Han sovnet av seg selv igjen

Shauri

Forumet er livet
VIP
Har blitt litt amming og byssing ved legging i det siste pga forkjølelse. I dag ga han så tydelig beskjed om at han var trøtt at jeg bestemte meg for å legge han. Tok meg ca 1 time og 10 minutter... men han sovnet nå til slutt.. uten byssing eller amming.
Sovnet flere ganger i løpet av den tiden, men våknet igjen etter 2 små minutter og hylskrek.. så måtte jeg roe han ned og så til slutt sovnet han igjen. Om att og om att. Lurer på hva det er som gjør at han våkner sånn. Men jeg er uansett glad for at han klarer å sovne selv, og viser tegn på at han vil sovne selv. Virker avogtil (når han ikke får til å sovne på egenhånd) at han blir frustrert for at han ikke sovner fort nok. Så tror også den gråtingen når han våkner etter et par få minutter er frustrasjon for at han våkner rett og slett, siden han er så trøtt.

Slik kan det være her og, han sovner egentlig sjelden til puppen og må kave og styre litt før han sovner. Vet ikke helt hvorfor.

Berta her gjorde ikke det før, men hun har starta med det nå. Nettopp lagt henne, vi ammer i sofan på rommet hennes først, så legger jeg henne, det faller ikke i god jord, vi prøver det en stund, så ender det at jeg prøver puppen på nytt.
Da sovner hun som regel, og jeg kan legge henne ned i senga for å sove videre.

Vi har bedside crib, og soveskinn. Så senga hennes henger jo fast i mi. På kvelden drar jeg soveskinnet inn i mi seng, og legger henne på det og jeg legger meg ved siden. Så får hun ei flaske, noen ganger sovner hun med den, andre ganger drikker hun opp før hun sovner, sånn som i kveld. Da tømte hun flaska, og så lå hun i 10-15 minutter lys våken, heeeeelt stille og kikka rundt seg. Til slutt seg bare seig øynene igjen, og hun sov :rolleyes: Når hun har slokna drar jeg bare hele skinnet inn i hennes seng, og ved amming drar jeg skinnet inntil meg igjen :) Veldig praktisk sånn sett! Vi er heldige med leggingen, ingen gråt involvert der, og det er deilig siden hun ofte er urolig på natta!

Litt til ettertanke.. Daniel fikk siste pupp 19:30 - og jeg begynte å legge han rett før kl 20:00. Sovnet skikkelig rett over 21:00 og var ikke oppe for ny pupp før klokka nesten var 01:00!! Så var det amming igjen kl 04 og 06. Jeg er imponert av gutten min!

Litt til ettertanke.. Daniel fikk siste pupp 19:30 - og jeg begynte å legge han rett før kl 20:00. Sovnet skikkelig rett over 21:00 og var ikke oppe for ny pupp før klokka nesten var 01:00!! Så var det amming igjen kl 04 og 06. Jeg er imponert av gutten min!

Så godt og høre dere har hatt en god natt:) kan ikke si det samme, dessverre:confused: Emmeth har Vært våken fra kl 00.00-05.00:eek: tydelig plaget. Så tror det er de 2 jekslene som plager han:(

Det var en flott natt :-)

Uffda, stakar lille :(

Ja, synes han har hatt nok og stri med når egentlig:( Han greier ikke og sove i vogna si engang nå. Sovner og sover i 5 min også er han våken igjen. Håper han blir bedre igjen fort. Har dere hatt en god natt, da?:)

Ja, håper de bryter fort gjennom gommene, ellers har vi det nok gående sånn ei stund:( De er skikkelig store de 2 kulene også :oops: o_O

Så godt og høre dere har hatt en god natt:) kan ikke si det samme, dessverre:confused: Emmeth har Vært våken fra kl 00.00-05.00:eek: tydelig plaget. Så tror det er de 2 jekslene som plager han:(

Det var ikke så verst, godt for dere alle å få ei god natt endelig:-)

Uff da, det hørtes ikke noe godt ut. Er ikke de tannebissene vondest å få ut også?

Uff da, det hørtes ikke noe godt ut. Er ikke de tannebissene vondest å få ut også?

Noen har veldig vondt uansett hvilke tenner de får, mens andre derimot har veldig vondt. Og jo, hjørnetenner og jekslene skal visst Være veldig vondt:oops::( veit bare med meg selv hvor vondt det er og få visdomtenner:eek: hjalp veldig og gi ham en myk gummiskje og tygge på, for den kom han til meg bak i munnen, noe han ikke Gjør meg bitering.

Så flott da :) Man kan ikke klage på ei slik natt, iallfall ikke når man er vant til amming hver time ;)
Vi hadde ei sånn maraton-natt med amming hver time fra kl 01-06 :confused: Hun suger heller ikke ordentlig hver gang, bare patter litt slik at hun slutter å skrike, sovner og så er det påan igjen etter en time :eek:

Huff, stakkars Emmeth! Han har jo virkelig hatt noe å plages med de siste ukene :( Får håpe de kommer igjennom snart da!

Huff, stakkars Emmeth! Han har jo virkelig hatt noe å plages med de siste ukene :( Får håpe de kommer igjennom snart da!

Ja, håper jeg også:) Får bare prøve og se positivt på det at han kanskje blir tidlig ferdig med tenner;) hehe. La han 20.00 ikveld og han våknet igjen kl 22.00, fikk pupp og sover ennå, så går jo ann og håpe han sover;):p Sover Hermine snuppen?

Så bra. Hvor lenge har han sovet?
Oppsummering:
Siste pupp for kvelden 19:30
Sovnet med den da.. og sov 30min
Så brukte jeg en time på å hjelpe han sovne igjen - da var kl ca 21. Våknet for nattpupp kl 01 og kl 03:30.
Våknet for morning kl 07 og får nå (07:45) frokostpupp!

En stk storebror som flydde inn og ut et par ganger i natt, men jeg er meget fornøyd med Daniel sin utvikling her :)

Back
Topp