Fødsel

Juble

Forumet er livet
jentene i juni13
Vært og planlagt fødsel idag, blir satt igang litt før tiden. Jordmor målte fosteret da jeg føler magen er så stor. Babyen hadde avvik på +4% , dvs litt større enn gj.snittet. Men alt så bra ut ! Babyen var nå 1150 g og jeg er 27+4.

Oisann, er det og mulig? Synes min mage og er stor jeg.. Skal til jordmor om 2 uker, får høre med henne.. Lykke til Juble :)

Min baby er +5% i vekst, men ingen har sagt noe om å sette igang før.. :-)

Hæ? Blir du satt igang før tiden fordi babyen var 1100gram nå? Min var og 1100gram når jeg var like langt på vei som deg...

EDIT - Ser nå at det var en annen grunn.

Vært og planlagt fødsel idag, blir satt igang litt før tiden. Jordmor målte fosteret da jeg føler magen er så stor. Babyen hadde avvik på +4% , dvs litt større enn gj.snittet. Men alt så bra ut ! Babyen var nå 1150 g og jeg er 27+4.
Sier du det? Jeg var på ultralyd 27+3, min veide omtrent det samme, fikk ingen beskjed om at den er større enn gjennomsnittet, fikk beskjed om at det var en perfekt liten baby. Ingenting unormalt.

Planla du fødsel allerede? Så heldig du er som allerede har alt klart.
Jeg har ikke fått time før 14 mai på grunn av at de ikke vil estimere vekten før nærmere termin.
Synes det er lenge å gå å vente på å få klarhet i hvordan fødselen skal legges opp denne gang. Må kanskje mase litt :)

Vet ikke hvorfor jeg fikk time så tidlig, men veldig greit. Har ett barn fra før med spesielle behov så ting må planlegges rundt det, mulig derfor.

Godt du har fått ting litt avklart <3

Min veier også over 1 kg nå, men hadde litt liten buk *vanskelig å måle, pga lilletrille vil ikke ligge iro*

Så får se om det er lettere om 3 uker.

Alt som måles av størrelse inni livmoren er circumsarium da, er det ikke det? Barnet kan måles som 4kg på ultralyd rett før man føder, og så er den bare 3,6 kg, og omvendt, så tror at det er bare å ta målene med en klype salt.

Det tror jeg også, i hvert fall mot slutten blir det vanskelig. Med første min sa de han var 5 kg rett før fødsel, han var rett over 4. Med jenta sa de hun var 3 kg ei uke før fødsel, hun var 3.6.. Så ikke alltid det stemmer nei.

Back
Topp