Kalorier

Leontodon

Forumet er livet
VIP
Jeg forsøker tappert å gå litt opp i vekt og bruker denne siden for å regne ut hvor mange kalorier jeg får i meg.
Men, jeg trenger tips til hvordan jeg kan få øket kaloriinntaket mitt uten å proppe i meg sjokolade, is, chips og lignende. Har kartlagt hvordan jeg ligger an pr nå i dag, og jeg er oppe på et inntak av 1352 kalorier og har ifølge LiveGym forbrent 2612, noe sier meg at det ikke gir vektøkning..

Krysser forøvrig fingre for at jeg ikke er den eneste som teller kalorier og håper dere har masse tips å komme med, både for å gå opp og ned :)

Nøtter er jo kaloririkt og sunt. ;)

Uff føler med deg Bodilmor, det kan være fryktelig vanskelig å gå opp i vekt når an ønsker det!
Anbefaler at du grundig undersøker kaloritettheten på det du putter inn, quantity over quality og tomme kalorier, is brus osv er bortkastet. Trener du styrke btw? Eller brenner du for mye da? Noen brenner kalorier så fort de setter beina utenfor døra :p Lykke til da! Heier på deg! Har vært i den enden av vektnålen en gang i tiden selv og vet hvor køddent det kan være!

Nøtter er jo kaloririkt og sunt. ;)

Nøtter har jeg faktisk ikke tenkt på, takk :)

Uff føler med deg Bodilmor, det kan være fryktelig vanskelig å gå opp i vekt når an ønsker det!
Anbefaler at du grundig undersøker kaloritettheten på det du putter inn, quantity over quality og tomme kalorier, is brus osv er bortkastet. Trener du styrke btw? Eller brenner du for mye da? Noen brenner kalorier så fort de setter beina utenfor døra :p Lykke til da! Heier på deg! Har vært i den enden av vektnålen en gang i tiden selv og vet hvor køddent det kan være!

Har nettopp startet å sjekke det jeg spiser, matlysten har ikke vært helt på topp den siste tiden, men er på oppadgående kurve nå.
Har ikke trent noe styrke, har egentlig ikke trent noe som helst før nå hehe, men begynte sånn smått i dag med indisk dans og skal ha yoga, utover det har det vært to økter med snømåking i dag og flere korte økter med babyløft (bokstavelig talt). Styrke er nok noe jeg kommer til å forsøke meg på fremover, må bare være snill å vente til skoleferien er over for å skåne ungene mest mulig hehe.

Avokado
Ost, melk, fløte, yoghurt
Egg
Havregryn/havregrøt
Fet fisk, kjøtt (proteiner og fett)
Sunn, men kaloririk olje i matlagingen!
Alle typer nøtter, kjerner og frø

Back
Topp