Skravletråd 12. mars

ImageUploadedByBV Forum1363088184.256631.jpg

God morgen. Jeg og poden har i dag tatt turen på besøk til moren min i dag.
Knallfint å sitte inne å se på all den fine nysnøen:) hoho

Sitter nå å strikker sitteunderlag av restegarn. ( skal toves)

Spennende med mange forskjellige farger:) og veldig greit å få brukt opp restegarnet:)

Da var jeg tilbake:) har vært en kjempe hektisk helg hvor alt skulle være klart til bursdagsfeiring og hele søndagen gikk til feiring:) mandagen var en drit dag! Så den snakker vi ikke om, men nå er det tirsdag og en ny dag:) sitter på helsestasjon og venter på timen min hos jm:) like gøy hvær gang:)

Jeg skal prøve å holde ut :) har jobba begge årene på fådelt skole, og det er jo myyye ekstra jobb.. lurer på om jeg skal søke meg over på en større skole til jeg har fått meg gode arbeidsrutiner og kanskje kan være mer effektiv på en fådelt skole :)
Hva menes egentlig med fådelt skole? Jeg har jobbet på en stor 1-10 skole på Oslos østkant og det var særdeles utfordrende. En baseskole og jeg var på et stort 6. og 7. trinn. Måtte undervise i fag jeg ikke følte meg trygg i selv og med en ledelse som var helt bak mål. Nå jobber jeg på en ren u.skole, tre parallell og har kun 8. trinn i mine fag! Stortives!

Jeg er innom og leser mye, og skriver litt.. Jeg er rett og slett helt utlitt for tiden... Jeg forstår ikke hvorfor men... Tror det er påtide å begynne med jern.... Så i morgen skal jeg ta en tur på apoteket..

Jeg er innom og leser mye, og skriver litt.. Jeg er rett og slett helt utlitt for tiden... Jeg forstår ikke hvorfor men... Tror det er påtide å begynne med jern.... Så i morgen skal jeg ta en tur på apoteket..

Ikke ta jern før du har tatt blodprøver da.. er ikke sikkert du har lite jern,og da kan du gjøre det verre. Man får de samme symptomene med for mye jern.. kan være blodtrykket også,du har jo ganske lavt?
Jeg føler også jeg har blitt mer sliten igjen,men mistenker det er pga blodtrykket. Er jevn over sliten,men det kommer også i bølger og da har jeg høy puls,noe jeg antar hører sammen med lavt blodtrykk. Håper du blir bedre :)

Jeg burde rydde idag :P Det er den eneste planen jeg kommer på.. ;)

Hva menes egentlig med fådelt skole? Jeg har jobbet på en stor 1-10 skole på Oslos østkant og det var særdeles utfordrende. En baseskole og jeg var på et stort 6. og 7. trinn. Måtte undervise i fag jeg ikke følte meg trygg i selv og med en ledelse som var helt bak mål. Nå jobber jeg på en ren u.skole, tre parallell og har kun 8. trinn i mine fag! Stortives!

Heldig du :-) Jeg jobber på fådelt 1-10skole. Fådelt i vårt tilfelle betyr at 1.-4. er én klasse, 5.-7. er én klasse og 8.-10. er én klasse :-) jeg har hatt 1.-4. trinn i år, men i mårra har jeg siste arbeidsdag.. blir 100% svangerskapspenger på meg fremover, blir for stressa på jobb.. Er jo litt å planlegge når man skal undervise flere trinn samtidig i alle timene.. :-)

Heldig du :) Jeg jobber på fådelt 1-10skole. Fådelt i vårt tilfelle betyr at 1.-4. er én klasse, 5.-7. er én klasse og 8.-10. er én klasse :) jeg har hatt 1.-4. trinn i år, men i mårra har jeg siste arbeidsdag.. blir 100% svangerskapspenger på meg fremover, blir for stressa på jobb.. Er jo litt å planlegge når man skal undervise flere trinn samtidig i alle timene.. :)
Ah, sånn inndeling ja. Typisk grendaskole. Det må være veldig utfordrende ja, det skjønner jeg. 1-4. trinn er jo ganske krevende på en helt annen måte enn lengre opp. De er jo så små, så dere jobber jo mye mer med oppdragelse enn kanskje vi gjør. I alle fall på andre områder, gode læringsvaner etc.. Har hatt to litt tøffe utviklingssamtaler nå, blant annet en med mistanke om spisevegring.. Ikke kult å sitte der og ta opp sånt!

