Oppskrift på fløtegratinerte poteter?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Jeg er på jakt etter en oppskrift/tilberedingsmåte som gjør at sausen til potetene blir tjukk og kremet, slik som kjøpepakkene blir.

Min er god, men jeg har ikke oppskrift ;)
Og den tar ikke hensyn til slanke kur ;)
Jeg skjærer poteter i skiver, legger ett lag i bunnen på kjelen, kryddrer, ett lag til, kryddrer slik gjør jeg til ønsket mengde poteter. Så fyller jeg opp kjelen med fløte til det nesten dekker alle potetene.
Lar de koke til potetene og fløten tykner, heller det over i ildfast form, strør over med ost og lar stå et kvarter i ovnen.
Beste jeg vet er å bare koke de og ikke bruke ost for jeg er ikke så glad i stekt ost :p

Jeg skjærer poteter i skiver, legger ett lag i bunnen på kjelen, kryddrer, ett lag til, kryddrer slik gjør jeg til ønsket mengde poteter. Så fyller jeg opp kjelen med fløte til det nesten dekker alle potetene.
Lar de koke til potetene og fløten tykner, heller det over i ildfast form, strør over med ost og lar stå et kvarter i ovnen.
Beste jeg vet er å bare koke de og ikke bruke ost for jeg er ikke så glad i stekt ost :p

Ah, så cluet er kanskje og koke de? Jeg har bare pleid og kaste alt i en ildfastform og latt det stå i ovnen i laaange tider. :p
Suppe blir det uansett hvor lenge det står!

Da skal dette prøves istede! :) Lager du tjukke skiver?

Ah, så cluet er kanskje og koke de? Jeg har bare pleid og kaste alt i en ildfastform og latt det stå i ovnen i laaange tider. :p
Suppe blir det uansett hvor lenge det står!

Da skal dette prøves istede! :) Lager du tjukke skiver?

Liker best sånn mellom tykkelse på potetene :)

Det er veldig viktig å bruke riktig type poteter :)

dette skal jeg prøve neste gang jeg skal lage det! :D
men hvordan unngår du å brenne potetene nederst?
rører du i alt (ser for meg at poteten da fort blir litt most) eller har du svak varme?

dette skal jeg prøve neste gang jeg skal lage det! :D
men hvordan unngår du å brenne potetene nederst?
rører du i alt (ser for meg at poteten da fort blir litt most) eller har du svak varme?

Du må passe på å røre i blant, og har på middels varme :)

Man må koke de først ja :)

Jeg steker finhakket løk i hvitløk i litt smør. Heller oppi litt Fløte så den trekker til seg smaken. Så har jeg oppi skiva poteter. Heller oppi kremfløte til det er oppe til potetene og lar koke. Har oppi en liten neve ost mot slutten. Har alt over i ildfast form med ost på toppen :)
Smaker såklart til med salt og pepper

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jeg steker finhakket løk i hvitløk i litt smør. Heller oppi litt Fløte så den trekker til seg smaken. Så har jeg oppi skiva poteter. Heller oppi kremfløte til det er oppe til potetene og lar koke. Har oppi en liten neve ost mot slutten. Har alt over i ildfast form med ost på toppen :)

Wæææ Tullehøna!! Du gjør meg alltid så sulten!! :( :D :D

Slik som jeg gjør,bare jeg har i vegeta krydder og:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Back
Topp