fødselen...

Rutla

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
om din kjære ikke når føden, hva gjør du da? har du noen andre med? eller blir du alene?

Her ville jeg hatt søsteren min med om mannen ikke når det. :)

Oi oi oi.. det har jeg ikke tenkt så mye på... Huff, tenk om det skjer a.. Nei, han får gå hånd i hånd med meg hver dag fra 1.mai til han kommer =P Hihi..
Hmm.. Det måtte nok blitt min bestevenninne. Hu er så rolig og trygg i situasjoner jeg blir stresset =)

Da blir jeg alene av eget ønske. Er så trygg på meg selv i fødsel og har hatt to kjappe, greie fødsler så satser på at det skal gå fint. Det er faktisk en reell fare for at nettopp dette skjer, om jeg føder før tiden.

min bor tre timer unna:/ men rekner med at hvis sambo ikke når det så er det fordi fødselen starter når jeg er på besøk hos familien og han ikke er med:p
Hehe, ja det hadde vært typisk altså :p om jeg er på besøk hos familien og sambo er et annet sted så tror jeg det måtte ha blitt min mellomste søster, om hun er kommet opp på ferie til den tid :)

Er ganske sikker på at han rekker det.

Når jeg gikk med vesla, så spurte han meg, hver morgen hvordan jeg hadde det, å om jeg hadde sovet på nattan osv.

Han ble hjemme hver gang jeg hadde ligget å ynka meg på natta, å hvis jeg hadde veldig vondt.

Men ble jo satt i gang sist, han kom til føden etter dem hadde tatt vannet å satt meg på drypp.
Såeh, han kom til ei sur kjærring :P haha..

Han jobber i moss, så er ikke så ille langt unna sykehuset. 45 minutter kanskje

Min samboer jobber bare 5 min unna huset vårt, så er han bare på jobb er jeg trygg.. Han har takket nei til alt av kurs og spillejobber (og gutteturer) rundt termintid.. en god stund før og etter også, mye lenger enn hva jeg tror er nødvendig, men han er livredd for å gå glipp av fødselen =) Søte mannen <3 Han hadde til og med planlagt, bestilt og betalt en 10dagers seiletur med gutta litt over en mnd etter termin, men den dagen jeg testa positivt og vi regnet oss fram til ca termin sa han ifra seg turen med engang.. Jeg mente og mener virkelig at han burde ta den turen, vi har all familien vår veldig nære og jeg har masse gode venner som helt sikkert hadde vært hos meg mens han var borte - men neida.. ikke snakk om =P Det ender vel at jeg er på langtur med en av mine venninner og må føde på et sykehus langt unna i stedet =P Vi er ivrige lokal-fotballsupportere begge to, men vi holder med hvert vårt lag (i samme avdeling = krig hele sommer'n =P ) Så min bestevenninne er helt sikker på at jeg kommer til å føde da jeg og hu er på en bortekamp langt-langt unna =P

Hvis mannen min ikke skulle rekke fødselen så blir mor med :) Eller jeg har ikke spurt henne da, men vi har et så utrolig godt og nært forhold at jeg tror ikke hun hadde sagt nei ;)

Hvis min ikke skulle være hjemme når det skjer og jeg må på sykehuset, så hadde jeg nok fått mamma el pappa til å kjøre, men hadde tatt med meg bestevenninna mi inn på føden. Men tror nok at sambo får blitt med, for han er jo alltids i nærheten, og de to forrige svangerskapene dro han aldri langt unna.

Han rekker nok det, han kommer nok til å hjemmekontor i et par uker før termin.

Men, om det skulle skje, blir det nok enten alene eller med svigerinnen min. Kona til broren min er en topp dame, så det går nok fint!

Vi har tre timer å kjøre til sykehuset :P Ser ikke for meg at jeg skal komme meg dit uten at sambo kjører :P Men om han av en eller annen grunn virkelig ikke skulle rekke fødselen så aner jeg ikke hvem jeg skulle få med.. mamma skal komme når fødselen er igang så hun rekker neppe selve fødselen (bor laaangt unna).. og jeg kjenner svært få folk her hvor vi bor og i den byen jeg skal føde.. og svigermor irriterer meg grønn ellers, så jeg hadde absolutt ikke takla å ha henne med.. Heldigvis kjenner jeg ei jordmor der som har vært en del av oppveksten min, og hun skal komme på jobb når jeg kommer inn uansett om hun har vakt eller ikke, så det er jo litt trygt da..

Samboern min rekker det nok uansett, for han er alltid hjemme om han ikke er på jobb og jobben hans er på samme stedet som sykehuset ligger , så det går nok bra :) Men mulig mamma blir med uansett ! :)

om din kjære ikke når føden, hva gjør du da? har du noen andre med? eller blir du alene?

Her ville jeg hatt søsteren min med om mannen ikke når det. :)

Min mann skal på kosetur til oslo med den nye jobben siste eller andt sitste helga i mai, og det er veldig nerme termin :O :P hehe så vett ikke ka jeg gjør vist fødselen skjer da... kanskje jeg hørrer med min beste veninne :) eller så får jeg takle det aleine . jordmorene er så flinke ;)

Nei, skulle det skje noe uventa (som rier før ks) og ungen må tas ut fort, så får jeg klare meg alene. Har noen venninner og ei svigerinne ganske nærme sykehuset, så det ordner seg nok :)

vist man ikke klarer å få barnevakt , kan barneavdelingen på sykehsuet ha ungen i mens eller noe ?

Hmmm, det vil jeg nesten ikke tenke på, han må jo være med.. Hehe :) Han er bestandig så rolig og god, når jeg kanskje føler meg utrygg eller er stresset. Så om han ikke rekker det, så trur jeg at jeg blir alene :)

Regner med at det ikke blir noe probem. Begge to jobber ti minutter hjemmefra, så kort vei hjem hvis noe skal skje :) Men, HVIS det hadde vært fare for det, ville jeg nok tatt med mamma :)

Back
Topp