Samtale med Nav

Juble

Forumet er livet
jentene i juni13
Ringte Nav i dag ang ferie, evt overføring ferie. Hun anbefalte å ikke ta ut de 5 ukene i år , men overføre i hvert fall ei uke . Dette pga Nav gir kun 4 uker+1 dag for 5 uker. For å unngå å miste 4 dager, anbefalte hun feks 4 uker ferie etter de 6 ukene etter fødsel, deretter ei uke som da blir overført, etter permisjonen . Bare til orientering :)

Var på Nav sist uke, fikk da fortalt at jeg ikke mistet noe av ferien min uansett hvor mye jeg overførte, mulig det er forskjell fra arb.plass til arb.plass? jobber i kommunal bhg selv.

Nei , for Nav har ikke med når vi har ferie ble jeg fortalt . Jeg er også i kommunal barnehage . Det er visst bare sånn reglene er.

Jo , det er opp til arb giver, men vi har ikke krav på det . Mange plasser vil de ikke det ( aner ikke hvorfor ) . Det er det jeg ønsker og har søkt om. Lettest i forhold til papirene også .

Det gjelder vel da hvis det er NAV som skal betale ut pengene. Hos oss får vi vanlig lønn gjennom jobben, så får de det refundert fra NAV.

Det gjelder vel da hvis det er NAV som skal betale ut pengene. Hos oss får vi vanlig lønn gjennom jobben, så får de det refundert fra NAV.
samme hos meg, får også gjennom jobben. Det var visst likt uansett ifølge navdamen jeg prata med :/

Jeg begynner også rett på ferie fra i år etter permisjon .. også ferien for neste år etterpå ! Ifølge min arbeidsgiver var det lettest om vi overførte ferien da nav da ikke trengtes å blandes inn i den delen.. Spiller ingen rolle for jobben om ferien blir tatt i permisjonen eller etter, da jeg blir like lenge borte uansett :)

Hos oss spiller det litt rolle når ferien blir tatt ut, for de får ikke vikar for meg når jeg er i ferie. Altså, de får jo det, men det blir ikke dekket.

Jeg får 5 uker ferie og tjener opp vanlig. Jobber i kommunen og de betaler lønna (får igjen av nav).
Fikk alt helt som vanlig sist jeg hadde permisjjon. Når jeg kommer tilbake går vi også gjennom alle røde dager jeg skulle ha jobbet og får de etterbetalt :)

Jeg får 5 uker ferie og tjener opp vanlig. Jobber i kommunen og de betaler lønna (får igjen av nav).
Fikk alt helt som vanlig sist jeg hadde permisjjon. Når jeg kommer tilbake går vi også gjennom alle røde dager jeg skulle ha jobbet og får de etterbetalt :)[/ godt du gjør folk obs på de røde dagene. Med min første visste jeg ikke det , men skreiv de opp med andremann. De skal følge grunnturnusen .

Det trodde jeg ikke ! Trodde vi bare fikk betalt for vakta jeg, og at den som jobbet for oss fikk helligdagstilegget ! Da må jo kommunen betale dobbelt for de røde dagene da?

Hvis du skal ha mer enn det ferieloven sier (4 uker + 1 dag) og du tar det ut innimellom permisjonen, må arbeidsgiver sende bekreftelse til NAV på at du har 5 uker ferie. Her får jeg overført det jeg vil ti neste år. Det lønner seg for øvrig å ta ferie når det er røde dager (hvis arb.giver godtar det), da NAV teller uker uavhengig av f.eks. påske, mens arb.giver ikke vil telle det som en feriedag. Da får man noen dager lengre permisjon :)

Back
Topp