Kommentarer på magen

høst+sommerbarn

Betatt av forumet
Andre som sliter litt med at andre skal si meningene sine om din kropp når man går gravid? Her er det ikke kommentarer på hvor stor magen er, men hvor liten den er. Og det irriterer meg hvor mye det faktisk går inn på meg :/ Selv om jeg vet at magen passer perfekt til hvordan kroppen MIN er, så er det ikke noe kjekt å høre " oi, du var ikke noe stor, jeg har sett mange som er mye større!" " Det går jo nesten ikke ann å se at du er gravid jo! " ( Nei det er ikke så lett å se under vinterjakken nei...) Har heldigvis ikke vert så ille på kommentarer denne gangen, men forrige gang var det voldtsomt. Da var det svigermor som lirte av seg det mest utrolige " Er du sikker på at ungen får nok mat?" " Vokser ungen som den skal eller?" Hun fikk seg litt av et sjokk når babyen som kom ut var over 4 kg ja...
Virker som folk ikke skjønner at man har forskjellig kroppsbygning og at magene dermed blir forskjellige. Er sikkert litt ekstra hormonell i dag, men dere skjønner sikkert..
Når våren kommer skal jeg ihvertfall kaste vinterjakken og vise frem magen med hevet hode !

Har ikke fått slike kommentarer, heldigvis! Er jo bekymra nok fra før, om ikke andre skal blande seg!

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

De fleste har sagt at magen synes veldig på meg, men noen ganger så skal det ikke mange kommentarene til om at det ikke syns og ditt og datt, før man føler seg skikkelig nede. Gjør det du, og vær stolt over kroppen og magen :)

Her har jeg fått begge deler. Stort sett er det "jøss så du vokser da,er du sikker på det bare er en?" jeg syns magen min er mindre enn sist så jeg syns det bare er fint at andre syns den er stor :)
Og så var det ei her om dagen da som klarte å si etter at noen andre hadde kommentert at magen vokste så fint: " å,men det er vel leeenge igjen enda?!"
Eh ja,det er en stund til,men det hørtes jo ut som jeg ikke hadde mage i det hele tatt. Nei vi får prøve å blåse i hva andre sier :)

Men jeg kjenner jeg blir irritert på at alle skal ta på magen hele tiden! Den er MIN for pokker!

Ja... Jeg får hele tiden høre at den er stor.. Syns ikke det heller er så moro.

Slitsomt med folk som skal ha meninger om kroppen din da!

Jeg har fått høre at "nå begynner du å bli lubben" etterfulgt av latter. Javel. Jeg eller magen?
Synes ikke folk har noen rett til å kommentere noe som helst om kroppen - gravid eller ei :)
Jeg går ikke rundt og sier til folk "nå har du blitt feit gitt, mye godteri i helga eller?" eller "nå er du for tynn, spiser du ikke?".

Blir mere slitsomt med alle morrohetene. "Jøss, hvert en hard jul iår?" "Hva har du spist for og se sånn ut" :p Idag fikk jeg høre at jeg hadde liten mage, det var kjempe kjekt syns jeg! Men d er jo fordi jeg vet jeg har stor mage :p

Ingen som vet at jeg er gravid enda, men regner med at jeg hadde fådt hørt at magen var liten hvis de viste... Regner med at jeg får høre det når vi forteller det og hvor langt jeg er på vei.. Regner med familien blir sur pga vi har holdt det sjult så lenge.. Men kan ikke vi gravide få kose oss i fred uten komentarer på alt hos alle!:)

Her er det motsatt, får høre hvor stor jeg er HEEEEELE tiden.. Og unnskyld meg, men jeg tror kanskje jeg klarer se magen min selv også.. Så jeg trenger ikke bli fortalt det som er så åpenbart.. Men tydeligvis.. :p aaaaarg!! Men ja, det er irriterende, om det er fordi man er liten eller stor. Men vi må lære oss å bare lukke ørene også av og til tror jeg. Hehe.. Men magen, den får de ikke røre. Jeg har skjelt ut folk for det jeg.. Haha..

Ingen som vet at jeg er gravid enda, men regner med at jeg hadde fådt hørt at magen var liten hvis de viste... Regner med at jeg får høre det når vi forteller det og hvor langt jeg er på vei.. Regner med familien blir sur pga vi har holdt det sjult så lenge.. Men kan ikke vi gravide få kose oss i fred uten komentarer på alt hos alle!:)

Er der ingen som vet? :o Wow, hadde aldri klart og skjule det jeg! Ikke med denna monstermagen :p

Har ikke fått slike kommentarer, heldigvis! Er jo bekymra nok fra før, om ikke andre skal blande seg!

