Middag fredag

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hva skal dere ha til middag i dag?
Vi skal ha taco :p
Typisk for oss på en fredag, men det blir ofte bare slik!
Mannen har kjøpt fullkornslefser, men jeg tror jeg skal lage mine egne på kikertmel slik jeg gjorde en gang før! :D

så spennende da!
Synes det er så dødt her inne idag jeg :p :eek:
Vi skal ha karbonader i pitabrød med salat til. Skal lage karbonadene selv da og driver å spekulerer på hva jeg skal ha i de :p Litt potetmel, løk og et egg kanskje?

så spennende da!
Synes det er så dødt her inne idag jeg :p :eek:
Vi skal ha karbonader i pitabrød med salat til. Skal lage karbonadene selv da og driver å spekulerer på hva jeg skal ha i de :p Litt potetmel, løk og et egg kanskje?
Nam, så herlig =)
Jeg bruker aldri potetmel, men vet det er vanlig =)
BLir nok godt uansett!
Stille her i dag ja!!!!

Nam, så herlig =)
Jeg bruker aldri potetmel, men vet det er vanlig =)
BLir nok godt uansett!
Stille her i dag ja!!!!
hva har du i de da? vil ikke at de skal bli for tørre! o_O

Her skal vi ta oss ei brødskive, mens vårrulldeigen tiner. Blir vel stående på kjøkkenet ei stund med dette, men så skal vi storkose oss seinere også da!:)

Her skal vi ta oss ei brødskive, mens vårrulldeigen tiner. Blir vel stående på kjøkkenet ei stund med dette, men så skal vi storkose oss seinere også da!:)
Nam vårruller :)
Det skal jeg og lage snart :)

Det blei noen himmelske karbonader!!! :D brukte 700gr kjøttdeig, 1 egg, 1ss potetmel, en skvett melk, salt, pepper og 1/2 løk! Saftige og smakfulle!!!

Har du oppskrift? Det vil jeg prøve å lage! :D
Det som er så greit er at man hsr oppi det man vil. Ingen fasit her nei.:)
Jeg kjøpte Mama Sita's vårrullkrydder og hadde vårrulldeig i frysern (50 "ark" som tines i romtemp.)
Jeg gjorde det slik;
- stekte 800gr svinekjøttdeig
- hadde oppi fire finstrimla gulrøtter og 1/4 finsnitta kål
- blanda oppi to poser kryddermix (+litt pepper og chili..)

Rulleinstruksjoner står bakpå den vårrullpakka, også bruker du egg i kantene på papiret som lim.
Har i litt nøytral matolje i ei gryte (olja skal ikke være for varm. Om man stikker en trepinne e.l nedi olja og det bobler rundt den, så er temperaturen fin.)
1363381657174.jpg
Kjøpt på asiabutikken
1363381681675.jpg
Kjøpt på Rema og er knallgod til.
1363381702377.jpg
Her er dagens resultat :)

Det som er så greit er at man hsr oppi det man vil. Ingen fasit her nei.:)
Jeg kjøpte Mama Sita's vårrullkrydder og hadde vårrulldeig i frysern (50 "ark" som tines i romtemp.)
Jeg gjorde det slik;
- stekte 800gr svinekjøttdeig
- hadde oppi fire finstrimla gulrøtter og 1/4 finsnitta kål
- blanda oppi to poser kryddermix (+litt pepper og chili..)

Rulleinstruksjoner står bakpå den vårrullpakka, også bruker du egg i kantene på papiret som lim.
Har i litt nøytral matolje i ei gryte (olja skal ikke være for varm. Om man stikker en trepinne e.l nedi olja og det bobler rundt den, så er temperaturen fin.)
Vis vedlegget 8475
Kjøpt på asiabutikken
Vis vedlegget 8476
Kjøpt på Rema og er knallgod til.
Vis vedlegget 8477
Her er dagens resultat :)
åååå *sikle* ser HERLIG ut! De er altså frityrstekt? Vet det også er mulig å steke vårruller i stekovnen nemlig ;)
Tar det lang tid da? Trenger jeg en hel dag fri? :p ;)
Har lagt ut oppskrift på de glutenfrie gnagekjeksene på barnemat oppskriftstråden ;)

åååå *sikle* ser HERLIG ut! De er altså frityrstekt? Vet det også er mulig å steke vårruller i stekovnen nemlig ;)
Tar det lang tid da? Trenger jeg en hel dag fri? :p ;)
Har lagt ut oppskrift på de glutenfrie gnagekjeksene på barnemat oppskriftstråden ;)
Ja, jeg har prøvd å stekt i ovn før, men de blei så seige og ekle.. Mulig fordi jeg brukte rispapir den gangen og ikke disse deigarkene. Lot dem ikke svømme i olje nei. Stekte dem på to sider. :) Jeg bruker noen timer på det, men man om man steiker i ovn så slipper man å stå over kasserollen og passe på. Det som tar tid er å slille de arkene fra hverandre syns jeg, men det fikk jeg Jonathan til å gjøre nå, og da gikk det kjapt.:)

Flott! Skal prøve kjeksene en dag. Fallt de i smak hos Hermine eller?

Ja, jeg har prøvd å stekt i ovn før, men de blei så seige og ekle.. Mulig fordi jeg brukte rispapir den gangen og ikke disse deigarkene. Lot dem ikke svømme i olje nei. Stekte dem på to sider. :) Jeg bruker noen timer på det, men man om man steiker i ovn så slipper man å stå over kasserollen og passe på. Det som tar tid er å slille de arkene fra hverandre syns jeg, men det fikk jeg Jonathan til å gjøre nå, og da gikk det kjapt.:)

Flott! Skal prøve kjeksene en dag. Fallt de i smak hos Hermine eller?
jada, hun sutta og gnaga på den, og banka i bordet med den :p Den ble så hard at hun klarte ikke å bløte den opp nok til å få noe som helst i seg da ;) Etter en del runder i gulvet kasta jeg den :P

Back
Topp