Nattsoving

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Nysgjerrig i dag jeg :D
Hvor/ hvordan sover babyene på natten?
Er det mange som har fått eget rom, hvor mange samsover og hvordan fungerer dette?
Vi samsover og nyter det enda!
Eskil har sin egen sprinkelseng inntil vår seng (uten sengekant i mellom).
Noen ganger lener jeg med bare over til hans del av sengen for å amme, men hver natt havner han inntil meg/ mellom oss ved en av ammingene.
Har merket at han som regel våkner når jeg legger meg og lurer på om han hadde sovet lenger om han ikke merket mammalukten så godt.
Er ikke aktuelt å flytte han enda, men jeg vurderer å sette på sengekanten slik at han får et litt mer avgrenset område for første økt av natten og kan ligge sammen med meg etter ammingene :D

Hun sover i egen seng/krybbe på vårt soverom hele natta.Og så siste biten i vår seng på morrakvisten.

Skal snart prøve å få henne på eget rom,da blir det sprinkelseng.Det er ikke så mye lenger hun kan ligge i krybba ser jeg!

Hun sover i egen seng/krybbe på vårt soverom hele natta.Og så siste biten i vår seng på morrakvisten.

Skal snart prøve å få henne på eget rom,da blir det sprinkelseng.Det er ikke så mye lenger hun kan ligge i krybba ser jeg!
Nei de er herlige de krybbene og vuggene, men varer ikke så lenge =)
HAr brukt sprinkelseng fra starten av vi da, med T brukte vi vognbagen i starten husker jeg.
Sengekant er bestilt! Når jeg blir i bedre form skal jeg opp på loftet for å hente sengekanten :D

Vi flyttet nasse på eget rom når hun var 4 mnd, det har fungert kjempefint, det er så mye bråk inne på vårt rom fra gata. Jeg har en sofa ved siden av senga som vi ammer i. Hun ligger i softbag oppi senga si, også ligger hun i en ullsovepose:-)

Vi flyttet nasse på eget rom når hun var 4 mnd, det har fungert kjempefint, det er så mye bråk inne på vårt rom fra gata. Jeg har en sofa ved siden av senga som vi ammer i. Hun ligger i softbag oppi senga si, også ligger hun i en ullsovepose:)
Høres ut som hun ligger veldig godt der =)

Høres ut som hun ligger veldig godt der =)

Ja hun sover godt, før laget hun lyder mens hun sov, det har hun sluttet med, sover helt stille.

Ja hun sover godt, før laget hun lyder mens hun sov, det har hun sluttet med, sover helt stille.
Herlig :D
Vi flyttet jo T veldig tidlig og det gikk i grunn bra. Men jeg ble på sikt veldig sliten av å stå opp og amme på natten i nærmere ett år...

Herlig :D
Vi flyttet jo T veldig tidlig og det gikk i grunn bra. Men jeg ble på sikt veldig sliten av å stå opp og amme på natten i nærmere ett år...

Det skjønner jeg, hadde ikke giddet det selv om det var oftere enn 2 amminger.

Vi samsover, snuppa har Troll Bedside Crib! For oss er det den rette måten, føler det er trygt for henne å ha oss så nært og lettvint mht til amminga. :) HATER å få kommentarer som: "dere får et problem når dere har babyen i senga" og "vi har ALDRI hatt våre barn i senga vår, det er VÅR plass" :mad: Folk skal altså blande seg i alt o_O
Hermine sover urolig nå, hun gjorde ikke det da hun var nyfødt :confused: De første 3 månedene sov hun kun i si seng, men nå er det mest klint inntil meg, og da sover ikke jeg spesielt godt. Vurderer nå å trekke opp kanten på senga hennes, slik at hun får den "for seg selv", men det er uaktuelt å flytte henne på eget rom enda! Da vil ikke jeg få sove, for jeg føler meg avhengig av å ha henne nært slik at jeg kan slappe av og sove :oops: ;) :eek: :p
Så for å oppsummere: jeg er for samsoving, men når snuppa nå hele tiden kommer kavende inntil meg om natten og skriker og sutrer i søvne vurderer jeg å prøve å ha henne i egen seng og se om det hjelper!

