Augustjentenes hobbytråd

hei denne har ikke jeg fått med meg.. jeg er endelig ferdig på bolen på den genseren så skal starte på armene men må finne mønstre først så jeg får lagt opp rett antal masker.. kansje jeg burde prøvd med med magic loup eller åsen det skrives.. også la jeg bare opp til en lue her om dagen så har den også hehe
 
Jeg har kjøpt alpakkagarn til Oslo-anorakken, skal få ei ordentlig strikkedame til å ta den for meg :) i rosa og brun, tror den kommer til å bli kjempefin :)
 
hei denne har ikke jeg fått med meg.. jeg er endelig ferdig på bolen på den genseren så skal starte på armene men må finne mønstre først så jeg får lagt opp rett antal masker.. kansje jeg burde prøvd med med magic loup eller åsen det skrives.. også la jeg bare opp til en lue her om dagen så har den også hehe

Magic loop er helt supert, bruker stort sett bare det eller to rundpinner jeg nå.

Jeg har kjøpt alpakkagarn til Oslo-anorakken, skal få ei ordentlig strikkedame til å ta den for meg :) i rosa og brun, tror den kommer til å bli kjempefin :)

Osloanorakken er veldig enkel, bare strikk ikke tenk. Jeg har strikket tre av den til nå, og planlegger flere til neste vintersesong :)
 
Synes det virket mer tungvint enn å bruke fire pinner. Men det er vel som alt annet enn vanesak. ;)
 
1363292050961.jpg

Mamma ble endelig ferdig med den og den passer akkurat!
 
Oii! Den var nydelig! :D Både babyen og dressen ;)

Takk. Er bare lei meg for at jeg ikke fikk den ferdig før. :( blir jo sikkert for liten innen kort tid. :(
 
De var jo superfine!:D
 
Flotte luer :)
 
*ler* du får be om adressa når den er ferdig :p

Bare trådfestingen igjen nå ;) Hadde vært ferdig i går hadde det ikke vært for naboen, får se om jeg kommer i havn før han dukker opp igjen.
 
Nå har jeg begynt på et nytt prosjekt, det er en enkel vest fra pickles, bør jeg strikke på rundpinner? Jeg har begynt med lange pinner, men glattsrtikken min blir ikke glatt på den måten. Noen som vet hva jeg gjør feil?

http://www.pickles.no/enkel-vest/
 
Vis vedlegget 8772

Sånn ser det ut der jeg begynte med glattstrikk!

Dette er vrangen, ikke sant. Ujevnheter jevner seg ofte ut ved vask når plagget er ferdig, og vises som regel mindre på rett siden.
Jeg foretrekker å strikke frem og tilbake på rundpinne.
 
Det ser likt ut på andre siden, så jeg skjønner ikke helt hva jeg gjør galt. I oppskriften står det at jeg skal fortsette å strikke glattstrikk, som er vrang, og det er det eneste jeg gjør. Hmmm...
 
Nei, nei, nei :)

Glattstrikk er rett på rettsiden og vrangt på vrangsiden, det du har strikket til nå er rillestrikk :)
 
Back
Topp