Noen andre som er dårlige her?!

Tussa

Forelsket i forumet
Marslykke 2016
6 + 5 i dag, og heeeelt forferdelig dårlig! Kvalm absolutt HELE tiden, har fått skrevet ut Postafen av legen. Svimmel, utslitt, spiser nesten ikke, sover hele tiden, pupper fra helvete! Og deppa, gråter så mange ganger om dagen at ansiktet svir av alt saltet;) Har vært sykmeldt i tre dager, men VIL på jobb til mandag, for sånn som dette kan man jo ikke leve. På de tre dagene + helgen har jeg knapt vært ute av sofaen, bare det å gå på toalettet eller til kjøkkenet for å hente noe er nesten like uoppnåelig som Birken!

Huff, skal det virkelig være slik? Hvis dette ender i SA, vet jeg nesten ikke om jeg orker prøve på nytt:(

Noen andre som har det sånn?

Uffda. Høres ikke ut som du har det helt bra. Tror ikke det er helt uvanlig, men av alt det negative med å være gravid har du fått de værste... Kanskje du burde snakke med en lege eller kanskje til og med en veldig god venninne som er god til å lytte. Hormonene herjer fælt med kroppen din og det er uvant og ubehagelig. Men en ting skal du vite som kanskje er en liten trøst: Det går over, mest sannsynlig i løpet av de neste 2 mnd. Vet det høres lenge ut nå...God bedring. NB: Lytt til kroppen din. Helsa di er det viktigste.

Hei, jeg sliter utrolig med kvalme selv. Får nesten ikke spist, men blir jo verre av det. Kommer meg nesten ikke igjennom dagen. Var hos legen igår og jeg spurte om det var noe jeg kunne få mot kvalmen siden det var så ekstremt og hun sa at det ikke fantes. Ble derfor sykemeldt. Kjenner jeg blir småforvirra når jeg leser at andre får noe for kvalmen. Hjelper postafen?

Jeg er 6+2 i dag og kaster opp flere ganger daglig. Har dere prøvd ingefærtabletter? Hos meg hjelper det i rundt to timer før kvalmen melder seg igjen. Ikke mye,men bedre enn ingenting, da holder middagen seg hvertfall nede. Og så er det om å gjøre å finne mat som holder seg nede. Ritzkjeks gjør meg mer kvalm, men nå prøver jeg meg på startkjeks.

Sniker fra oktober. Ville bare si at du høres ut som meg. Det er grusomt!! Jeg måtte sykemelde med en uke og fortelle det på jobb tidlig slik at jeg kunne ha hjemmekontor. Har vært skikkelig bekymret for om dette i det hele tatt er normalt, da man føler seg så totalt utenfor og nedbrutt psykisk etterhvert også.. Nå har jeg vært sånn i 5 uker, og er 10+1 i dag. Begynner å slite rimelig greit på psyken nå, med all denne ligningen. Men nå er det bare to uker igjen, og det klarer jeg!!! Vil ønske deg lykke til videre i svangerskapet. Det blir nok bare bedre for oss begge :)

Jeg og er helt elendig form...:/
Vært det fra før positiv test så ser litt mørkt på ukene fremover... :(

uff, det høres ikke noe særlig ut nei! jeg sliter heldigvis ikke med så masse kvalme, og håper jeg slipper unna. jeg reagerer mest bare på enkelte lukter og er ekstremt trøtt om dagen. håper det går over om ikke så lenge til deg :)

Startkjeks med bringebærsyltetøy funker!!!

Her er formen kjempedårlig! I natt kastet jeg opp 6 ganger og sov dårlig fordi jeg var så kvalm. Formen er like dårlig i dag. Har vært kvalm på og av siden 4 dager etter eggløsning, men ikke så dårlig som jeg har vært siste døgnet. :puke_r Jeg var ca 6 måneder på vei da det ga seg med storesøster, så jeg er forberedt på at dette kan vare leeeenge. Men alle symptomer er gode symptomer... selv om det kanskje ikke akkurat føles sånn 100% av tiden. o_O

Formen her er absolutt ikke bra! Er så kvalm og uggen.. Har kjøpt ingefærtabletter, seaband og prøver spise ofte.
Krysser fingrene for at det blir bedring snart, stakkars ungene og mannen min :(

Hei hei :) Huffamei du har det ikke godt nå!! Dette er forferdelig slitsomt. Jeg sliter vanvittig med kvalme selv, men er heldig for jeg kaster nå ikke opp, men det går i sofatjeneste store deler av dagen. Skjønner det virker uutholdelig men mange sier til meg at det er positivt å være kvalm og at det er ett tegn på at mitt lille frø vokser og fester seg. Har lest en del om at det kan være at hcg øker som fremprovoserer kvalme, men om dette er korrekt vet jeg ikke. Jeg har tenkt mye på SA siden jeg hadde en for bare få månder siden, men prøver å slappe av med tanken om at kvalmen er min forsikring på at dette skal gå bra ( er 6,6 i dag). Det gjør ikke kvalmen noe enklere å takle, men godt å ha noe å klamre seg til :) I morgen skal jeg prøve meg ut å kjøpe seband og ingefærtabeletter. Mitt forrige svangerskap var jeg slik til uke 16, men ingen svangerskap er like!

