Stelleveske-innhold!

Maje-Mor

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Jah! Det lurer jeg på.

Dere som har barn fra før:

Hva hadde dere i stelleveska den første tida (altså før grøt/fast føde-tida)? Si hvis dere skulle være av gårde en stund, type trille lang tur, barseltreff mm - en del timer liksom.

Kan gjerne si noe om hvilken type stelleveske også :)

Hilsen pakkeliste-nerden ;)
 
Jeg amma, så hadde bare med våtservietter, bleier, skift til baby, liten tube rumpesalve, stellematte eller lite håndkle. Ikke så mye egentlig. Også hadde jeg med smokk når jeg prøvde å få henne til å ta det. Etterhvert ble det noen leker også.

Sist hadde jeg en stor stelleveske som var veldig fin, men upraktisk. Det upraktiske var at det bare var ett stort rom som alt forsvant i, samt at lukkemekanismen bare var å knyte to tråder sammen. Upraktisk når det regnet og snødde.

Har kjøpt ny nå som virker veldig bra. Har flere små rom og sånn vanlig llukkemekanisme med ett "lokk" som holdes på plass av magnet.
 
Dette har jeg også lurt på :)
 
Bleier 4-5 stk
Våtservietter
Stelleunderlag
Stellesalve
Boddy
Bukse
Strømpebukse/sokker
Gulpekluter
Ammeinnlegg
Smokk
 
Jeg hadde:
Noen få bleier
Skift (strømpebukse og body for det meste)
Våtservietter
Gulpeklut
1-2 smokker
Engangslommetørkler
Et lite håndkle
Helsekortet til vesla
Zinksalve

Brukte bare stelleveska som hørte til vogna, liten og upraktisk :(
 
Oj. Jeg har glemt å kjøpe stelleveske jo
 
Det ser jo ut som de fleste har ganske likt stelleveske innhold..
Jeg kommer til å legge ved:
Wet/Dry bag (til tøybleiene)
Noen ekstra innlegg
Klutene mine..


Men bruker alle våtservietter? Ingen som bruker vanlig kluter og vann?
 
Veeeldig lur tråd!! mange gode tips her! har tenkt litt på dette jeg også ^^
 
Det ser jo ut som de fleste har ganske likt stelleveske innhold..
Jeg kommer til å legge ved:
Wet/Dry bag (til tøybleiene)
Noen ekstra innlegg
Klutene mine..


Men bruker alle våtservietter? Ingen som bruker vanlig kluter og vann?
Bruker våtservietter i stelleveska, men har tørrservietter og vann i bhg og vanlig små vaskekluter og vann hjemme.

Storesøster ble sår av å bruke våtservietter for mye. Men var ikke så ofte det ble bleieskift med våtservietter når vi bare hadde dem i stelleveska og det er ikke alltid du er der det er vann :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Det ser jo ut som de fleste har ganske likt stelleveske innhold..
Jeg kommer til å legge ved:
Wet/Dry bag (til tøybleiene)
Noen ekstra innlegg
Klutene mine..


Men bruker alle våtservietter? Ingen som bruker vanlig kluter og vann?

Det er planen her hvertfall, og vet mange gjør det hjemme hvertfall - men tyr til våtservietter på tur. Har en liten våtpose som jeg kan ha fukta kluter i til tur hvis det ikke er vann der vi skal og håper å klare å holde meg til det, men kan nok godt hende det blir noe nødbruk ;) iom vi skal ha med bleiene hjem igjen og ikke kaste i søpla så er det jo ganske kurant å bruke klut også, bare hive i samme våtpose og vaske hjemme :)
 
Her har jeg tørre engangsservietter også, men har våtserviettet i tillegg, er ikke alltid det er tilgang til vann eller at det er bare til rumpa set trengs våtservietter :)
 
Ja skjønner hva dere mener..

Men fuktige engangskluter i wetbag går jo også... Kanskje jeg må kjøpe meg flere sånne SMÅ wetbags.. til bare et par kluter...
 
Brukte bare våtserviettet, og et tips : firstprice våtserviettet kom veldig godt ut i en test av grønn hverdag . Koster ikke skjorta da :)
 
Back
Topp