Vi samsover, snuppa har Troll Bedside Crib! For oss er det den rette måten, føler det er trygt for henne å ha oss så nært og lettvint mht til amminga. :) HATER å få kommentarer som: "dere får et problem når dere har babyen i senga" og "vi har ALDRI hatt våre barn i senga vår, det er VÅR plass" :mad: Folk skal altså blande seg i alt o_O
Hermine sover urolig nå, hun gjorde ikke det da hun var nyfødt :confused: De første 3 månedene sov hun kun i si seng, men nå er det mest klint inntil meg, og da sover ikke jeg spesielt godt. Vurderer nå å trekke opp kanten på senga hennes, slik at hun får den "for seg selv", men det er uaktuelt å flytte henne på eget rom enda! Da vil ikke jeg få sove, for jeg føler meg avhengig av å ha henne nært slik at jeg kan slappe av og sove :oops: ;) :eek: :p
Så for å oppsummere: jeg er for samsoving, men når snuppa nå hele tiden kommer kavende inntil meg om natten og skriker og sutrer i søvne vurderer jeg å prøve å ha henne i egen seng og se om det hjelper!

Jeg liker heller ikke at folk skal blande seg, nå tørr de sjelden det hos meg, for jeg kan bli fryktelig kvass og sint:-)

Verdt å se om det hjelper =)
Det som skjedde va vi var på besøk var at den første soveøkten hans ble endel lenger, da han lå litt mer avgrenset. Men resten av natten foregikk som vanlig =)
Er spent på den sengekanten nå! HAr en vanlig en fra før av, men han lå så herlig i den vi lånte :D
Skjønner ikke at folk skal blande seg så oppi slikt?
Det har vi stort sett sluppet unna... Familien til mannen er veldig for tilknytningsomsorg og sov med ungene lenge! Min mor er jo veldig pro amming og ser definitivt fordelene av å samsove :D Usikker på hvordan hun gjorde det med oss, forresten. Det må jeg spørre om =)

Jeg liker heller ikke at folk skal blande seg, nå tørr de sjelden det hos meg, for jeg kan bli fryktelig kvass og sint:)
Ikke sant! At ikke folk bare kan ha meningene for seg selv når de ikke blir spurt til råds vet ikke jeg o_O
Vet for øvrig ikke helt hvordan vi skal løse natteproblemene vi har nå! Oppdaga i natt da jeg var sånn høvelig ved bevissthet at hun suger jo ikke når hun maser om mat, men patter bare og bruker meg som smokk :eek: Ble så frustrert når hun hadde spist masse kl 00, og så kl 01.30 masa hun på nytt om pupp. Tenkte å prøve nå å gi henne vann om hun maser om pupp på nytt etter 1 time, for noen smokk orker jeg ikke å være :p

Ikke sant! At ikke folk bare kan ha meningene for seg selv når de ikke blir spurt til råds vet ikke jeg o_O
Vet for øvrig ikke helt hvordan vi skal løse natteproblemene vi har nå! Oppdaga i natt da jeg var sånn høvelig ved bevissthet at hun suger jo ikke når hun maser om mat, men patter bare og bruker meg som smokk :eek: Ble så frustrert når hun hadde spist masse kl 00, og så kl 01.30 masa hun på nytt om pupp. Tenkte å prøve nå å gi henne vann om hun maser om pupp på nytt etter 1 time, for noen smokk orker jeg ikke å være :p
Hun tar ikke smokk?
Kan være lurt med vann ja. De kan jo bli ganske tørste og sikkert!

