Svangerskapspenger

Er sååå klar!

Desperate housewife!
På tirsdag foreslo jordmor at jeg skulle gå over på svangerskapspenger i steden for å være sykemeldt. Jeg har vært delvis sykemeldt siden 31/10.Jeg var i grunnen ikke klar over muligheten. Er det flere som går på dette?

Ingen andre? Grunnen til at jeg blir satt på dette er at jeg har kynnere og nedpress.... Jobber i barnehage og tilrettelegging er ikke særlig lett. Hva gjør dere andre som jobber i barnehage?

Jeg er:) har vært 100% siden uke 8 eller noe sånt, og er det ut svangerskapet...

Jeg går på delvis svangerskapspenger. Jeg har 2 jobber, der den ene jobben som ikke passer for gravide, og jobben klarte ikke å tilrettelegge. Derfor går jeg på svangerskapspenger. Dette pga jeg er frisk, men kan ikke jobbe i jobben min.

Men har nå forstått det slik at de som er sykmeldt pga svangerskapsrelaterte plager også kan få svangerskapspenger istede for sykmelding. Det er noe med det at da bruker en ikke opp sykmeldingskvoten sin pga svangerskapet.

Så det er nok lurt det :)

Jeg går på delvis svangerskapspenger. Jeg har 2 jobber, der den ene jobben som ikke passer for gravide, og jobben klarte ikke å tilrettelegge. Derfor går jeg på svangerskapspenger. Dette pga jeg er frisk, men kan ikke jobbe i jobben min.

Men har nå forstått det slik at de som er sykmeldt pga svangerskapsrelaterte plager også kan få svangerskapspenger istede for sykmelding. Det er noe med det at da bruker en ikke opp sykmeldingskvoten sin pga svangerskapet.

Så det er nok lurt det :)
Jeg forsto det også slik at når jeg bruker svangerskapspenger bruker jeg ikke opp sykemeldingene mine. Jordmora sa at jeg kunne slite skikkelig dersom jeg ble sykemeldt rett etter at jeg er tilbake på jobb etter permisjonen og har brukt opp sykemeldings-retten min (er ikke den 1 år?)

Jeg forsto det også slik at når jeg bruker svangerskapspenger bruker jeg ikke opp sykemeldingene mine. Jordmora sa at jeg kunne slite skikkelig dersom jeg ble sykemeldt rett etter at jeg er tilbake på jobb etter permisjonen og har brukt opp sykemeldings-retten min (er ikke den 1 år?)

Ja, mener jeg har hørt noe om dette jeg også. Så søk om svangerskapspenger du.
Legen eller jordmor signerer på et skjema som du sender til nav.

Back
Topp