Et par cybex-spørsmål....

tretroll

Forumet er livet
VIP
Vi vurderer 2 seter til bjørnebæret i magen. Begge cybex...men har noen bekymringer/uromomenter/forvirringer....

Det ene er cybex aton 2. Egentlig har vi bestemt oss for dette, men...
Vi må ha base uten isofix, da vi tenker at oftest er det mest praktisk å ha gutta på sidene. Den basen vi har funnet på kiddies24, er isofix, men det står "kan festes i bilens 5-punktsele" på....får det bare ikke til å stemme med alle norske nettbutikker som har en base med og en base uten isofix?! Noen som har/har sett en kombinert base for dette setet?

Og så er det det da, at jeg er veldig fascinert av cybex sirona. Og så er det så dyrt at jeg tenker det er dumt å ikke bruke det fra fødsel. det er jo bare isofix, men da får vi heller flytte litt rundt på gutta:-) Men atte...er jo litt skeptisk også, til sånne seter som liksom både passer til nyfødt og 18-kgs unge? Noen som har prøvd? Og da kan jeg jo ikke ha bilstolen på vogna..og det er jeg også skeptisk til. Men den ser jo utrolig praktisk ut, da!!!!!!

Erfaringer? Synspunkt? Takk:-)

Prøver meg igjen:-) noen må vel ha erfaring/synspunkter?

Jeg hadde aldri puttet min nyfødt ned i cybex sete som går fra 0-18 kg. Dette er sete nummer to og ikke en. Det er mange ett åringer som ikke veier 9 kg, og da er jo dette sete ett flott sete for dem.
En baby bør sitte i babysete.
Ang base med isofix og beltefester, så er det jo fullt mulig å ha begge deler på en stol, så hvorfor ikke på en base.
Jeg mener vi hadde en base til storebror som hadde med isofix og beltefester.
Nå har ikke jeg så mye erfaringer med cybex, men går kanskje å høre med produsenten?

Jeg hadde aldri puttet min nyfødt ned i cybex sete som går fra 0-18 kg. Dette er sete nummer to og ikke en. Det er mange ett åringer som ikke veier 9 kg, og da er jo dette sete ett flott sete for dem.
En baby bør sitte i babysete.
Ang base med isofix og beltefester, så er det jo fullt mulig å ha begge deler på en stol, så hvorfor ikke på en base.
Jeg mener vi hadde en base til storebror som hadde med isofix og beltefester.
Nå har ikke jeg så mye erfaringer med cybex, men går kanskje å høre med produsenten?
Det er beregnet for nyfødt -med egne innlegg for nyfødte. Og kommer veldig godt ut i tester for alle vektklasser. MEN enig med deg: kjenner jeg blir skeptisk allikevel.

Vet det går med begge deler på baser, men er bare usikker på om info på nettsiden er feil, siden det ikke selges slik i Norge. Kjipt å bestille og så kommer det feil;-) kan sef sjekke med produsent, ja.

Det er beregnet for nyfødt -med egne innlegg for nyfødte. Og kommer veldig godt ut i tester for alle vektklasser. MEN enig med deg: kjenner jeg blir skeptisk allikevel.

Vet det går med begge deler på baser, men er bare usikker på om info på nettsiden er feil, siden det ikke selges slik i Norge. Kjipt å bestille og så kommer det feil;-) kan sef sjekke med produsent, ja.

Har du test resultatene? Jeg har bare sett at de har vunnet noen priser i Tyskland, og har ikke sett skikkelig test resultater.
Når jeg kjøpte besafe izi combi x2 som også går fra 0-18kg, ble jeg fortalte at dette var fint å bruke til nyfødte også.
Det var også sånn ekstra pute i dette også. Alikevel hadde jeg aldri satt en nyfødt i slikt sete, de nyfødte drukner jo som regel i babysete med nyfødtinnlegg.
Kjempe fint alternativ for babyene som begynner å holde hode selv og er mere stabile i kroppen. Og som nekter å ligge, men vil opp litt :)
Har cybex en Mail adresse du kunne spurt om denne basen da? Og hvorfor den ikke selges i Norge?

Skal sjekke med cybex. Har lest tester, ja, men har ikke linkene her...er ikke hjemme.

Får ta kontakt med cybex, håpte bare noen her hadde erfaring:-)

Back
Topp