Tripp trapp stol

Bébbe

Elsker forumet
I kveld fikk snuppa grøt i tripp trapp stolen sin. Hun nekter å sitte i vippestolen selv om den kan stilles nesten helt opp og på fanget kaver og makker hun og kaster på kroppen. Hun sitter stødig uten støtte av ekstra puter og klarer å lene seg fram og opp igjen. Likevel er jeg litt bekymra for om det er greit at hun sitter der to ganger daglig i tilsammen 10 minutter. Men vet ikke om vi får i hun grøt på annet vis. Noen som vet? Hun er 5 måneder og 2 dager.

Det går sikkert bra. Min kunne aldri sitti i tripp trapp nå, men hun er ikke stødig i det hele tatt :) Så deilig når de begynner å sitte selv!

I så korte perioder går det helt sikker fint. Vi har newborn settet som Daniel sitter i foreløpig, men han er veldig ivrig på å sette seg opp - tilogmed i det setet.

Tror ikke det er noe problem! Virker jo som om at du har ei stødig og sterk snuppe, så da kan hun nok helt fint sitte litt i stolen ;) De sitter jo litt i vogna nå, er jo ikke såå stor forskjell :)

Anette sitter også litt i tripp trapp stolen sin, hun elsker det:-)
Har prøvd å sette seg opp lenge, hun er veldig flink til å knurre om det blir for mye for henne:-)

Det går sikkert bra. Min kunne aldri sitti i tripp trapp nå, men hun er ikke stødig i det hele tatt :) Så deilig når de begynner å sitte selv!

Ja det er litt deilig, for det har vært en stund nå at hun ikke kan bruke vippestolen, og det var en finfin stol når jeg skulle gjøre ting. Heldigvis har jeg klart å venne hun til å være mer på gulvet alene..satt alltid med hun og da ble det selvfølgelig til at hun ikke ville være der alene. Man lærer så lenge man lever :-) så nå kan jeg dusje mens hun leker seg og får gjort litt husarbeid på dagtid :-) Hun setter seg ikke opp selv enda, men prøver hardt og tar mange situps..hehe

I så korte perioder går det helt sikker fint. Vi har newborn settet som Daniel sitter i foreløpig, men han er veldig ivrig på å sette seg opp - tilogmed i det setet.

Vi kjøpte tripp trapp forrige uke, så vi har ikke newborn set, men skal vi ha flere unger så blir det definitivt newborn set i huset :-) Så artig at de strever sånn med å sette seg opp. Jeg hadde blitt utslitt av så mange situps ;-p

Tror ikke det er noe problem! Virker jo som om at du har ei stødig og sterk snuppe, så da kan hun nok helt fint sitte litt i stolen ;) De sitter jo litt i vogna nå, er jo ikke såå stor forskjell :)

Ja de gjør jo det :-) Det tenkte jeg ikke på. Hun er ganske stødig og sterk. Er overrasket over det, for trodde babyer var litt mer pudding enn hun har vært, og at de skulle være litt mer hjelpesløse enn de er når de er så små :-) Jeg har tydeligvis ikke hatt så mye med babyer å gjøre før siden jeg hele tiden blir overrasket over hvor fort ting skjer ;-)

Anette sitter også litt i tripp trapp stolen sin, hun elsker det:-)
Har prøvd å sette seg opp lenge, hun er veldig flink til å knurre om det blir for mye for henne:-)

Så gøy at hun sier ifra! :-) Vi har bare testet i går og i dag så foreløpig var det veldig kort og hun synst det var så gøy at hun ikke ble lei.

