Tidlig pottetrening

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Stell-av-barnet/Vislelyd-hjelper-babyer-til-a-bli-pottetrent/

Noen som har noen tanker rundt dette?
Uten at det er noe vi MÅ gjøre pleier jeg ofte å holde Lillebror over vasken ved bleieskift.
ALtså, utenom dette tisser han hver gang vi tar av bleien, men han elsker å tisse naken, så det er nok bare derfor.
Men han har sluppet avføring endel ganger på denne måten, spesielt når han har slitt litt med å få presset det ut.
Og han begynner å bli ganske tydelig på når han skal bæsje, da prøver vi å rekke vasken/ do før det kommer i bleien!

Har ei veninne som har gjort slik med jenta si fra starten av. Personlig syns jeg det bare ser slitsomt ut, for nå er hun to år og veldig forvirret om hun kan gå på do i bleien eller ikke, og de rekker ofte ikke doen når hun signaliserer at hun må tisse eller bæsje og da blir hun lei seg. Men får man det til og orket å gå løs på det så er det sikkert flott :-) heg blir det bleie til snuppa er klar for å teste potte og bleie til hun er komfortabel med å prøve seg uten.

Ja jeg kan se problemet om ungen blir usikker og slikt.
Men om man klarer lese signalene og rekker doen/ potten tenker jeg at det bare er deilig for ungen å slippe å få det i bleien :p

Hadde jeg vært hjemmeværende i 2-3 år hadde det nok vært et alternativ, men siden jeg ikke er det.. så nei :P

Ikke overrasket over at det går an å lære de det så tidlig ved hjelp av lyd.Har jo lært hunden min å gå på do på kommando fra hun var valp,hehe:-)

Men tror nok ikke vi prøver metoden på lillemor.Hun går så og si aldri på do når hun ikke har bleie på seg,så jeg hadde vel endt med å stå i timesvis over vasken og si "sssss" før noe skjedde:-)

Og bæsje gjør hun stort sett i bilstolen eller under måltider,så det blir litt knotete der også:-)

http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Stell-av-barnet/Vislelyd-hjelper-babyer-til-a-bli-pottetrent/

Noen som har noen tanker rundt dette?
Uten at det er noe vi MÅ gjøre pleier jeg ofte å holde Lillebror over vasken ved bleieskift.
ALtså, utenom dette tisser han hver gang vi tar av bleien, men han elsker å tisse naken, så det er nok bare derfor.
Men han har sluppet avføring endel ganger på denne måten, spesielt når han har slitt litt med å få presset det ut.
Og han begynner å bli ganske tydelig på når han skal bæsje, da prøver vi å rekke vasken/ do før det kommer i bleien!
hehe, grunnen til at de tisser og bæsjer på stellebordet er fordi at når kroppen blir litt kjøligere slapper lukkemuskelen av så tarmer og blære tømmes ;) :p
Her har jeg ikke snøring på når hun skal bæsje, stort sett skjer det i bilstolen :eek: Så da er det vanskelig å la henne bæsje i do eller vask :p

Ikke overrasket over at det går an å lære de det så tidlig ved hjelp av lyd.Har jo lært hunden min å gå på do på kommando fra hun var valp,hehe:)

Men tror nok ikke vi prøver metoden på lillemor.Hun går så og si aldri på do når hun ikke har bleie på seg,så jeg hadde vel endt med å stå i timesvis over vasken og si "sssss" før noe skjedde:)

Og bæsje gjør hun stort sett i bilstolen eller under måltider,så det blir litt knotete der også:)
hahaha, samme her! Bæsjing skjer mens hun spiser eller i bilen, konsekvent :eek:

hehe, grunnen til at de tisser og bæsjer på stellebordet er fordi at når kroppen blir litt kjøligere slapper lukkemuskelen av så tarmer og blære tømmes ;) :p
Her har jeg ikke snøring på når hun skal bæsje, stort sett skjer det i bilstolen :eek: Så da er det vanskelig å la henne bæsje i do eller vask :p

Jeg har ikke snøring jeg heller, det virker ikke som det er noen fast tid eller dag:-)

Jeg kommer ikke til å praktisere det, blir nok bleier her en stund til, men tenkte å starte pottetrening ganske tidlig etter hun har lært seg å gå:-)

Jeg kommer ikke til å praktisere det, blir nok bleier her en stund til, men tenkte å starte pottetrening ganske tidlig etter hun har lært seg å gå:-)
Altså bleiene bruker vi jo selvom vi ser om det kommer noe ved bleieskiftene ;)

Altså bleiene bruker vi jo selvom vi ser om det kommer noe ved bleieskiftene ;)

Kjekt å få tisset før han får en ren bleie da, da holder den sikkert lenger:-)

Er ei i barselgruppa mi som har en gutt på 7 måneder, han har ikke bæsja i bleia si på 2 måneder :eek: Han bæsjer bare på do! ...men hun kunne se tydelige tegn når han måtte på do, så da setter hun han på en sånn babydoring og han gjør det han må!

Er ei i barselgruppa mi som har en gutt på 7 måneder, han har ikke bæsja i bleia si på 2 måneder :eek: Han bæsjer bare på do! ...men hun kunne se tydelige tegn når han måtte på do, så da setter hun han på en sånn babydoring og han gjør det han må!

Jøss:-)

Fantastisk :-)

Back
Topp