomstennene, men de tror jeg at jeg hopper over, for det er vel ikke anbefalt når man er gravid.

Jeg ville tatt en prat med tannlegen om det. Nå vet ikke jeg hva du skal gjøre, men kan jo hende planen før forskyves eller forandres.

Snakk med tannlegen om det! :) Jeg er også midt i behandlingsopplegg, men vi jobber bare "rundt" det som kan være problematisk med tanke på svangerskapet. Annen type bedøvelse, etc. Røntgenbildene tok jeg uka før jeg fant ut om Bolla, så der er det ikke mye jeg får gjort :P

Jeg var hos tannlegen og tok røntgen, var 5 mnd på vei tror jeg. Da var det ingen problem, siden strålingen er av lav dose. Fikk på meg blykappe :)

Jeg var hos tannlegen og tok røntgen, var 5 mnd på vei tror jeg. Da var det ingen problem, siden strålingen er av lav dose. Fikk på meg blykappe :)
(Men er usikker om det er ulike anbefalinger ift hvor langt man er i svangerskapet)

Jeg har akkurat vært hos tannlengen..Jeg fikk sånn kappe greie over meg,får å ta røntgen bilder. Og de satte bedøvelse og begynte å fylle hullet. Men åssen oprasjon skal du ta??

Jeg har akkurat vært hos tannlengen..Jeg fikk sånn kappe greie over meg,får å ta røntgen bilder. Og de satte bedøvelse og begynte å fylle hullet. Men åssen oprasjon skal du ta??

Visdomstanna vokser under de andre tennene, fremover hvis noen skjønner. Så må fjerne hele tanna. Den kommer ikke opp "i dagens lys". Den plager meg ikke nå, men kan irritere røttene på de andre tennene etterhvert.

Jeg hadde rotfylling da jeg var gravid sist, det gikk helt fint. Fikk bare blykappe på ved røntgen :-) snakk med tannlegen og har hva han sier ;)

Jeg vet at man burde ta en tur til tannlengen,når man er gravid.. for tannkjøttet,og tenner er mer utsatt når man er gravid. Hvorfor?? vet jeg ikke.

Jeg var i februar rett før ikm, sa jeg kanskje var gravid (var det ikke da). Tvang meg nesten til å ta bilder selv om, med blykappe selvfølgelig.var helt trygt lovde tannlegen da så klarte ikke si nei selv om jeg var skeptisk :p

Trengte ikke bedøvelse så vet ikke åssen d er med det..

Jeg vet at man burde ta en tur til tannlengen,når man er gravid.. for tannkjøttet,og tenner er mer utsatt når man er gravid. Hvorfor?? vet jeg ikke.

Fordi man spiser oftere og kan ha sure oppstøt eller morgenkvalme med oppkast som fører til stadige syreangrep på tennene.

Jeg fikk hestebedøvelse på ei tann. Det vil si at hun satt bedøvelsen 3 ganger,før den virket. Så skulle da ikke tro at bedøvelsen er skadelig for nurket.

Som sagt, jeg har behandlingsopplegg gående med tannlegen nå, var der torsdag, fredag, mandag, tirsdag og onsdag før skjærtorsdag, og har vært der to ganger etter det - tirsdag og torsdag forrige uke. Skal tilbake nå på tirsdag også :P

Back
Topp