Jeg synes det er bedre at ungen får sitte skikkelig ved mating, en å ligge bakoverlent i vippestolen egentlig :-)

Jeg synes det er fint hu sitter i tripptrapp`n:) Virker som hu er helt klar for det:) Emmeth er ikke helt der ennå, så jeg venter litt:)

Jeg synes det er fint hu sitter i tripptrapp`n:) Virker som hu er helt klar for det:) Emmeth er ikke helt der ennå, så jeg venter litt:)
Ikke her heller. Men så har han ikke begynt å spise noe annet heller enda :-)
Husker T satt i vippestolen de første gangene han fikk grøt. Men han slet veldig med å svelge i sitt eget tempo. Det ble mye bedre da han kunne sitte i stol med noen puter rundt.

Ikke her heller. Men så har han ikke begynt å spise noe annet heller enda :)
Husker T satt i vippestolen de første gangene han fikk grøt. Men han slet veldig med å svelge i sitt eget tempo. Det ble mye bedre da han kunne sitte i stol med noen puter rundt.

Hehe, Emmeth får litt grøt, men spiser svært lite nå som han ikke er i form. Han spiser mens han sitter i vippestolen og han spiser kjempefint;) Spiser litt grøt også skal han spise litt på hånda si innimellom grøtspisinga:p Han klør så innmari i tenna nå, så skal kjøpe enn sånn gummitannbørste og som man tar på fingeren sin også kan man gni den mot gommen og de små tygge på den:) Husker vi brukte den til Neline når hu var liten!Hu fikk ikke tenner før hu var 11 mnder!

Hehe, Emmeth får litt grøt, men spiser svært lite nå som han ikke er i form. Han spiser mens han sitter i vippestolen og han spiser kjempefint;) Spiser litt grøt også skal han spise litt på hånda si innimellom grøtspisinga:p Han klør så innmari i tenna nå, så skal kjøpe enn sånn gummitannbørste og som man tar på fingeren sin også kan man gni den mot gommen og de små tygge på den:) Husker vi brukte den til Neline når hu var liten!Hu fikk ikke tenner før hu var 11 mnder!

De ser smarte ut :-)
Tenker å drive litt blw med Lillebror - altså at han spiser selv. Da er det en fordel at han sitter skikkelig først :)
Han smattet på en plomme i går da, sugde i seg litt fruktkjøtt :-p

De ser smarte ut :)
Tenker å drive litt blw med Lillebror - altså at han spiser selv. Da er det en fordel at han sitter skikkelig først :)
Han smattet på en plomme i går da, sugde i seg litt fruktkjøtt :p

Det var sikkert godt tenker jeg:-)

De ser smarte ut :-)
Han smattet på en plomme i går da, sugde i seg litt fruktkjøtt :-p

Så gøy, godt med fruktsaft:D:D:D

Ja de gjør jo det :) Det tenkte jeg ikke på. Hun er ganske stødig og sterk. Er overrasket over det, for trodde babyer var litt mer pudding enn hun har vært, og at de skulle være litt mer hjelpesløse enn de er når de er så små :) Jeg har tydeligvis ikke hatt så mye med babyer å gjøre før siden jeg hele tiden blir overrasket over hvor fort ting skjer ;-)
hahaha, det er nok mange puddinger der ute også da :p Barn er jo så forskjellige, og noen er mer bedagelig anlagt enn andre ;) Vi har også ei snuppe som vil opp og fram i verden, men heldigvis så kommer hun seg bare rundt i sirkel enn sålenge :p

Jeg synes det er bedre at ungen får sitte skikkelig ved mating, en å ligge bakoverlent i vippestolen egentlig :)
Hermine må ligge i vippestolen å spise, eller så renner bare all maten ut igjen for hun er så opptatt med å smile og skravle mens hun får mat :p

Hermine må ligge i vippestolen å spise, eller så renner bare all maten ut igjen for hun er så opptatt med å smile og skravle mens hun får mat :p

Så søt hun er:-)

Så søt hun er:)
Hun har ikke helt skjønt at munnen må lukkes mellom hver tugge enda ;) Men det kommer nok! Vi har heller ikke noen type høystol enda, så hun må uansett nøye seg med vippestolen til vi får kjøpt noe annet :)

Back
Topp