Fler som sliter med urinveisinfeksjon?

MyFairytale <3

Glad i forumet
Jeg har i grunnen hatt urinveisinfeksjon hele svangerskapet.. Har gått på tre penicillinkurer, men det får det liksom ikke bort..
Har ingen symptomer da, men det er visst bakterier i urinen hver eneste gang jeg leverer urinprøve. Hadde bekterier i urinen første gang jeg var der (i uke 12) Etter det har jeg vært til sjekk en gang i mnd og fått påvist bakterier hver gang.. I dag virket nesten legen litt bekymret, og vurderte å prøve noe nytt.. Men prøven måtte sendes inn til dyrkning først..

Hvor farlig er det egentlig for den lille i magen?? Jeg har ikke tenkt så mye på det før nå egentlig.. men nå virket hun bekymret.. Hun måtte sende prøveresultatene til føden denne gangen sa hun.. Hvorfor?
(Vi dreiv med noen andre papirer akkurat da, så glemte å spørre) Egentlig gikk det ikke helt inn før nå tror jeg =P

Hmm.. jeg hadde det mye forrige svangerskap. Hadde ikke utslag på bakterier tror jeg,men blod i urinen som den stixen slår ut på. De sendte prøver til dyrkning flere ganger,men det var aldri noe.
Gikk på flere penicillinkurer jeg også.

Da gynekologen min så papirene mine etter fødsel lurte han på hvorfor jeg hadde fått penicillin for uvi så ofte.
jeg forklarte at prøvene slo ut på blod i urin og at jeg også hadde vondt til tider,men at de allikevel ikke fikk resultateter på dyrkning.
Svaret hans var,noe oppgitt: " når man er gravid blir det mer press på blæra. Det kan føre til at blodkar sprekker og da er det klart det kommer noe blod i urinen. Og det kan være veldig vondt også det. Det er jo som å få en skikkelig blåveis inni blæra".

Han ble helt oppgitt over de som hadde gitt meg penicillin hele tiden uten å tenke på en annen forklaring.

Hmm.. jeg hadde det mye forrige svangerskap. Hadde ikke utslag på bakterier tror jeg,men blod i urinen som den stixen slår ut på. De sendte prøver til dyrkning flere ganger,men det var aldri noe.
Gikk på flere penicillinkurer jeg også.

Da gynekologen min så papirene mine etter fødsel lurte han på hvorfor jeg hadde fått penicillin for uvi så ofte.
jeg forklarte at prøvene slo ut på blod i urin og at jeg også hadde vondt til tider,men at de allikevel ikke fikk resultateter på dyrkning.
Svaret hans var,noe oppgitt: " når man er gravid blir det mer press på blæra. Det kan føre til at blodkar sprekker og da er det klart det kommer noe blod i urinen. Og det kan være veldig vondt også det. Det er jo som å få en skikkelig blåveis inni blæra".

Han ble helt oppgitt over de som hadde gitt meg penicillin hele tiden uten å tenke på en annen forklaring.

Huffda.. For er sikkert ikke bra med for mye penicillin heller.. Jeg har ikke noe antydning til blod og har heller ikke vondt! Ikke går jeg ofte på do heller.. (Det har jo naturlig nok blitt oftere nå enn før jeg ble gravid, men det skyldes vel heller plassmangel =P ) Men det slår ut på bakterier hver eneste gang.. Det gjør meg jo ingenting, siden jeg ikke plages det spor av det.. men kan jo ikke være bra å ha konstant infeksjon i kroppen for den lille skulle man tro?!

Ja.. Må gjøre det.. Hu skulle ringe meg i løpet av uken, så da spør jeg da =)

Tenker litt at dersom en UVI får lov å "bli", kan den blomstre veldig og til slutt vandre oppover helt til nyrene. Fra der er veien veldig kort over til blodbanen.. Bakterier i blodbanen = sepsis(blodforgiftning). Trodde det var derfor dem passet på at vi aldri skal gå med ubehandlet UVI.

Nå er ikke jeg lege, men jeg trodde en UVI alltid gav utslag på leukocytter(hvite)/blod.. Leukocyttene pga immunresponsen, blodet pga skaden bakteriene gjør i urinlederne/blæra. Jeg har alltid hatt utslag på både hvite og blod hver gang jeg har hatt urinveisinfeksjon.

Tenker litt at dersom en UVI får lov å "bli", kan den blomstre veldig og til slutt vandre oppover helt til nyrene. Fra der er veien veldig kort over til blodbanen.. Bakterier i blodbanen = sepsis(blodforgiftning). Trodde det var derfor dem passet på at vi aldri skal gå med ubehandlet UVI.

Nå er ikke jeg lege, men jeg trodde en UVI alltid gav utslag på leukocytter(hvite)/blod.. Leukocyttene pga immunresponsen, blodet pga skaden bakteriene gjør i urinlederne/blæra. Jeg har alltid hatt utslag på både hvite og blod hver gang jeg har hatt urinveisinfeksjon.
Det høres jo veldig logisk ut..
Jeg har jo fått behandling, men blir jo ikke kvitt det alikevel.. Vet ikke om det bare kommer veldig raskt tilbake eller om penicillinen ikke klarer å fjerne det.. Uansett er det jo ikke en bra ting.. Men om det går opp til nyrene så må jeg vel få vondt noe sted??

Det høres jo veldig logisk ut..
Jeg har jo fått behandling, men blir jo ikke kvitt det alikevel.. Vet ikke om det bare kommer veldig raskt tilbake eller om penicillinen ikke klarer å fjerne det.. Uansett er det jo ikke en bra ting.. Men om det går opp til nyrene så må jeg vel få vondt noe sted??

Det tror jeg nok du får ja. Jeg hadde jo uvi som ikke var uvi og hadde allikevel vondt :p

Det tror jeg nok du får ja. Jeg hadde jo uvi som ikke var uvi og hadde allikevel vondt :p
Hehe.. Ja, tenk på det! Googla litt i sta og fant ut at hvis det forflytter seg opp og blir til nyrebekkenbetennelse, så vil jeg få både feber og kvalme, pluss at jeg vil få vondt i ryggen rundt nyrene =) Så da har det iallefall ikke gått så langt enda =)
Får tro at penicillinen faktisk får det bort og at det bare kommer veldig raskt tilbake =P Da har jeg iallefall vært infeksjonsfri noen uker =P

Back
Topp