Hund?

IdaMadelene

Andre møte med forumet
Noen inne her som har hund?

Min familie mener jeg må kvitte meg med hunden, jo før jo heller.... :confused:

Noen som har meninger/erfaringer på dette med hund og baby?

Vi fikk hunden våres et år før vi fikk guttungen, og syns det var et bra valg å få hund før baby. For da blir hunden mer vant med babyen fra første dag liksom. Syns absolutt ikke at du skal kvitte deg med hunden. Jeg hadde aldri klart det.

Datteren vår og hunden vår er bestevenner <3

Jeg klarer egentlig ikke å kvitte meg med hunden. Jeg har ei venninne som har meldt seg til å hjelpe til med hundepass om det skal være behov for. spesielt når jeg havner på sykehuset og de første dagene. :)

Familien min er i mot fordi de er redd hunden min, altså hunden er god og snill men hun er en stor hund. og familien min er redd store hunder.

Noen inne her som har hund?

Min familie mener jeg må kvitte meg med hunden, jo før jo heller.... :confused:

Noen som har meninger/erfaringer på dette med hund og baby?
Vi har hund, og folk fra begge sider av familien mener vi bør kvitte oss med hunden, men det skjer ikke. Hunden tilpasser seg den nye hverdagen med baby.

Bare for at familien din er redd hunden så betyr det jo ikke at hunden må bort. De aller fleste ser på store hunder som farlige hunder, å det er ikke slik virkeligheten er. Søsteren min har 1 dobberman å 1 gran danois (noe slikt), har aldri vært noe problem med de hundene, de er verdens snilleste begge to!

Så min mening er, gjør det som er riktig for deg, ikke alle andre!

Vi har hund, og folk fra begge sider av familien mener vi bør kvitte oss med hunden, men det skjer ikke. Hunden tilpasser seg den nye hverdagen med baby.

Bare for at familien din er redd hunden så betyr det jo ikke at hunden må bort. De aller fleste ser på store hunder som farlige hunder, å det er ikke slik virkeligheten er. Søsteren min har 1 dobberman å 1 gran danois (noe slikt), har aldri vært noe problem med de hundene, de er verdens snilleste begge to!

Så min mening er, gjør det som er riktig for deg, ikke alle andre!

Tusen takk :)
Det er jo enkelte tilfeller at hunder kan bli sjalu o.l. men jeg mener man må se det ann.
Og som du sier tilpasser hunder seg. :)

Man forlater jo ikke babyen og hunden alene, så man får jo muligheten til å se på situasjonen :) Kanskje er babyen helt uinteressant for hunden :) Vi har en hund, men han er bare inne i huset når han skal sove og når vi ønsker å sosialisere han. Han er jämthund og har så mye pels at vi syns det blir litt slemt å ha han inne i varmen, han stortrives i hagen :) Han er heldigvis over året når babyen kommer, så kanskje han blir litt roligere da, han har MYE energi nå ihvertfall :P

Tusen takk :)
Det er jo enkelte tilfeller at hunder kan bli sjalu o.l. men jeg mener man må se det ann.
Og som du sier tilpasser hunder seg. :)
Ja, , selvfølgelig er det tilfelder der hunden kan bli sjalu, men det vet man ikke med sikkerhet før baby er født, og hunden må jo få lov til og hilse på, å til hunden er vandt med baby så må man ikke la baby være alene med hunden. Men hunden er svært tilpasningsdyktig, og man klarer og få hunden vandt til det meste.

Våres hund har vist tegn til å være sjalu når værtfall jeg leker med småbarn, men har bare skøvet hun bort og lekt vidre, så hun er blitt bedre.

Alt er mulig og man vet ikke noe før man har prøvd, alt.. :)
Og siste alternativ er og gi hunden bort.

Ser ikke noen grunn for at du må kvitte deg med huunden, er jo bare til å se det an.

Vi fikk hund da minstemann var 1 år og 4 mndr, men han ble rett og slett allergisk:/ så måtte selge henne litt over et år etter vi fikk henne.... Hunder er jo så koselige å ha:) og kan være et barns bestevenn:) men klart man skal jo aldr la de være alene:)

Jeg klarer egentlig ikke å kvitte meg med hunden. Jeg har ei venninne som har meldt seg til å hjelpe til med hundepass om det skal være behov for. spesielt når jeg havner på sykehuset og de første dagene. :)

Familien min er i mot fordi de er redd hunden min, altså hunden er god og snill men hun er en stor hund. og familien min er redd store hunder.
Små hunder kan være like farlige som store hunder. Er jo nesten så de er værst når det gjelder dårlig atferd. Hunden din kommer til å tilpasse seg hverdagen til babyen. Man må på en måte være flink med hunden som med storesøsken. La han få snuse på, være med dere. Mine har og ligget på gulvet for seg sjøl, og hunden vår har ALDRI gjort noe galt med dem. Han har da heller brydd seg minst mulig om dem. :)

