Strikke

JillJohanne

Gift med forumet
jentene i juni13
Juli13-jentene
Har lyst og strikke noe,men er lei av og strikke feil påsokker,og har strikket votter og babylue. Men hva er enkelt og strikke da?

Smetteskjerf ? :) eller en hals :)

Har lyst og strikke noe,men er lei av og strikke feil påsokker,og har strikket votter og babylue. Men hva er enkelt og strikke da?
Er det enkelt å strikke lue nå liksom?? =P Har ikke engang turt å prøve på det jeg =)

Er det enkelt å strikke lue nå liksom?? =P Har ikke engang turt å prøve på det jeg =)
Jeg fant en strikkeoppskridt som car enkel og forstå,og var egentlig enkel og strikke :p meeen,husker ikke hvor jeg fant den :/

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Syntes dere som strikker og hekler er flinke.Jeg bare klarer ikke rett og slett....jeg er helt umulig på det område gitt!!

Ja, jeg holder på med det nå. Så nå er det snart strikket ferdig, så da blir det sammensying og toving:)
Jeg må kjøpe slikt tove garn på mandag sa :) hvilket garn bruker du?

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Jeg bruker garnet som heter Tove. (mener det er sandnes garn) Legger opp 36 masker på pinne 4 og strikker til det blir en kvadrat. (bare en bruker et garn som kan toves så går det nok greit. Husk aldri bruk superwash garn. Kanskje lurt å bruke et garn som ikke er for tykt, slik at pleddet blir litt mykere. )

På mitt teppe skal det være 30 lapper, men en bestemmer jo litt selv. Jeg har 7 farger. 4 lapper på 5 av fargene og 5 lapper på t2 av fargene. Jeg trenge bare et nøste av hver unntatt de med 5 lapper, de må jeg bruke 2 nøster til.

Her er det samme teppet:

http://lillamolntuss-hobby.blogspot.no/2012/02/tova-lappeteppe.html

Jeg bruker litt andre farger enn orginalfargene.
Det finnes jente og gutteversoner av dem.

Back
Topp