Kan ikke helt si jeg forstår meg helt på den..
Hvorfor er det sånn at vi venter til barna er 10 mnd her til lands, mens söta bror og andre land sier det er greit ved 6 mnd??
Fant dette inne på melk.no:
Jeg har hele tiden trodd det hadde med allergi å gjøre, men etter litt søking på nettet, så finner ikke jeg noe på det ihvertfall..
Man skal jo heller ikke ha melk i maten som barn under 10 mnd spiser, sies det jo også..
Men... hvis man gir grøt, brød og andre matvarer som er rik på jern - er det da et problem med melk i kostholdet?
Ta denne smoothien f.eks.
Hvorfor bør jeg vente til lillegutt er 10 mnd før han får denne?

Hvorfor er det sånn at vi venter til barna er 10 mnd her til lands, mens söta bror og andre land sier det er greit ved 6 mnd??
Fant dette inne på melk.no:
Anbefalingene er i hovedsak gitt med tanke på barnas jerninntak det første leveåret. Kumelk inneholder svært lite jern. Morsmelk inneholder heller ikke mye jern, men dette jernet utnyttes godt. Derfor kan det ha negative k
onsekvenser hvis spedbarnet får jernfattig kumelk i grøt og som drikke før ett års alder.
Etter ett års alder har andre matvarer overtatt som hovedkilder til jern for barnet, og dermed utgjør ikke kumelken noe problem for jerninntaket.
Etter ett års alder har andre matvarer overtatt som hovedkilder til jern for barnet, og dermed utgjør ikke kumelken noe problem for jerninntaket.
Jeg har hele tiden trodd det hadde med allergi å gjøre, men etter litt søking på nettet, så finner ikke jeg noe på det ihvertfall..
Man skal jo heller ikke ha melk i maten som barn under 10 mnd spiser, sies det jo også..Men... hvis man gir grøt, brød og andre matvarer som er rik på jern - er det da et problem med melk i kostholdet?
Ta denne smoothien f.eks.
Hvorfor bør jeg vente til lillegutt er 10 mnd før han får denne?

Det er jo forskjell på de der og en vanlig Litago-yoghurt også vil jeg tro..