Jeg hadde termin mandag 17. september, men ingenting skjedde. Var på den siste svangerskapskontrollen samme dag, og legen sa jeg hadde forhøyet blodtrykk og noe proteiner i urinen, så jeg måtte komme tilbake på torsdagen 21. september.
Morgenen før jeg skulle til legen for ny sjekk hadde slimproppen gått, jeg var litt nervøs så venninna mi ble med meg ned til byen. På bussen begynte jeg å kjenne svake tak som kom hvert tiende minutt. Blodtrykket var fremdeles høyt og hadde proteiner i urinen fremdeles. Ble sendt til sykehuset for en sjekk. Barnefar dro fra jobben for å bli med meg dit, alt var fint så vi fikk dra hjem.
Vi spiste middag i fem tiden, da klokka var halv seks måtte jeg nyse, da gikk vannet.
Jeg hadde bind på så det kom ingenting i sofan, sjekket bindet og det var missfarget. Jeg gikk i dusjen og barnefar ringte føden, vi måtte komme med en gang. På vei ned til sykehuset igjen ble takene jeg hadde kjent hele den dagen mye sterkere. Mye venting på sykehuset, men klokka åtte ble vi lagt inn.
Så ble vi overlatt til oss selv, det var vist fult hus. Resten av vannet gikk klokka ni, fremdeles sterkt missfarget.
Tia gikk, ingen kom inn til oss...nå var riene så sterke at jeg måtte puste meg igjennom dem. Klokka elve kom det ei jordmor, sjekket åpning, kun 3 cm, de satte inn en modningspille. Fikk litt sterkere rier.
Sov ingenting natta til fredag, begynte å bli sliten, jeg hadde for j**vlige rier nå. Kun 4 cm åpning på fredag. Fikk 2 modningspiller til. Var litt i dusjen i løpet av dagen, på do hele tiden følte jeg. Jeg klarte ikke å ligge i senga, så jeg gikk og gikk inne på rommet. Fremdeles ingen søvn på meg siden natt til torsdag, natt til lørdag holdt jeg på å krepere følte jeg, var så sliten, ingen fremgang. En elektrode ble satt på hodet til babyen. Klokka 04.00 lørdag morgen ville jeg ha epidural, den funket ikke. Rett etterpå kommer overlegen i full fart, og sa: nå kan vi ikke vente lenger. Trillet i full fart for å få keisersnitt. Før vi dro sa jordmor, jeg hadde på følelsen at dette kom til å skje. (jasså hva med å dele det før jeg prøvde epidural en time før, så kanskje jeg kunne få slippe den påkjenningen).
Skalv som et aspeløv jeg var så redd for babyen.
Klokka 05.07 Anette er ute, og gråter, heldigvis

Fikk et raskt blikk på henne, så forsvant far og barn ut. Jeg var i dårlig forfatning, og mistet mye blod. Ble kjørt på intensiven etterpå. Der ble jeg i seks timer på grunn av veldig lav puls. Barn og far fikk ikke komme ned til meg.
Alt bra med barnet, men jeg var så utfattlig sliten to døgn uten søvn. Ikke ble det noe søvn etterpå heller så klart.
den første månden med Anette kommer jeg aldri til å savne.
Neste gang vil jeg ha planlagt ks, tror bekkenet kan være for trangt. Men jeg tar aldri sjangsen på en vanlig fødsel.
Ingen informerte oss underveis på hvordan det stod til med henne, vi var overlatt mye for oss selv, ingen veiledning på smertelindring. Følte meg bare i veien egentlig.
Premien var heldigvis fantastisk