Prøv å snakk med venninner, spis det du får lyst på og orker.. her går det i kalde produkter som iskald smootie.. det funker for meg! Blir det mye sofatjeneste får du kanskje handle inn en serie/film du kan titte på så du får tankene over på noe annet.. alt for å få en god dag!! Masse lykke til!

Hei, jeg sliter utrolig med kvalme selv. Får nesten ikke spist, men blir jo verre av det. Kommer meg nesten ikke igjennom dagen. Var hos legen igår og jeg spurte om det var noe jeg kunne få mot kvalmen siden det var så ekstremt og hun sa at det ikke fantes. Ble derfor sykemeldt. Kjenner jeg blir småforvirra når jeg leser at andre får noe for kvalmen. Hjelper postafen?

Så rart? Har googlet litt rundt forbi, og de fleste steder står det at Postafen ikke er skadelig. Jeg synes det hjelper veldig! Tar en morgen og en kveld, og får da noen timers pause fra kvalmehelvete. Synes du burde få prøve!

Sniker fra oktober. Ville bare si at du høres ut som meg. Det er grusomt!! Jeg måtte sykemelde med en uke og fortelle det på jobb tidlig slik at jeg kunne ha hjemmekontor. Har vært skikkelig bekymret for om dette i det hele tatt er normalt, da man føler seg så totalt utenfor og nedbrutt psykisk etterhvert også.. Nå har jeg vært sånn i 5 uker, og er 10+1 i dag. Begynner å slite rimelig greit på psyken nå, med all denne ligningen. Men nå er det bare to uker igjen, og det klarer jeg!!! Vil ønske deg lykke til videre i svangerskapet. Det blir nok bare bedre for oss begge :)

"Godt" å høre at det er normalt iallefall. Vanskelig å tenke seg hvordan man skal holde ut i mange uker til. Håper det gir seg på uke 12 for deg! Helt enig, det sliter på psyken. Føler meg så utafor, og trives absolutt ikke med å være hjemme fra jobb, er jo til å bli sprø av!

Hei hei :) Huffamei du har det ikke godt nå!! Dette er forferdelig slitsomt. Jeg sliter vanvittig med kvalme selv, men er heldig for jeg kaster nå ikke opp, men det går i sofatjeneste store deler av dagen. Skjønner det virker uutholdelig men mange sier til meg at det er positivt å være kvalm og at det er ett tegn på at mitt lille frø vokser og fester seg. Har lest en del om at det kan være at hcg øker som fremprovoserer kvalme, men om dette er korrekt vet jeg ikke. Jeg har tenkt mye på SA siden jeg hadde en for bare få månder siden, men prøver å slappe av med tanken om at kvalmen er min forsikring på at dette skal gå bra ( er 6,6 i dag). Det gjør ikke kvalmen noe enklere å takle, men godt å ha noe å klamre seg til :) I morgen skal jeg prøve meg ut å kjøpe seband og ingefærtabeletter. Mitt forrige svangerskap var jeg slik til uke 16, men ingen svangerskap er like!

Prøv å snakk med venninner, spis det du får lyst på og orker.. her går det i kalde produkter som iskald smootie.. det funker for meg! Blir det mye sofatjeneste får du kanskje handle inn en serie/film du kan titte på så du får tankene over på noe annet.. alt for å få en god dag!! Masse lykke til!

Huff, helt til uke 16?! Er noe som helst håp om at det går over feks i uke 7 - selvsagt uten at det er noe galt med fosteret? Kanskje man blir vant til hormonene liksom.. Har ikke vært gravid før, så har ikke noe å sammenligne med. Jeg har ikke sagt noe til noen om graviditeten ennå (bare mannen da), så søker støtte her inne i stedet :) Satser sterkt på å komme meg på jobb til mandag. Ble vettskremt da legen sa det er mulig jeg ikke kommer tilbake i 100 % igjen i det hele tatt i 1. trimester!

Seaband har hjulpet meg litt, håper det funker for deg også, lykke til og takk for trøstende ord.

Så rart? Har googlet litt rundt forbi, og de fleste steder står det at Postafen ikke er skadelig. Jeg synes det hjelper veldig! Tar en morgen og en kveld, og får da noen timers pause fra kvalmehelvete. Synes du burde få prøve!

Ja, synes at det var litt rart at hun sa at det ikke var noe jeg kunne få mot kvalmen. Får man postafen kun med resept? Tror jeg får ta en telefon til legen i morra isåfall:)

Huff! Det høres virkelig ikke godt ut, og veldig slitsomt :(

Da jeg var gravid sist var jeg kvalm, ikke like ille som deg, men syns selv det var et helvete! :P Det gikk over etter noen uker, så håper det straks avtar hos deg også. Og ja, det er nok dessverre sånn det er for noen :angry3

Back
Topp