Flyttet hun på eget rom for 1,5 uke siden. Sover i sprinkelseng oppi vognbaggen. Med dyne over,som jeg surrer under hun. Og koseteppe,ved siden av ansiktiet..Får ikke sove uten den hehe...
Har sluttet å amme,så fant ut av jeg ville prøve å flytte hun over. Og det har godt veldig greit.Er våken 1-3 ganger i løpet av natten... Men,er ikke så veldig sulten da.. Bare sutrer litt :)

Verdt å se om det hjelper =)
Det som skjedde va vi var på besøk var at den første soveøkten hans ble endel lenger, da han lå litt mer avgrenset. Men resten av natten foregikk som vanlig =)
Er spent på den sengekanten nå! HAr en vanlig en fra før av, men han lå så herlig i den vi lånte :D
Skjønner ikke at folk skal blande seg så oppi slikt?
Det har vi stort sett sluppet unna... Familien til mannen er veldig for tilknytningsomsorg og sov med ungene lenge! Min mor er jo veldig pro amming og ser definitivt fordelene av å samsove :D Usikker på hvordan hun gjorde det med oss, forresten. Det må jeg spørre om =)
Heldigvis er både mamma og svigermor ikke noen til å blande seg :) De er så redde for å tråkke oss på tærne og skape dårlig stemning så de holder meningene sine for seg selv :D
Men svigerfar kan finne på å komme med litt spisse bemerkninger o_O Og den ene søstra mi! Hun kunne ikke fatte at jeg orka styret på natta og sa at hun ville avvendt ungen og flytta henne på eget rom :eek: :mad: ...men nå brukte jo hun også skrikekur på sin unge da o_O :( ...med det resultat at 3-åringen dems har nattskrekk og NÅ kun vil sove på deres rom! (godter meg litt på akkurat det området :p ;) )

Hun tar ikke smokk?
Kan være lurt med vann ja. De kan jo bli ganske tørste og sikkert!
Joooooda, hun bruker smokk! Men mamma er visst den beste smokken, varm og god og lukter melk :p :eek: Tenker at mat skal hun få, men vet også at hun ikke er sulten mer enn hver 3.time! Alt innimellom er bare patting og "beroligelse", og mammakos/trøst kan hun lære seg å få uten nødvendigvis å kreve pupp hvis hun ikke er sulten men har mageknip e.l.... ;)

Joooooda, hun bruker smokk! Men mamma er visst den beste smokken, varm og god og lukter melk :p :eek: Tenker at mat skal hun få, men vet også at hun ikke er sulten mer enn hver 3.time! Alt innimellom er bare patting og "beroligelse", og mammakos/trøst kan hun lære seg å få uten nødvendigvis å kreve pupp hvis hun ikke er sulten men har mageknip e.l.... ;)

Skjønner hun godt jeg :p
Hehe!
Skrikekur er ikke noe gode greier nei!

Snuppa har sovet i sprinkelsengen sin fra starten av. Hun har sengekant med fargerike dyr som hun "prater med" om morgenen og har bomullspysj, ligger på lammeskinn med teppe og dyne over seg. Vi skal dlytte hun inn på eget rom snart. Hun har begynnt å våkne om natta og det kan hende blir bedre på eget rom. Er ikke imot samsoving, men siden hun sov hele natten fra fødselen så har vi bare lagt hun i egen seng. De få gangene hun har fått kommet over i vår seng etter mat om natta så makker og kaver hun bare så det funker ikke her i huset.

Snuppa har sovet i sprinkelsengen sin fra starten av. Hun har sengekant med fargerike dyr som hun "prater med" om morgenen og har bomullspysj, ligger på lammeskinn med teppe og dyne over seg. Vi skal dlytte hun inn på eget rom snart. Hun har begynnt å våkne om natta og det kan hende blir bedre på eget rom. Er ikke imot samsoving, men siden hun sov hele natten fra fødselen så har vi bare lagt hun i egen seng. De få gangene hun har fått kommet over i vår seng etter mat om natta så makker og kaver hun bare så det funker ikke her i huset.
Nei, det funker definitivt ikke for alle :)

Back
Topp