Ikke ta jern før du har tatt blodprøver da.. er ikke sikkert du har lite jern,og da kan du gjøre det verre. Man får de samme symptomene med for mye jern.. kan være blodtrykket også,du har jo ganske lavt?
Jeg føler også jeg har blitt mer sliten igjen,men mistenker det er pga blodtrykket. Er jevn over sliten,men det kommer også i bølger og da har jeg høy puls,noe jeg antar hører sammen med lavt blodtrykk. Håper du blir bedre :)
Jeg vet at jeg mangler jern, fikk beskjed om det i begynnelsen av vangerskapet.. Men kan jo snakke med legen først da:) keg har aøltid lave jern lager jeg:/

Ah, sånn inndeling ja. Typisk grendaskole. Det må være veldig utfordrende ja, det skjønner jeg. 1-4. trinn er jo ganske krevende på en helt annen måte enn lengre opp. De er jo så små, så dere jobber jo mye mer med oppdragelse enn kanskje vi gjør. I alle fall på andre områder, gode læringsvaner etc.. Har hatt to litt tøffe utviklingssamtaler nå, blant annet en med mistanke om spisevegring.. Ikke kult å sitte der og ta opp sånt!
Huff, nei det er ofte man må tenke nøye igjennom hvordan man skal ordlegge seg..

I fjor jobba jeg på en enda mindre skole, men da hadde jeg bare 1.&2.trinn sammen, og det var MYE enklere enn 1-4 :-) blir litt mer samme stoff, kan ha innlæring og repetisjon av bokstavene samtidig f.eks :-) 1-4 kan ikke ha mye undervisning/opplegg felles.. :-) Blir lite lek for de minste når de største trenger å få jobba med fag :-) Nei slemt å si det, men godt å slippe litt nå, klarer ikke å stresse ned selv med 50%.. :-)

jeg har også vært utrlig slapp og trøtt o.l . Det viste seg at stoffskiftet var lavt og er startet på medisiner. Nå er jeg bedre på den fronten, ikke så sløv lengre :) enkel blodprøve for å sjekke.

Jeg vet at jeg mangler jern, fikk beskjed om det i begynnelsen av vangerskapet.. Men kan jo snakke med legen først da:) keg har aøltid lave jern lager jeg:/

Da så ;)
Jeg hadde det for mange år siden. Men så fikk jeg masse blod i forbindelse med en operasjon og etter det har det vært mye bedre.

Huff, nei det er ofte man må tenke nøye igjennom hvordan man skal ordlegge seg..

I fjor jobba jeg på en enda mindre skole, men da hadde jeg bare 1.&2.trinn sammen, og det var MYE enklere enn 1-4 :) blir litt mer samme stoff, kan ha innlæring og repetisjon av bokstavene samtidig f.eks :) 1-4 kan ikke ha mye undervisning/opplegg felles.. :) Blir lite lek for de minste når de største trenger å få jobba med fag :) Nei slemt å si det, men godt å slippe litt nå, klarer ikke å stresse ned selv med 50%.. :)
Det skjønner jeg godt. Du får nyte det! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.. Dagene er ulidelig lange og jeg fungerer ikke ordentlig.. Nå er det to på teamet som er sykmeldt og vi er redde det er fordi de er utbrente/slitne...

Det skjønner jeg godt. Du får nyte det! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.. Dagene er ulidelig lange og jeg fungerer ikke ordentlig.. Nå er det to på teamet som er sykmeldt og vi er redde det er fordi de er utbrente/slitne...
Lurer litt på hva jeg skal gjøre når jeg blir gående hjemme.. har jo ikke fått satt opp drivhuset enda.. må kanskje kjøpe litt plantejord på lørdag og fylle kjøkkenbordet med et lite prosjekt.. :-P

Back
Topp