Er du politisk engasjert?

Solo super

Elsker forumet
VIP
Jeg er ikke det egentlig lenger,vet jeg burde bry meg mer...men har liksom falt litt ut de siste åra!
Føler meg nesten litt dum når jeg er på date med gamle veninner som ikke har barn,de er så engasjerte!

Er mye som opptar meg altså,men jeg lever liksom i 2008 enda :)

Samme her. Prøver å være det innimellom,men blir bare lei av alt tullet. Ingen som holder løftene sine,bare kverulering i debatter og de henger seg opp i "valgflesk"-saker som egentlig ikke er viktige.
Syns det er lettere å stemme ved kommunevalg. Selv om jeg kanskje ikke er enig i akkurat det partiet så stemmer jeg på det partiet som har vært i kommunen i flere år. Jeg er jo fornøyd med tingene her,så hvorfor stemme for å bytte ut? Lokalpolitikk er noe annet enn det de står og predikerer i tvdebattene hvertfall. Jeg stemmer på det som funker. I kommunen hvertfall.
Ellers prøver jeg å sette meg litt mer inn i ting når det er Stortingsvalg. Hva de forskjellige partiene mener i forskjellige saker, og prøver å finne ut om de faktisk har holdt det de har lovet. Jeg følger dessverre for lite med til å vite det automatisk.

Jeg engasjerer meg veldig i diskusjoner om lokalsaker, men klarer ikke å engasjere meg i stortingsgreier.. såvidt jeg husker hvem som er statsminister, og vet ihvertfall ikke hvem som har de ulike ministerpostene.. Men å kjefte over pengebruken i kommunen jeg bor i det klarer jeg fint :P

Huff.. Jeg finnes ikke interessert egentlig. Prøver, men synes det er kjedelig og tørt.

I tilegg er det jo bare ord ord ord.
Ingen klarer å utføre det de lover på en måte, eller de trikser det litt til på en måte, slik at det ser sånn nesten allright ut..

Jeg håper og håper på at vi får skifte av parti på neste stortingsvalg ihvertfall. Håper at noen andre kan få sjansen til å gjøre mere enn det de som sitter nå klarer.. Ikke sikkert det blir bedre heller, men det er lov å håpe.

Jeg ønsker et litt strengere styre, ikke bare snillisme.

Det samme med kommunevalget her.
Bare rot. Var nesten partiskifte sist, men de berget seg på hengende håret.

Ja, jeg følget med så pass at jeg kan ha en mening i diskusjoner. Det verste jeg vet er folk som er påståelige og "mener" uten å ha satt seg inn i saken.
Har ofte diskusjoner med mannen om politikk og han elsker å kverulere med meg. Han mener som oftes motsatt av meg bare for å få meg irritert/engasjert :D Vittig for han - for jeg klarer ikke å la vær å argumentere mot :)

Nei. Jeg vet ikke hvem som sitter i stortinget engang. Ikke hva de forskjellige partiene står for heller.

Ikke stemmer jeg heller, for det hadde rett og slett blitt for dumt. Hadde sikkert stemt på dem som ga meg best vaffler eller finest rose. Har INGEN peiling.

Nei. Jeg vet ikke hvem som sitter i stortinget engang. Ikke hva de forskjellige partiene står for heller.

Ikke stemmer jeg heller, for det hadde rett og slett blitt for dumt. Hadde sikkert stemt på dem som ga meg best vaffler eller finest rose. Har INGEN peiling.
Signere denne! Har aldri intr meg for det.

Nej ikke så veldig, men følger ekstra med når det nærmer seg valg, og pleier alltid å stemme;) sist gang gjorde jeg ikke, da vi var i syden på ferie, og jeg glemte helt av å forhåndsstemme:p

Back
Topp