Jeg ser at mange er lei..

Spire90

Gift med forumet
jentene i juni13
..mot slutten av graviditeten. Har mye å slite med som f. eks mye halsbrann og bekkenplager. De vil gjerne at babyen skal komme så fort som mulig, og gleder seg til å ikke være gravide lenger.

Men er det slik at med en gang ungen er ute, eller i veldig nær fremtid, så forsvinner alle bekkenproblemene og alt? Blir man straks i bedre form?

:)

Det har jeg også spekulert på, for det høres sånn ut på enkelte? :-) hadde jo vært fint da :-)

Nei, ikke nødvendigvis slik at bekkenplagene forsvinner. Det må man bare håpe på. Men halsbrann, kvalme, sure oppstøt, ,tissing, forstoppelse og aaalt det der forsvinner raskt etter fødsel.

Halsbrann blir borte, kroppen blir lettere og for de aller fleste blir bekkenplagende borte . Noen er uheldige og kan få bekkenløsning etter fødsel :/

Nei, ikke nødvendigvis slik at bekkenplagene forsvinner. Det må man bare håpe på. Men halsbrann, kvalme, sure oppstøt, ,tissing, forstoppelse og aaalt det der forsvinner raskt etter fødsel.
Enig:)
Etter fødselen er det ikke en dans på roser, men det er annerledes utfordring om du vil si det:p jeg gleder meg utrolig til å bli ferdig, samtidig som jeg ikke vil h a primatur baby, så hjn må bare holde seg inne til juni:p men ja jeg gleder meg til å bli ferdig, få kroppen tilbake og kjenne at ting går fremover:)

Ok :) Jeg sliter litt med halsbrann, håper det forsvinner med en gang da ;)

Jeg har aldri hatt problemer med bekkenet etter fødsel. Jeg har faktisk blitt kvitt bekkenproblemer FØR fødsel å jeg. Men ei venninne av meg slet lenge med bekkenet i etteritd. Men er jo forskjell på person til person å da. Og har ellers blitt kvitt alt anna rett etter fødsel. F.eks tett neste og halsbrann.

Jeg gleder meg til å få ut lillebror pga at det er så UPRAKTISK med denne magen når man har en aktiv toåring og elsker å herje og leke med han! :)

Enig:)
Etter fødselen er det ikke en dans på roser, men det er annerledes utfordring om du vil si det:p jeg gleder meg utrolig til å bli ferdig, samtidig som jeg ikke vil h a primatur baby, så hjn må bare holde seg inne til juni:p men ja jeg gleder meg til å bli ferdig, få kroppen tilbake og kjenne at ting går fremover:)

Signerer :-)

som regel smetter bekkenet på plass etter fødsel, er det som er det normale ifølge min fysioterapaut;) men jeg hadde en beintøff fødsel forrige gang som gjørde at bekkenet fikk en smell, derfor slet jeg veldig med det 1-2 mnd etterpå. Og så er det de som av forskjellige grunner ikke blir kvitt plagene etterpå. F.eks to tette barn, presset seg selv for mye under graviditeten osv.

Det rare med at vi er så lei på slutten er at vi ofte begynner å savne magen og sparkene etter ungen er født :)

Ja, det tenker jeg er rart, når man er vant til sparkenet og alt livet inni magen, så plutselig er babyen utafor, magen er tom, og man er aldri "ikke alene" lenger. Det må være rart :)

Man kan gå på do alene liksom ;) Det hadde jo vært supert om man var i tipp topp form etter fødselen da. Det er jo noen som er det.

Ja, det tenker jeg er rart, når man er vant til sparkenet og alt livet inni magen, så plutselig er babyen utafor, magen er tom, og man er aldri "ikke alene" lenger. Det må være rart :)

Man kan gå på do alene liksom ;) Det hadde jo vært supert om man var i tipp topp form etter fødselen da. Det er jo noen som er det.

Gå alene på do må du nok vente litt med :p
Eller,altså det går jo faktisk an,men det er luksus å ta en dusj uten at "mamma-prøver-å-ha-alenetid" sensoren går hos babyen :p

Må man dusje med babyen!? :happy090

Ikke langt unna noen ganger. De har en egen radar for å oppdage når vi har 5 min for oss selv,og da er plutselig "uææ". He he.
Min var veldig grei altså,han sov i 3 timer av gangen fast døgnet rundt. Så når han hadde fått mat og bleie og vært våken en stund så hadde jeg "fri" 3 timer.
Men det er jo da typisk at den gangen jeg tenkte at nå skal jeg få gjort det og det,så våkna han :p

Ikke langt unna noen ganger. De har en egen radar for å oppdage når vi har 5 min for oss selv,og da er plutselig "uææ". He he.
Min var veldig grei altså,han sov i 3 timer av gangen fast døgnet rundt. Så når han hadde fått mat og bleie og vært våken en stund så hadde jeg "fri" 3 timer.
Men det er jo da typisk at den gangen jeg tenkte at nå skal jeg få gjort det og det,så våkna han :p

For og ikke snakke om mat! Trur ikke jeg spiste de første mnd jeg. Alltid når jeg skulle ha mat, så var snuppa sulten og :p

For og ikke snakke om mat! Trur ikke jeg spiste de første mnd jeg. Alltid når jeg skulle ha mat, så var snuppa sulten og :p

Å herregud, mat... jeg innhalerte maten i full fart,vill i blikket :eek:
Tror faktisk ikke jeg begynte å kose meg med maten før han var 1 år.. og da fordi jeg fikk det kommentert at jeg slukte maten. Det ble rett og slett en vane.

Å herregud, mat... jeg innhalerte maten i full fart,vill i blikket :eek:
Tror faktisk ikke jeg begynte å kose meg med maten før han var 1 år.. og da fordi jeg fikk det kommentert at jeg slukte maten. Det ble rett og slett en vane.

Hahah ! Kjenner meg såå godt igjenn. :p Merkelig det der, at uansett når du har tenkt og spise, så er det flere som skal ha mat.
Jeg dusja aleine for første gang på 2 år her om dagen, og det er bare fordi jeg og lillemor ikke får plass i samme dusj lengere pga magen :p
Ellers har hun neeekta og dusje aleine. Så da har det blitt til at jeg har dusja sammen med ho. Merkelig og kunne stå i dusjen må jeg si.

Back
Topp