Adopsjonens pris

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Det er ikke bare, bare å se slike ting nå etter man har fått barn selv, synes jeg.
Jeg synes umåtelig synd på denne jenta, i første rekke, og de biologiske foreldrene i andre rekke!
Og reagerer sterkt på leger og psykologer som veileder adoptivforeldrene. Påstår at ungene ikke har fått kjærlighet og omsorg der de kom fra, og at de må passe på å ikke gi dem for mye kjærlighet fordi det kan bli overveldende...?!

Noen jeg vet av,men ikke kjenner mistet nettopp sine fire barn til barnevernet.

Noen jeg vet av,men ikke kjenner mistet nettopp sine fire barn til barnevernet.
Dette handler ikke om barnevernet
Men om et dansk par som adopterer to barn fra Etiopia. Jente på 4 og gutt på 2! Stor omveltning og det ender med at de flytter jenta...

Sniker litt. Denne var virkelig en tankevekker! Stakkars lille jente, hun forvandlet seg jo totalt fra en sprudlende ungjente til en jente som bare er tom innvendig! Virker ikke som noen kan sette seg inn i hvordan hun opplever det, og jeg blir irritert av den nye mamman som virker mer opptatt av hvor sliten hun selv er. Jeg trodde adopsjon var nesten utelukkende en bra ting, men jeg har nok ikke tenkt på hvor dramatisk det kan være for en liten kropp.

huff, har ikke sett men vil gjerne se! Interessant med slike tankevekkende dokumentarer! o_O

Dette handler ikke om barnevernet
Men om et dansk par som adopterer to barn fra Etiopia. Jente på 4 og gutt på 2! Stor omveltning og det ender med at de flytter jenta...

Så det nå:-)
For en fæl dokumentar, kjenner jeg blir skikkelig sint på de danske foreldrene.. :angry4

Nå har jeg sett hele, rett og slett å leke med liv det der :angry5

Jeg vet ikke helt hva jeg reagerer mest på.
Prossessen barna og bioforeldre går igjennom (føler de blir tvunget til å gi fra seg ungene på falske primisser), eller hvordan barna har det etter adopsjonen.
Det danske paret har visst uttalt til pressen at de har stilt opp på dokumentaren for å få frem hvor dårlig adoptivforeldre blir fulgt opp, og det kan jeg godt se. Likevel reagerer jeg på endel ting de sier, som at de har fått "et vinnerlodd uten gevinst" fordi et stakars barn er tydelig preget av å ha blitt revet opp fra det eneste kjente og kjære hun noen gang har kjent til!
OG til psykologen som skulle veilede dem sier adoptivmor at jenta måtte fortjene kjærligheten hennes, det var liksom ikke bare å komme her og få kjærlighet.
Jeg blir helt matt.
Jenta oppførte seg vel egentlig som det kunne virke som ble forventet da? Adoptivforeldrene var meget restriktive på kjærligheten (tilsynelatende, det er jo tross alt TV!), hvorfor i all verden skulle hun åpne seg helt og løpe inn i armkroken dems!

Nei, det hele var bare utrolig trist. Det var en del rare kommentarer jeg reagerte på jeg også. Fikk helt vondt på slutten etter de sa hun ikke skulle bo hos dem mer, og hun gråt i armene til adoptivmora før at hun ikke ville ha en ny mor. De var ikke empatiske i det hele tatt, det er ikke ungenes jobb å gjøre dem lykkelige:(

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Nei, det hele var bare utrolig trist. Det var en del rare kommentarer jeg reagerte på jeg også. Fikk helt vondt på slutten etter de sa hun ikke skulle bo hos dem mer, og hun gråt i armene til adoptivmora før at hun ikke ville ha en ny mor. De var ikke empatiske i det hele tatt, det er ikke ungenes jobb å gjøre dem lykkelige:(

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum
Har ikke sett dokumentaren, men det skulle da ikke vært lov å gi fra seg adpotivbarnet sitt bare fordi dem "ikke er som de forventa" :eek: Et adoptivbarn er jo likeså mye ditt barn som et biologisk!

Har ikke sett dokumentaren, men det skulle da ikke vært lov å gi fra seg adpotivbarnet sitt bare fordi dem "ikke er som de forventa" :eek: Et adoptivbarn er jo likeså mye ditt barn som et biologisk!
Har ikke sett dokumentaren jeg heller, og kjenner jeg ikke orker det akkurat nå, for blir så utrolig sint og lei meg over sånne ting. Og adoptere er akkurat som og få sitt eget biologiske barn. Det er ikke bare en forbruksvare man kan bestille eller kaste når det passer seg- det er en gave for resten av livet<3 Blir kvalm av sånne folk! De skulle ikke fått lov og adoptere i det hele tatt!!!! :smiley-angry019 :smiley-angry007 :smiley-angry005

Har ikke sett dokumentaren jeg heller, og kjenner jeg ikke orker det akkurat nå, for blir så utrolig sint og lei meg over sånne ting. Og adoptere er akkurat som og få sitt eget biologiske barn. Det er ikke bare en forbruksvare man kan bestille eller kaste når det passer seg- det er en gave for resten av livet<3 Blir kvalm av sånne folk! De skulle ikke fått lov og adoptere i det hele tatt!!!! :smiley-angry019 :smiley-angry007 :smiley-angry005

Ja, de var helt hårreisende å se på :angry1

Fikk sett denne i dag.. huff, vet ikke hva jeg skal si jeg. Synes det er synd at denne jenta må oppleve så mye på så kort levetid.

Back
Topp