Britax max way

StaffeKnerten

Flørter med forumet
Oktobermirakler 2013
Hei! Vi er på jakt etter sete nummer to og lurer på om noen har erfaring med dette setet? Hvor lenge kunne barnet deres bruke det? Snuppa er ganske lang og slank, så hadde vært kjekt å slippe å bytte sete ganske fort igjen :)

Vi bruker det til vår gutt som er veldig lang. Har blitt anbefalt dette sete av mange. Det skal visst kunne brukes lenge. Gutten vår har ennå god plass, så satser på at han kan bruke det til han går over til beltestol.

Vi har montert sete i midten bak, så det tar liten plass i bilen og gutten har god plass til beina.

Hvordan er setet i str.? Vi vurderer også dette og har en relativt liten bil. Skoda fabia stv.

Setet er smalt utformet, men likevel god plass i selve sittedelen. Det har også lang rygg.

Siden det kan monteres i midten passer det i de fleste biler.

Vi har dette setet og det tar ikke så stor plass. Kan også festes fremme hvis airbag er frakoblet :)

Jenta vår på 2,5 år har fortsatt god plass i setet. Hvor god beinplass det blir til barnet kommer an på bilen, så du burde prøve setet i bilen før du kjøper. Setet er smalt, men også ganske dypt, så i noen biler kan det bli dårlig plass til den som sitter foran der setet er montert :)

Jenta vår på 2,5 år har fortsatt god plass i setet. Hvor god beinplass det blir til barnet kommer an på bilen, så du burde prøve setet i bilen før du kjøper. Setet er smalt, men også ganske dypt, så i noen biler kan det bli dårlig plass til den som sitter foran der setet er montert :)

Setet er smalt utformet, men likevel god plass i selve sittedelen. Det har også lang rygg.

Siden det kan monteres i midten passer det i de fleste biler.

Er dte ikke sånn støtteben som blir i veien hvis du skal montere det bakovervendt i midten? Er det isofix?

Er dte ikke sånn støtteben som blir i veien hvis du skal montere det bakovervendt i midten? Er det isofix?
Det er ikke isofix på Maxway. Det kommer i april og heter maxfix.
På britax.eu kan du finne ut hvor i bilen det kan plasseres.

Bilen min er ikke i oversikten i det hele tatt faktisk. Har en skoda fabia. Spørs om vi bør se oss om etter en annen bilstol da...

Bilen min er ikke i oversikten i det hele tatt faktisk. Har en skoda fabia. Spørs om vi bør se oss om etter en annen bilstol da...
Du bør prøve den i bilen. Det er bare en skoda-bil med og det er jo litt rart.

Du bør prøve den i bilen. Det er bare en skoda-bil med og det er jo litt rart.

Ja, tenkte det var litt rart. Vi må vel bare ta turen innom forhandler. Liker bare å vite mest mulig på forhånd fordi det er ikke alltid de har så mye peiling de som står i butikken heller. :P

Jeg fikk beskjed om at denne er veiledende og ikke fasit. Prøv i bilen :)

Vi har det setet og er veldig fornøyde :) Vi har det i en Mitsubishi Outlander, og vi trengte ikke flytte setet foran engang. God plass :)

Vi har dette setet og en scoda octavia. Det passer ikke så bra i midten i vår bil til store barn, for midtkonsollen er for langt bak, slik at vi får ikke plassert stolen langt nok ut på setet til å gi 3,5åringen stor nok benplass. Dere må nesten prøve den i den aktuelle bilen! Vi har setet plassert bak passasjeren, og gutten har fått goood plass bak. Foran er det helt akseptabelt å sitte for de lengre, og absolutt ingen plassproblemer for meg på 165 ;) Er veldig fornøyd med dette setet, men det passet nesen enda bedre i en toyota personbil enn octaviaen, siden det passet så bra i midten i toyotaen.. Har hørt av en venninne som har volvo v70, at i deres bil var setet helt perfekt i midten :)

- og angående at bilen ikke står i oversiktten: send mail til britax og spør konkret om deres bil, årsmodell og om den kan plasseres i midten etc. Produsentene er veldig behjelpelige med slik info :)

Takk for svar! :) håper det passer og våre biler (volvo v70 og Ford focus stv begge to).

Vi har Ford focus stasjonsvogn 07-modell og Max way passer perfekt i midten..

Vår gutt på 4 år og 4 mnd sitter fortsatt i sitt setet. Han er rundt 110cm høy:)

Min snart treåring har god plass i selve setet, men dårlig plass til bena. Hun klager over at det er hardt å sitte i. Vil anbefale dere å prøve med både barn og bil. Vi var veldig mye mer fornøyd med besafe izi combi x3.

Back
Topp