Fysioterapi for bekkenet

HønseLovisa

Forumet er livet
jentene i juni13
Ble henvist til fysioterapi i januar siden jeg har tegn til bekkenløsning og en del smerter/plager med det. Når fikk jeg time? Hu ringte idag, jeg skal komme i mårra :P Heldigvis har jeg ikke blitt mye verre siden januar, ellers hadde jeg vært temmelig sur.. :P

Var ikke det slik at du selv måtte finne en terapeut? Det fikk jeg beskjed om forrige uke...
Fikk henvisning til fysio og akupunktur, lurer på hva aku gjør for bekkenet. Noen med erfaring her?

Venter spent å høre hvordan det går i morgen - lurer på hva de gjør og hvordan det er...

Så bra:) håper det hjelper deg da:) hjalp ikke meg i forje svangerskap..

Var ikke det slik at du selv måtte finne en terapeut? Det fikk jeg beskjed om forrige uke...
Fikk henvisning til fysio og akupunktur, lurer på hva aku gjør for bekkenet. Noen med erfaring her?
I den lille kommunen her er det bare én fysioterapeut, så henvisninga ble sendt direkte til henne fra legen :-) Man må kanskje finne selv når det fins flere? Aner ikke :-)

I den lille kommunen her er det bare én fysioterapeut, så henvisninga ble sendt direkte til henne fra legen :) Man må kanskje finne selv når det fins flere? Aner ikke :)
Kan godt hende, her er det i hvert fall tre i 5 minutters gangavstand hjemmefra. Eller 15 minutters nå, men bekkenet :P

For meg var det veldig godt å høre at du ikke er blitt dårligere siden januar. For her kom det veldig brått på, og skulle det utvikle seg på samme måte, ville jeg vært ganske handicap snart. Nå har det heldigvis blitt sånn i ei uke, og håper inderlig at det ikke blir verre!
Det er noe rart som hindrer meg for å ringe fysio, så her sitter jeg og venter på en update fra deg i morgen )))

For meg var det veldig godt å høre at du ikke er blitt dårligere siden januar. For her kom det veldig brått på, og skulle det utvikle seg på samme måte, ville jeg vært ganske handicap snart. Nå har det heldigvis blitt sånn i ei uke, og håper inderlig at det ikke blir verre!
Det er noe rart som hindrer meg for å ringe fysio, så her sitter jeg og venter på en update fra deg i morgen )))
Blir en sen oppdatering da, timen er ikke før 14:15 :-)

Jeg går fast til fysio 2 ganger i uken, det er helt FANTASTISK! Han gir meg tips om hvordan jeg bør bevege meg, sove, sitte osv.. VI gjør øvelser sammen 1 gang i uken, og den andre gangen masserer han meg. Kjempebra for meg i hvert fall :) Lykke til, håper det blir like bra for deg :)

• Liker
Reactions: VeL
Jeg går fast til fysio 2 ganger i uken, det er helt FANTASTISK! Han gir meg tips om hvordan jeg bør bevege meg, sove, sitte osv.. VI gjør øvelser sammen 1 gang i uken, og den andre gangen masserer han meg. Kjempebra for meg i hvert fall :) Lykke til, håper det blir like bra for deg :)
Åh, godt å høre noen med den erfaringa også :-) takk :-)

Da har jeg vært hos fysioterapeut for første gang :-) ble litt satt ut av at jeg måtte kle av meg buksa (man føler seg litt søt med tørre legger og utvaska hotpants), men det gikk jo helt fint :-) hun så på hvordan jeg sto, og kjente på noe greier bak i korsryggen mens jeg måtte løfte den ene og den andre foten. Så lå jeg på benken mens hun tok en slags bekkentest med å lage forskjellig belastning på leddene og så skulle jeg si fra hva som var vondt. Deretter masserte hun og kjente på noen punkter på "skinka" hvor det fins noen fester, og det var syyyyyykt vondt i starten og så var det temmelig godt når hun hadde holdt på en stund :-) fikk to nye timer i neste uke, da skal vi begynne med øvelser og sånn, og så skal hun massere mer :-)

• Liker
Reactions: VeL
Tuuusen takk for oppdatering :)
Det hørtes ut akkurat som forventet, håper det hjelper også. Bra dere har lagt en tett plan fremover :)
Jeg må skjerpe meg, jeg også.

En liten oppdatering i tilfelle det er av interesse :)

Har vært på min andre time idag. Begynte med å ligge på benken med varmepute på bekkenet, og etter 10-15 minutter masserte hun slik hun gjorde sist. Det gjorde ikke like vondt idag, litt fordi hun hadde varma meg opp først og litt fordi det faktisk hjalp det hun gjorde sist :) Har også fått tre enkle øvelser jeg skal gjøre hjemme, helst hver dag :)
1: Ligg på rygg, med knærne bøyd sånn at du har føttene i gulvet men hverken lår eller legger når neddi (herregud så vanskelig det skulle være å forklare noe så enkelt?? :P ). Så skal man løfte bekkenet noen cm opp fra gulvet, holde litt, og så slippe ned igjen.
2: Ligg fremdeles på rygg med bøyde knær. Løft ett kne opp mot magen, legg motsatt håndflate (høyre kne = venstre hånd og motsatt) mot kneet, og la kneet presse mot hånden din, akkurat som om hånden din holder igjen kneet som vil lenger opp. Hold litt, og så slipp ned. Gjenta flere ganger med begge kneene.
3: Samme stilling. Klem knærne sammen en stund, og så slipp.
Det er ikke nøye hvor mange ganger man gjør hver øvelse, men hun foreslo femten ganger på hver bare for å ha noe å telle på :)

Så mye hun gjorde med deg da. Jeg går hos fysioterapeut en gang i uka jeg, og hu massere og løsne opp stive muskler og knuter, ligger der da i ca 20min og er da ferdig, Og det utgjør mirakler for meg iallfall.

Ja så mye hun gjør, når jeg gikk sist svangerskap så maserte hun kun.. Og så fikk jeg vite hva jeg måtte holde meg unna... Hvor sitter vondten din? Min sitter fremme og i hofteleddet om du vin si det slik..

Ja så mye hun gjør, når jeg gikk sist svangerskap så maserte hun kun.. Og så fikk jeg vite hva jeg måtte holde meg unna... Hvor sitter vondten din? Min sitter fremme og i hofteleddet om du vin si det slik..

Har vondt rundt hele greia egentlig :P "Støl" i rumpeballene, vondt midt foran.. og vondt i hele greia når jeg skal snu meg i senga.. hvorfor i all verden er det verst når jeg skal snu meg i senga egentlig? :P

Back
Topp