November baby her også :D

Vinterbarn

Betatt av forumet
Termin 15 nov! Kjenner lite eller ingen kjennetegn.. Nedre del av mage stikker og strekker, buksen strammer litt pga oppblåsthet!!? Luktesansen er veldig sterk.. Ellers oppegående :) uke 5+2! Får håpe den blir der inne <3 Hvordan er det med dere ? Fortalt det til noen ?

Termin 15 nov! Kjenner lite eller ingen kjennetegn.. Nedre del av mage stikker og strekker, buksen strammer litt pga oppblåsthet!!? Luktesansen er veldig sterk.. Ellers oppegående :) uke 5+2! Får håpe den blir der inne <3 Hvordan er det med dere ? Fortalt det til noen ?
Gratulerer og velkommen hit :-)

Ve
Velkommen :-) 14 november her :-) Nedre del av magen stikker og er oppblåst, men ellers lite her og.
Bare foreldrene mine som vet det så langt, men forteller nok flere i nærmeste familie det så snart vi møter dem.

Så kjekt :) Bra det ikke bare er meg som ikke føler så mye ennå! Føler meg litt lite gravid til tider :p lurer på om det er noe der i det hele tatt :p

November baby<3

Gratulerer!! :D
Jeg har ikke så mye symptomer jeg heller, har ømme bryster, litt menssmerter som kommer og går. Så blir jeg litt uvel utover dagen, særlig hvis jeg ikke spiser ofte nok.

Ja spisingen er vel også noe jeg har merket endring på! Oftere sulten.. Innbiller meg at "babyen" trenger mer drivstoff :p Sånn helt seriøst, hva er sjangsene for abort i uke 6? Jeg er fryktelig nervøs :/ Noen andre som tenker på det?

November baby<3

Ja spisingen er vel også noe jeg har merket endring på! Oftere sulten.. Innbiller meg at "babyen" trenger mer drivstoff :p Sånn helt seriøst, hva er sjangsene for abort i uke 6? Jeg er fryktelig nervøs :/ Noen andre som tenker på det?

November baby<3
Jeg er også veldig nervør :-( Om man søker på nett så vil man finne mange forskjellige tall på hvor sannsynlig det er med spontanabort. Så her strides de lærde. Det er også litt forskjellig om de regner statistikk på fra unnfangelse, eller fra man får positiv test. Men så vidt jeg har forstått så går sannsynligheten ned i takt med antall uker :-) Så for hver dag så føler jeg bekymringene slipper litt og litt :-)

Her er forøvrig en statistikk jeg fant, men det kommer ikke fram hva kilden til denne statistikken er, så er litt usikker på om det stemmer. Fant det her http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er-sjansen-for-spontanabort

Oppsummert kan vi da sette opp følgende tabell over risiko for spontanabort:

• 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.
Men om dette stemmer så har jo risikoen allerede sunket betraktelig hos deg :-)

Hvor langt er du på vei Kristin ? 8% er jo veldig lavt da! Jeg tør nesten ikke bevege meg her ! :p

November baby<3

Bare 5+ 3 :-) Har mistet i uke 5 tidligere, så tror kanskje jeg klarer å senke skuldrene litt når jeg bare kommer over 6.

Det er svært lite vi kan gjøre for å unngå en spontanabort. De aller fleste aborter skyldes at det er noe galt med fosteret og/eller at det ikke fester seg i livmorveggen. Tidlig abort skyldes som regel kromosomfeil hos fosteret. Ernæring og livsstil for øvrig utgjør liten eller ingen risiko, påpeker en overlege i følge babyverden.

Det er altså lite vi kan gjøre annet å følge de vanlige rådene. Og det er jo stort sett å leve som før, foruten noen matvarer vi bør være forsiktige med og alkohol og røyk da. Så du skal ikke være redd for å bevege deg, tvert i mot :-)

hehe føler nesten jeg beroliger meg selv her jeg forsøker å svare deg :-)

Gratulerer! :) :) :)

Bare 5+ 3 :-) Har mistet i uke 5 tidligere, så tror kanskje jeg klarer å senke skuldrene litt når jeg bare kommer over 6.

Det er svært lite vi kan gjøre for å unngå en spontanabort. De aller fleste aborter skyldes at det er noe galt med fosteret og/eller at det ikke fester seg i livmorveggen. Tidlig abort skyldes som regel kromosomfeil hos fosteret. Ernæring og livsstil for øvrig utgjør liten eller ingen risiko, påpeker en overlege i følge babyverden.

Det er altså lite vi kan gjøre annet å følge de vanlige rådene. Og det er jo stort sett å leve som før, foruten noen matvarer vi bør være forsiktige med og alkohol og røyk da. Så du skal ikke være redd for å bevege deg, tvert i mot :-)

hehe føler nesten jeg beroliger meg selv her jeg forsøker å svare deg :-)
Stemmer, vi er jo omtrent like langt på vei :) Det hjelper masse for meg og høre litt fakta om dette! Jeg føler det skal gå bra, men frykten ligger der likevel! Dette er første graviditet, så søt er litt skummelt :p

November baby<3

Redigert bort av moderator

Back
Topp