Cerazette.....

Bébbe

Elsker forumet
Nå er jeg mist i første uka på brett nr to og har blødning nr fire.....noen som har opplevd dette og at det har stabilisert seg? Jeg har time hos gynekolog på sykehuset om en måned ca (aner ikke hvorfor jeg skal inn en gang til men...). Lurer på om jeg skal ha is i magen og fortsette på de en måned til eller ringe legen og bytte til noe annet. Husker ikke hva jeg brukte før men det kan sikkert legen finne ut av.
Er det forresten noen som vet om det er vanlig med en etterkontroll seks måneder etter fødselen også når man opererte slik som jeg gjorde kanskje? Aner virkelig ikke hvorfor jeg har fått innkallelse for de sa at her såg alt fint ut, men jeg tar gjerne en ekstra sjekk jeg :-)

Med cerazette er det veldig individuelt tror jeg. Noen har det greit med den ganske kjapt, mens andre ikke. Jeg husker ikke detaljene for hvordan det var da jeg prøvde de etter jeg fikk Alexander, men vet bare at jeg bestemte meg kjapt for at de ikke var noe for meg.

Jeg blødde ikke med Cerazette etter første barn.
Men måtte slutte da jeg ble helt umenneskelig!
Her er 6- ukerskontroll hos fastlege. Jeg hadde kontroll etter ks sist, men han sjekket jo ingenting. Denne gangen gadd jeg ikke. Men fikk gyn til p sjekke alt ved innsett av spiral!

Med cerazette er det veldig individuelt tror jeg. Noen har det greit med den ganske kjapt, mens andre ikke. Jeg husker ikke detaljene for hvordan det var da jeg prøvde de etter jeg fikk Alexander, men vet bare at jeg bestemte meg kjapt for at de ikke var noe for meg.

Ja det hende jeg ikke gidder et brett til. Unødvendig med mellomblødninger..

Jeg blødde ikke med Cerazette etter første barn.
Men måtte slutte da jeg ble helt umenneskelig!
Her er 6- ukerskontroll hos fastlege. Jeg hadde kontroll etter ks sist, men han sjekket jo ingenting. Denne gangen gadd jeg ikke. Men fikk gyn til p sjekke alt ved innsett av spiral!

Hærlig å ikke blø da! Det var det jeg håpte på. Jeg var på etterkontroll på sykehuset fordi jeg revna ganske mye og måtte operere men jeg var helt fin så vet ikke hvorfor jeg er innkallt men kanskje de dobbeltsjekker pga operasjonen..blir spennende å se om jeg har gått glipp av noe..hihi

Hærlig å ikke blø da! Det var det jeg håpte på. Jeg var på etterkontroll på sykehuset fordi jeg revna ganske mye og måtte operere men jeg var helt fin så vet ikke hvorfor jeg er innkallt men kanskje de dobbeltsjekker pga operasjonen..blir spennende å se om jeg har gått glipp av noe..hihi
Greit med en sjekk da :) uansett!

Jeg skal snart på kontroll av spiralen. Han sjekker alltid at den sitter som den skal 6-12 uker etter innsett. Må spørre om jeg har mye arrvev etter rifter fra supermann-hånda til Lillebror. Synes det kjennes så rart ut inni der selvom han sa alt var bra!

Lege skreiv ut cerazette til meg, men har ikke begynt på de enda. Nyter å være meg selv uten hormoner og bivirkninger..:)

Greit med en sjekk da :) uansett!

Jeg skal snart på kontroll av spiralen. Han sjekker alltid at den sitter som den skal 6-12 uker etter innsett. Må spørre om jeg har mye arrvev etter rifter fra supermann-hånda til Lillebror. Synes det kjennes så rart ut inni der selvom han sa alt var bra!

Det blir spennende å høre om han see noe da! Håper alt er bra og at det går seg til :-) jeg var helt fin rett etter operasjonen og i bedre form enn på lenge da epiduralen gikk ut. Kjenner ingentin til at jeg har revna men er litt bekymra for en evt neste fødsel. Jordmora klippte for å unngå at jeg revna men revna alvorlig likevel, og ved en neste fødsel vil de klippe uansett for å unngå å revne meeeeen...det hjalp jo ikke sist så blir ikke beroliga av det. Men vi får vel bare ta det som det kommer. Er vel ikke førte man som revna og vil ha flere barn ;-)

Lege skreiv ut cerazette til meg, men har ikke begynt på de enda. Nyter å være meg selv uten hormoner og bivirkninger..:)

Ja det er deilig! Jeg venta lenge med å starte på de pga jeg hadde hørt om alle bivirkningene. Merker ikke noe til hormonforandriger og humørsvingninger så det er jo positivt. Skal nok bytte til et annet merke, og tenker at det ikke er lenge til vi vil prøve på barn nr to sikkert. Innen hun er to år kommer vi nok til å prøve igjen :-)
Bruker dere annen prevensjon eller er det fritt fram for ny baby allerede? :-) frekt å spør kanskje? Skal slippe å svare om du ikke vil :-)

Jeg gikk på cerazette før og blødde aldri... og så begynte jeg på det igjen i desember og har mensen annahver uke.. jeg skal bytte til noe anna....

Gikk på de før og ga opp etter noen mnd,var lei av å blø så bytta til yasmin og nå kan jeg velge om jeg vil blø eller ikke..hopper jeg over siste uka så får jeg ikke besøk av tanta...

Ja det er deilig! Jeg venta lenge med å starte på de pga jeg hadde hørt om alle bivirkningene. Merker ikke noe til hormonforandriger og humørsvingninger så det er jo positivt. Skal nok bytte til et annet merke, og tenker at det ikke er lenge til vi vil prøve på barn nr to sikkert. Innen hun er to år kommer vi nok til å prøve igjen :-)
Bruker dere annen prevensjon eller er det fritt fram for ny baby allerede? :-) frekt å spør kanskje? Skal slippe å svare om du ikke vil :-)
Neida, tar meg ikke nær av et sånt spørsmål.:) Vi bruker kondomer. Har gått på pillene siden jeg var 13 (som medisin mot sterke menssmerter); så det er godt å slippe dem en periode. Jeg vil ha barna forholdsvis tette, men vet ikke om vi skal prøve på igjen seinere i år eller til neste år, men det blir innen vesla er to år iallfall.. :)

Ser ut som det er et kjent problem dette, så da går jeg ferdig dette brettet og så får jeg nytt merke..bare for å gi en siste sjans liksom :-)

Ser ut som det er et kjent problem dette, så da går jeg ferdig dette brettet og så får jeg nytt merke..bare for å gi en siste sjans liksom :-)
Hva med spiral da?

Neida, tar meg ikke nær av et sånt spørsmål.:) Vi bruker kondomer. Har gått på pillene siden jeg var 13 (som medisin mot sterke menssmerter); så det er godt å slippe dem en periode. Jeg vil ha barna forholdsvis tette, men vet ikke om vi skal prøve på igjen seinere i år eller til neste år, men det blir innen vesla er to år iallfall.. :)

Kanskje vi havner på samme terminforum neste gang også da :-)

Back
Topp