Jeg og har hørt at det skal bli slutt på at gravide skal få sykmelde seg så lett, og heller prøve å få en ordentlig tilrettelegging på jobben. Er derfor det har blitt nytt med at du må samarbeide med NAV, jordmor og arbeidsgiver, for å gjøre det beste ut av jobbinga. Fikk jo brev fra NAV sjøl om at jeg SKAL samarbeide med arbeidsgiver og prøve å få en ordentlig tilrettelegging, hvis ikke så riskikere jeg å miste svangerskaps pengene.
Såpass ja. Følger jo med et ark med sykemeldinga også hvor man skal skal skrive hvordan man tilrettelegger. Men jeg ble enig med sjefen om å ikke skrive noe der for det som er tilrettelegging for meg er at jeg jobber mindre,altså er sykemelding tilrettelegging for meg. Kan ikke få tilrettelagt noe særlig for meg på jobben annet enn at jeg har litt muligheten til å ta ting i eget tempo og sette meg ned og slappe av hvis jeg trenger det. Men det er ikke alltid det går heller,men en til en oppfølging. Er ikke bare å si til brukerene at nå må jeg slappe av litt
Av samme grunn kan jeg ikke jobbe halve dager fordi det blir veldig forstyrrende for brukeren om personalet byttes ut midt i vakta.