Vært hos spesialist

mamat2prinsesser&4prinser

♡2007♡2009♡2012♡2018♡2021♡2023♡2026♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Septembertassene 2026
Med emmeth:) vi fikk beskjed om at testene høyst sannsynlig ikke ville slå ut siden han var så liten, men de ville ta det likevel. Var som ventet og den slo ikke ut på noenting, men han hadde alle symptomene på melkeintoleranse så fikk nutramigen på blå resept:):):) Skal begynne og teste hvete i 8 mnder alder og reagerer han da, så må vi inn igjen og ta test igjen. Skal fortsette med nutramigen til 1 år også prøve vanlig melk. Så får vi se etter det. Beklager jeg er her så lite om dagen, men har mye og Gjøre og er sliten:)

Med emmeth:) vi fikk beskjed om at testene høyst sannsynlig ikke ville slå ut siden han var så liten, men de ville ta det likevel. Var som ventet og den slo ikke ut på noenting, men han hadde alle symptomene på melkeintoleranse så fikk nutramigen på blå resept:):):) Skal begynne og teste hvete i 8 mnder alder og reagerer han da, så må vi inn igjen og ta test igjen. Skal fortsette med nutramigen til 1 år også prøve vanlig melk. Så får vi se etter det. Beklager jeg er her så lite om dagen, men har mye og Gjøre og er sliten:)
Skjønner godt at du har det travelt. Så bra at dere fikk blå resept.

Då bra at dere fikk nutramigen på blå resept :-) håper det går fort over. Her har vi testa litt grøt med melk og noe middag med melk og det går bra visst vi holder oss til en porsjon med melk om dagen. Vi gir ikke nå, for vil høre med HS neste uke om vi skal gi litt når hun tåler det litt eller om det er greit å ligge unna og prøve om en stund igjen.
Du må ikke beklage at du har mye å gjøre og er sliten. Det er fullt forståelig! Ta vare på seg selv og familien din så kan du komme innom her når du trenger det :-)

Så bra at dere fikk blå resept!!Håper også at det går seg til for Emmeth med tiden.

Bare litt nysgjerrig jeg :-) får du Emmeth til å ta nutramigen? Har strevd med minsten her i ca en måned nå for å få i han nutramigen, men han nekter. Han tok flaske helt fint før, da han fikk NAN, men etter han fikk påvist melkeallergi og kun har fått nutramigen fra flaska, så er det håpløst. Så her er det amming til den store gullmedalje. Men sinlac går ned på høykant heldigvis :-)

Så flott at dere fikk blåresept da :D Hvilke tester tok de da?
Greit å være forsiktig å holde seg kun til Nutramigen fram mot ett år da, blir sikkert å gjøre det samme her siden snuppa har så alvorlige tegn på melkeallergi. Har sendt purring til legen og håper vi får time før mai! o_O
Hyggelig at du titter innom når du har tid da, skal ikke tenke på oss for at du passer barn og mann ;)

Bare litt nysgjerrig jeg :) får du Emmeth til å ta nutramigen? Har strevd med minsten her i ca en måned nå for å få i han nutramigen, men han nekter. Han tok flaske helt fint før, da han fikk NAN, men etter han fikk påvist melkeallergi og kun har fått nutramigen fra flaska, så er det håpløst. Så her er det amming til den store gullmedalje. Men sinlac går ned på høykant heldigvis :)
Hermine tar Nutramigen når jeg blander 50/50 med mm ;) Har egentlig ikke prøvd å gi henne den bar enda, men hun er glad i mat så kan nok hende hun vil ta den bar også. Men siden magen hennes er så vanvittig tander blander jeg med mm slik at den får hjelp til å fordøye mme'en ;)

Så bra dere ble tatt på alvor og fikk melken på blåresept:-) Skjønner du har mye å gjøre ja, forumet er langt fra det viktigste nå, vi tenker på deg alle sammen:-)

Tusen takk, jenter<3 Dere er en så utrolig snill og herlig gjeng altså:)

De testa for melk, egg, hund, katt, hvete, bjørk og noen flere ting, husker ikke akkurat nå:p Men han sa at selvom han hadde allergier, så ville det høyst tenkelig ikke slå ut på testene pga han er så liten. Han mente han hadde melkeintoleranse, for hadde alle tegnene på det. Spesielt gulping og mageknip:( Han spiser Nutramigenen fint nå, starta med 50/50 med mm og mme, men nå får han pupp først også får han flaske etterpå. Drikker som regel ikke mer enn 60 ml med mme om gangen:)

Mariann87:

Håper virkelig dere får time til Hermine fort som fy, for hu kan jo ikke ha det slik, stakkars. Det er jo ikke holdbart i det hele tatt, hverken for henne eller dere? Har hu sovet godt i natt? Emmeth la seg kl 19.50 og sov til 04.10 i natt, fikk pupp og sovnet igjen og våknet ikke før 6:D Herlig med gode netter igjen, TYDELIG han reagerte på Sinlac grøten, den gamle pakka er den uten en skje på pakken, den nye sinlac pakken er det en skje oppi grøtbollen på bilde av pakken(om du skjønte noe av det;)) Emmeth liker best den hjemmelaget mosen jeg lager til han, så vi den. Han får noen skjeer med grøt til frokost og det er det:)

