Freeeeedag!

Han har jo fått små mengder moset mat er par ganger siden 4 måneder. Gulrot, eple, avokado. Men ikke skjønt greia og ikke vært interessert. Derfor har vi ikke stresset med det. Orket ikke styret med skjemating når det måtte "presses" på.
Det er ikke lenge og mange ganger han har fått hel mat, men jeg fascineres av hvor naturlig det er for han!
Den bananen tror jeg han kunne spist opp om jeg lot han :p
Men jeg aner ikke om det er pga sult, kløende gommer eller smak.
Tviler på han er veldig sulten, slik som han pupper, men det har skjedd en kjempestor forandring når det gjelder interesse for mat den siste uken. Han følger med på når vi spiser, gaper og strekker seg mot maten vår. Det gjorde han ikke før forrige helg :p
Men det føles veldig bra å la han styre så mye selv, spesielt når det hele kommer så naturlig!
T brukte lang tid på å skjønne at grøten/mosen skulle bakover i munnen og vi matet, matet, matet om igjen. Jeg skjønner ikke hvorfor vi stresset. Han var tydelig ikke klar!
Hermine skjønte skjeprinsippet med en gang da :) Gaper, svelger og gaper på nytt. Er jeg ikke rask nok så begynner hun å sutre :p Så det er null problem ;) Men hadde jo vært litt morsomt om jeg kunne gitt henne hel mat innimellom, bare for at hun skal ha noe å holde på med. Hvis du tror man kan kombinere de to?

Hermine skjønte skjeprinsippet med en gang da :) Gaper, svelger og gaper på nytt. Er jeg ikke rask nok så begynner hun å sutre :p Så det er null problem ;) Men hadde jo vært litt morsomt om jeg kunne gitt henne hel mat innimellom, bare for at hun skal ha noe å holde på med. Hvis du tror man kan kombinere de to?
Jeg ser ingen problemer med å kombinere. Det er jo bare snakk om at ungen lærer seg hvordan det fungerer på en helt naturlig måte =)

Jeg ser ingen problemer med å kombinere. Det er jo bare snakk om at ungen lærer seg hvordan det fungerer på en helt naturlig måte =)
Med brød er det jo naturlig at de spiser selv da! Men i veldig små biter ;) Skal teste med banan eller agurk tror jeg, og se hva hun synes :D

Med brød er det jo naturlig at de spiser selv da! Men i veldig små biter ;) Skal teste med banan eller agurk tror jeg, og se hva hun synes :D
Bare å prøve seg frem =)
Om han fortsetter med interessen og tygger like ivrig gir vi nok ganske hele brødskiver og :p

Bare å prøve seg frem =)
Om han fortsetter med interessen og tygger like ivrig gir vi nok ganske hele brødskiver og :p
er jo litt kult og komme på barseltreff med en unge som sitter med ei hel skive i hånda mens de andre får musebiter! ;) :P
Jeg trenger oppskrift på glutenfritt brød!!! o_O

er jo litt kult og komme på barseltreff med en unge som sitter med ei hel skive i hånda mens de andre får musebiter! ;) :p
Jeg trenger oppskrift på glutenfritt brød!!! o_O
Ja, det er jo egentlig helt ok for meg at han klarer det selv, så slipper jeg å sitte og mate han :p
Og kan spise lunchen min i fred :o

Har du sjekket nettsiden jeg linket til her om dagen, "uten alt", eller hva den het?

Ja, det er jo egentlig helt ok for meg at han klarer det selv, så slipper jeg å sitte og mate han :p
Og kan spise lunchen min i fred :eek:

Har du sjekket nettsiden jeg linket til her om dagen, "uten alt", eller hva den het?
var bare en kjapp tur innom å kikka, men skal se der om jeg finner noe godt brød til henne. Ikke for grovt og kanskje med gulrot eller eple i ;)

Back
Topp