Første kontroll?

Amelia Bedelia

Elsker forumet
Har dere bestilt første kontrollen? hvilken uke tenker dere gå? Jordmor eller lege? Noen som får ekstra oppfølging? Tidlig ul?
 
Ringer lege i uke 10- 11 tenker jeg. Annenhver gang lege og jordmor. Første gang hos jordmor pleier væte i uke 16 her. Skal på privat ultralyd i uke 13, ellers ikke noe annet utenom det obligatoriske
 
Skal ringe legen neste uke for å få tidlig ul i uke 6-7 pga svangerskap i egglederen for to måneder siden. Skal til privat gynekolog da, så mulig det blir første kontroll i forbindelse med ul.
 
Tror jeg skal ha time når jeg er i uke8.. Må ringe legekontoret senere og høre
 
Jeg skal til legen på tirsdag, da er jeg 6 uker på vei, men det er pga yrket mitt.. Hadde jeg hatt en kontorjobb, så hadde jeg nok ikke dratt før i uke 8-10!
 
Kommer til å bestille kontroll til uke 11-12. Gikk bare til lege sist. Blir sikkert det denne gangen og! Får se etter hvert. Syntes det er fryktelig lenge å vente til uke 18 med ul, så mulig eg fikser meg noe før der :)
 
Ringer legen på tirsdag grunnet sykemld... Og henvisning til tidlig ul
 
Har fått beskjed av legen å få time med en gang jeg finner ut at jeg er gravid. Nå har det vært påske da, så kommer til å bestille time rett etter påske. Jeg skal ofte på kontroller gjennom hele svangerskapet. Har høyt blodtrykk og går på medisiner pga det, så han vil følge meg nøye opp. Han vet at vi prøver, for jeg var inne til han før vi begynte prøvingen for å bytte til noen blodtrykksmedisiner som man kan bruke når man er gravid.
Vet ikke om han tenker å sende meg på tidlig ul.
Men hvis ikke så kommer jeg til å bestille meg privat ul rundt uke 10-12 en plass :)
 
jeg skal på tidlig ul i uke 7 da jeg har vært gjennom prøverør :)
 
Tror jeg skal ha time når jeg er i uke8.. Må ringe legekontoret senere og høre

Ser det står i den oversikten jeg fikk sist jeg var gravid (som endte i SA), så står det at 1 legetimen skal være mellom uke 8-10, da blir det nærmere uke 8 enn uke 10 for å si det slik.

Vet ikke om vi tar tidlig UL, har veldig lyst, men får snakke litt med min kjære om det.
 
Hildus: Finnes det blodtrykksmedisiner som man kan bruke under graviditet? Jeg slet med høyt blodtrykk v forrige graviditet. Skulle gjerne hatt medisiner om jeg får det igjen.
 
Første legekontroll blir vel rundt uke 12. Utenom dette tenker jeg å bestille time til tidlig ultralyd både i uke 8 og 13, ikke fordi jeg må, men fordi jeg vil forsikre meg om at alt står bra til :)
 
Blir vel rundt uke 8 tenker jeg. Hvis jeg ikke skulle slite veldig med kvalmen før det. Sist måtte jeg til legen allerede i uke 6. Ellers planlegger jeg å gå til lege og jordmor annenhver gang.
 
Hildus: Finnes det blodtrykksmedisiner som man kan bruke under graviditet? Jeg slet med høyt blodtrykk v forrige graviditet. Skulle gjerne hatt medisiner om jeg får det igjen.

Ja, det gjør det. Jeg har fått Trandate. Denne skulle i følge legen være helt trygg å bruke når man er gravid.
Brukte den en liten periode når jeg var gravid med minsten også.
 
Back
Topp