Sent from my GT-S5360 using BV Forum
Ja, det samme mener jeg :)

Her har jeg fått begge deler. Stort sett er det "jøss så du vokser da,er du sikker på det bare er en?" jeg syns magen min er mindre enn sist så jeg syns det bare er fint at andre syns den er stor :)
Og så var det ei her om dagen da som klarte å si etter at noen andre hadde kommentert at magen vokste så fint: " å,men det er vel leeenge igjen enda?!"
Eh ja,det er en stund til,men det hørtes jo ut som jeg ikke hadde mage i det hele tatt. Nei vi får prøve å blåse i hva andre sier :)

Men jeg kjenner jeg blir irritert på at alle skal ta på magen hele tiden! Den er MIN for pokker!
Ja, er jo sikkert ikke så mange som mener noe vondt i det de sier. Men det hadde holdt at de sa at magen er fin o.l ! ja vi får prøve på det :)

Ja... Jeg får hele tiden høre at den er stor.. Syns ikke det heller er så moro.
Skjønner jeg godt! Er derfor jeg mener at folk burde si "for en flott mage du har fått" eller noe tilsvarende i stedet for å kommentere, på form og størrelse. Alle gravide mager er flotte synes nå jeg :)

Blir mere slitsomt med alle morrohetene. "Jøss, hvert en hard jul iår?" "Hva har du spist for og se sånn ut" :p Idag fikk jeg høre at jeg hadde liten mage, det var kjempe kjekt syns jeg! Men d er jo fordi jeg vet jeg har stor mage :p
Uff, ikke noe kjekt! vi får ta de kjekke kommentarene til oss og skyve resten unna :D

Håper alle tar godt i mot nyheten din! vi burde ihvertfall få kose oss i fred! :) Det er jo ikke noe annet enn fantastisk det å sette et liv til verden!

Her er det motsatt, får høre hvor stor jeg er HEEEEELE tiden.. Og unnskyld meg, men jeg tror kanskje jeg klarer se magen min selv også.. Så jeg trenger ikke bli fortalt det som er så åpenbart.. Men tydeligvis.. :p aaaaarg!! Men ja, det er irriterende, om det er fordi man er liten eller stor. Men vi må lære oss å bare lukke ørene også av og til tror jeg. Hehe.. Men magen, den får de ikke røre. Jeg har skjelt ut folk for det jeg.. Haha..
Folk sier så mye rart.. ja jeg kunne nok blitt flinkere til å lukke ørene til tider. Men hormonene hjelper ikke akkurat på når det gjelder å være sårbar å ta seg nær av alt mulig :P

Men magen, den får de ikke røre. Jeg har skjelt ut folk for det jeg.. Haha..

Å skulle ønske jeg klarte å si fra. Er så veldig snill pike så jeg kan liksom ikke si fra. Jeg kan være skikkelig krutt-tønne og virkelig si fra om det meste,men bare til de jeg kjenner veldig godt,som familien og mannen min.
Forrige gang var jeg så lei av at folk tok på magen min hele tiden,selv om jeg egentlig syns det var greit,at jeg ble irritert på mannen når han skulle kjenne etter spark.
Denne gangen føler jeg mye mer på at jeg ikke syns det er greit,men klarer ikke si noe allikevel :(
Kollegaer f.eks som sier "jeg bare må ta på den jeg. Hi hi" og jeg sier "neida det gjør ikke noe det" seriøst?? Jeg kunne vel ihvertfal latt vær å si noe,eller gitt dem et stivt smil. Men neida :(

Håper alle tar godt i mot nyheten din! vi burde ihvertfall få kose oss i fred! :) Det er jo ikke noe annet enn fantastisk det å sette et liv til verden!
Håper på det:) men de fleste syntes vell kanskje det er på tide, har ej som blir 6 om ikke så lenge:) ja det er fantastisk:)

Veldig irriterende med folk som kommenterer magen. Her er folk helt sjokka over hvor stor magen er - skal du virkelig ikke ha før i juni? - er du sikker på at det ikke er to der inne? osv.. Vil spy av alle kommentarene.
Skulle gjerne holdt det hemmelig, men med min tutmage er det komplett umulig. Har nettopp sett på gravidbildene fra mine to tidligere svangerskap og kunne fornøyd bekrefte for meg selv at jeg hadde nøyaktig like stor mage da også. Begynte faktisk å lure på om jeg var veldig stor denne gangen på grunn av alle kommentarene.

Back
Topp