Vi har 2 stk, en Grosser, han fikk vi før førstemann kom, og det har gått veldig bra, ser ingen problemer med og ha hund og barn sammen. Bare positivt for alle parter trur jeg (så fremt barnen ikke er allergiske så klart) :) Har og en jämthund som blir året neste mnd, og han elsker kommende storebror, så trur nok at det kommer til og gå kjæmpe bra :) Som sakt før så er jeg enig i at siste utvei er å omplassere hunden, han er jo og et medlem av familien, og betyr veldig mye! Han må jo få en sjanse til og vise at det går bra :)

Har ikke hund selv,men foreldrene mine har. Den er stort sett snill,men veldig redd for barn og dermed ikke helt trygg akkurat. De får ikke være alene sammen,og det syns jeg aldri man bør gjøre heller uansett hvor snill hunden er. En hund er tross alt et dyr,uansett hvor snill og god den er.
Men jeg syns det blir for dumt når familien skal "bestemme" at man skal kvitte seg med hunden fordi de er redd store hunder..:rolleyes:
Fortjener jo absolutt en sjanse til å vise at den kan gå bra sammen med barn :)
Vi hadde 2 katter før vi fikk nr 1. Den ene var rimelig psyco så jeg torde ikke ha den når baby kom. Og nr 1 og 2 var så glad i hverandre, så jeg ville ikke skille dem,så vi ga bort begge to :(
Trist,men jeg tror det var det beste. Hadde aldri følt meg trygg på den gærne katta..

Vi har to hunder på 6 og 10 år. Jeg hadde aldri kunne kvitte meg med de... De er jo en del av familien vår! Det gikk super bra når vi kom hjem med Pia. Vi har alltid latt hundene fått se, lukte og være rundt henne. Det finnes ikke et babybilde av Pia som det ikke er en hund som ligger helt oppi henne:) I dag er jo jenta vår 3 år og har så mye glede av de, det er verdens mest naturlige ting for henne at de er rundt henne... For å slippe sjalusi tror jeg det er viktig å la hunden ta del i barnet. Ikke steng den ute eller forandre ting for at babyen er kommet! Det kommer til å gå super fint:) lykke til!:)

Har ikke hund selv, men broren min har en rottweiler han fikk noen uker etter at jeg fikk sønnen min.. Den forguder unger :) Så fort den ser/hører bilen min, kommer hun løpende og rett mot bakdørene:) Jeg er ikke interesant :) Koser og klenger på dem hele tida:) De har siden hun var liten brukt hun som både hest og det som er og hu er bare snill:) Aldri knurra til dem engang :) Hvis hun sover hos oss, legger hun seg utenfor døren dems når de har lagt seg, å ligger der til morran å dem våkner.. Da dilter a etter :) Er så god atte ! Trur itte hverken rase eller str har så mye å si om dem er vant med barn :) Nå var jo mine barn her før hunden da.. Kan hende det er annerledes når hunden er voksen og vant til å være aleine før det kommer barn i bilde ?.. Tror uansett det er sunt for barn å vokse opp med dyr :)

Hunden min er en omplasseringshund, fordi forrige familien ikke taklet å ha han sammen med barnet. Største grunnen til at barn og hund ikke "passer sammen" er fordi når barnet er født er all fokus der og familien glemmer ofte at hunden også trenger oppmerksomhet.
Jeg skal ha mitt første barn i juni og jeg har hatt hund i 26 år og trent hund i 14 år, jeg er ikke noe redd for at dette ikke skal gå bra. Og jeg ville aldri kvittet meg med hunden fordi noen mente at jeg måtte, men nå mener jo ingen det heller, siden de vet hvor mye trening som ligger bak :)

Vi har en liten valp på 4 mnd nå... så han er vel rundt 7 mnd når baby kommer. Har stor tro på at det skal gå bra! Vi har prøvd å sosialisere han så mye som mulig med barn, og det kommer vi til å fortsette med. Jeg tror som flere her skriver at det er viktig å inkludere hunden med det man gjør med babyen. La hunden få snuse og slikke litt på hender og føtter (ikke ansiktet, syns jeg)... Han har vært veldig forsiktig med jenta på 7 mnd som jeg er tante til, ingen problemer.. Så vi håper alt går bra :) Jeg er litt skepitsk til å være hjemme alene i permisjon med baby og valp, men det er nå et valg vi har tatt, som jeg tror vi får utrolig mye igjen for i framtida. Jeg er selv vokst opp med hunder og de har vært mine beste venner :)

Jeg har også tenkt mye på dette, vi har en flat coated retriever blandet med border collie, hun har veldig mye energi og krever mye, men har tenkt å se hvordan det går når det kommer en baby i hus :) Hun lærer veldig kjapt og skal somregel passe på kommende storesøster :)

Back
Topp