Skal begynne med litt hvete fra 8 mnders alder og reagerer han fortsatt på det, så MÅTTE vi bestille time igjen, men kunne jeg gjøre selv på siden dems, for nå lå han inne i systemet;) Han håpet ikke han hadde gluten allergi, for blei en så vanskelig kost da! Så vi HÅPER og ber til at han ikke skal reagere på hvete lenger da til en tid. Og legen sa også at babyer reagerer ofte sterkerere på noen matvarer gjennom amming enn de ville gjort om de selv spiste det:)

Tusen takk, jenter<3 Dere er en så utrolig snill og herlig gjeng altså:)

De testa for melk, egg, hund, katt, hvete, bjørk og noen flere ting, husker ikke akkurat nå:p Men han sa at selvom han hadde allergier, så ville det høyst tenkelig ikke slå ut på testene pga han er så liten. Han mente han hadde melkeintoleranse, for hadde alle tegnene på det. Spesielt gulping og mageknip:( Han spiser Nutramigenen fint nå, starta med 50/50 med mm og mme, men nå får han pupp først også får han flaske etterpå. Drikker som regel ikke mer enn 60 ml med mme om gangen:)

Mariann87:

Håper virkelig dere får time til Hermine fort som fy, for hu kan jo ikke ha det slik, stakkars. Det er jo ikke holdbart i det hele tatt, hverken for henne eller dere? Har hu sovet godt i natt? Emmeth la seg kl 19.50 og sov til 04.10 i natt, fikk pupp og sovnet igjen og våknet ikke før 6:D Herlig med gode netter igjen, TYDELIG han reagerte på Sinlac grøten, den gamle pakka er den uten en skje på pakken, den nye sinlac pakken er det en skje oppi grøtbollen på bilde av pakken(om du skjønte noe av det;)) Emmeth liker best den hjemmelaget mosen jeg lager til han, så vi den. Han får noen skjeer med grøt til frokost og det er det:)
Hun har blod i bæsjen idag også :( Kan ikke skjønne hvorfor, for hun får nå Nutramigen igjen. Nettene er så som så, hun har ikke skreket de to siste nettene, men sover max 3 timer før hun vil ha mat/puppekos o_O I går kveld braka det noe så fryktelig i senga hennes kl 23.30, så da måtte vi bytte bleie :eek: Puppa litt og så sov hun 3 timer og etter det tror jeg vi har puppa annen hver time, men ser ikke på klokka lengre, legger henne bare til når hun hoster at hun vil ha påfyll ;)
Så bra at Emmeth sover bedre igjen, det gjør jo dagene SÅ mye lettere! :D jeg har en pakke av den gamle Sinlac grøten om du vil ha ;) Leste et sted at man kan ha 1-2ts grøtpulver i grønnsaksmosen slik at den metter enda mer ;)
Da drøyer du jo også grøtpakkene du har igjen ;)
Jobber sagte men sikkert med mattilvenninga, merker hun krever mer og mer mm når hun får kun det til ett måltid, plutselig gått fra 120ml til 160ml mm per måltid, så er NØDT til å gi henne mer annen mat snart, selv om det er så vanskelig å tilvenne henne :( Hvordan gjorde du det da du økte antall måltider per dag?

Skal begynne med litt hvete fra 8 mnders alder og reagerer han fortsatt på det, så MÅTTE vi bestille time igjen, men kunne jeg gjøre selv på siden dems, for nå lå han inne i systemet;) Han håpet ikke han hadde gluten allergi, for blei en så vanskelig kost da! Så vi HÅPER og ber til at han ikke skal reagere på hvete lenger da til en tid. Og legen sa også at babyer reagerer ofte sterkerere på noen matvarer gjennom amming enn de ville gjort om de selv spiste det:)
åh, det siste var fin lærdom! :D Det betyr at jeg kan forsøke å gi henne frukter og grønnsaker som hun reagerte på gjennom melka da hun var nyfødt ;) :D

Så bra han blir tatt på alvor.
Og jeg skjønner at dere håper han tåler gluten, men det er egetlig ikke så ille om det er tilfellet altså. Klart må man være obs på endel ting, men det er egentlig ganske enkelt :)
Og veldig bra dere fikk blå resept :)

Så bra at de fekk på blå resept :)
Skjønna du er sliten.. Blir sliten sjølv når eg er aleine med alle 3.
Klem

åh, det siste var fin lærdom! :D Det betyr at jeg kan forsøke å gi henne frukter og grønnsaker som hun reagerte på gjennom melka da hun var nyfødt ;) :D

Ja, jeg visste ikke dette ifra før jeg heller:) Så skal absolutt prøve og gi han noe med hvete om noen mnd`er, Håper det går fint for begge våre små<3

Back
Topp