Søknad om Foreldrepenger

Visste ikke det om 6 uker.. Man får da ganske kort tid på å ordne det, hvis det er tidligst i U26 og senest i U30, som følger av 6 uker før permisjonsstart.

men jenter, jeg har plutselig blitt usikker på en ting. Jeg har nå 4 uker ferie igjen i år, som jeg har tenkt å ta som første del av permisjonen og dermed flytte den 4 uker fremover. Men får jeg lov til det? Det står jo klare regler om når permisjonen skal tas... Jeg har jo ikke mulighet å flytte ferien til 2014- ikke mer enn to uker, da mister jeg to... Hjelp?

Du må ta de 3 ukene med permisjon før termin og de seks ukene etter fødsel som permisjon først, deretter kan du ta ut ferien når du vil. Det fikk hvertfall vi beskjed om : )

Jeg sendte inn papirene forrige uke. Endelig ! Får bare håpe alt var fylt ut ordentlig ;p

Jeg går ut i permisjon 13. mai og er egentlig ferdig 3. januar 2014, men så går jeg rett på 5 uker ferie til 7. februar, så tar mannen sine 12 uker. Kjekt å få litt forlenget permisjon :)

Men du fyller ikke ut ferien på søknaden?

Men du fyller ikke ut ferien på søknaden?

Nei, jeg gjorde ikke det. Sjefen sa jeg ikke trengte det, for jeg er ferdig med permisjonen min når jeg begynner på ferien. Det har jo ikke NAV noe med, hva jeg gjør etter at permisjonen er ferdig. Og da får jeg vanlig betalt fra min arbeidsgiver :)
Slapp også å søke om å få overflyttet ferien for i år til neste år, men dette er jo selvfølgelig forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Sikkert også kommuner.

Nei, jeg gjorde ikke det. Sjefen sa jeg ikke trengte det, for jeg er ferdig med permisjonen min når jeg begynner på ferien. Det har jo ikke NAV noe med, hva jeg gjør etter at permisjonen er ferdig. Og da får jeg vanlig betalt fra min arbeidsgiver :)
Slapp også å søke om å få overflyttet ferien for i år til neste år, men dette er jo selvfølgelig forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Sikkert også kommuner.

Det var sånn jeg gjorde det forrige gang også. Da sa jeg bare fra på jobben at jeg skulle ha ferie etter permisjon og da var det greit.

Okai så da fører jeg bare opp dato for permisjonsstart også 45 uker frem, da samboeren skal ha sine 12 uker etterpå. Fikk overført all ferie jeg også, trang ikke søke jeg heller :D

Okai så da fører jeg bare opp dato for permisjonsstart også 45 uker frem, da samboeren skal ha sine 12 uker etterpå. Fikk overført all ferie jeg også, trang ikke søke jeg heller :D

Ja, og han skriver opp når han skal starte og fram til han er ferdig. Men han trenger vel ikke å søke nå :)

Nei :D han kan søke seks uker før han skal i permisjon :D Skal jammen bli godt å få unna den søknaden :D

Nei :D han kan søke seks uker før han skal i permisjon :D Skal jammen bli godt å få unna den søknaden :D

Ja, godt å bli ferdig med det :) Jeg var nedom NAV kontoret for å få hjelp, men der kunne ingen hjelpe, så klart. Ba meg bare ringe et telefonnummer, og heller ikke der var de til stor hjelp. Heldigvis har jeg en super sjef som kunne dette og har vært borti det mye, så det var godt :)

Ja, godt å bli ferdig med det :) Jeg var nedom NAV kontoret for å få hjelp, men der kunne ingen hjelpe, så klart. Ba meg bare ringe et telefonnummer, og heller ikke der var de til stor hjelp. Heldigvis har jeg en super sjef som kunne dette og har vært borti det mye, så det var godt :)

Skal ende innom NAV i morgen, men kanskje de ikke kan hjelpe meg de heller :P Men du gav meg igrunn det svaret jeg var ute etter :) På min jobb sa de at jeg ikke trang å søke hos NAV, at det holdt å søke kommunalt. Men tror hun misforstod, hun tenkte sikkert kun permisjon, ikke stønad :D

Skal ende innom NAV i morgen, men kanskje de ikke kan hjelpe meg de heller :P Men du gav meg igrunn det svaret jeg var ute etter :) På min jobb sa de at jeg ikke trang å søke hos NAV, at det holdt å søke kommunalt. Men tror hun misforstod, hun tenkte sikkert kun permisjon, ikke stønad :D

Lykke til med det :) Mulig hun misforstod der, ja :p

Takk for hjelpa :)

Skjønner igrunn ikke hvorfor det skal være så innvikla å fylle ut en søknad :D

Sist gang tok jeg ferien ca 3 måneder etter permisjonen begynte. Da ga jeg bare beskjed til arbeidsgiver og nav et par uker før ferien skulle starte, og nav stoppet utbetalingen i denne perioden. Enkelt og greit :) Fikk så vidt jeg husker et nytt brev i posten hvor det sto den nye datoen for permisjonens slutt.

Min søknad er på vei til postkontoret nå :-) sambo hadde et ærend der, så da fikk han ta den med samtidig :-) Har permisjon fra 6/5, så er kanskje litt seint ute, får håpe det ordner seg :-) får man foreldrepengene utbetalt sist i mnd? Er så vant til lønn 12. så det blir trangt om jeg må leve på april-lønna helt til slutten av mai.. :P

Back
Topp