Gåstol og sånn..

Løvemamma

Betatt av forumet
Vi fikk beskjed på Helsestasjonen av fysjoterapaut under svangerskapskurset at gåstol, hoppehuske og lignende var dårlig for babyer.

Men nå vil absolutt min bestemor og mamma at snuppa skal få en sånn gåstol.. Tross alt hadde jeg det da jeg var liten og alle disse andre småtassene i familien. Og vi har ikke tatt noen skade av det.. Den skulle jo bare bli brukt en gang i blandt da vi er på besøk der.. (som pleier å være en liten tur daglig i og med vi bor rett ved siden av) Men jeg vet ikke. Føler det blir feil når vi ble frarådet det. Vil selvfølgelig det beste for snuppa men de er så bestemte. Hva syntes dere ang. Gåstol og lignende?

Har tante unge som har skeive hofter og plages med det. Og legene har konstatert at det var bruken med gåstol. Ville ikke brukt det selv, men det får være opp til hver enkelt å bestemme. Lærte det samme når jeg utdannet meg som barne og ungdoms arbeider at man ser helst ikke at ungene bruker gåstol. De får feil stilling i hofterne når det settes i en slik.

Min eldste sin storesøster er rimelig nylig operert for femte gang grunnet store hofteplager.
Hun ble sjekket med ul som spebarn og de fant ingen hoftefeil på henne, ved ettårsalderen var hoftene stort sett ødelagte og legene har gitt gåstol skylden, der ble den bare brukt av og til i korte perioder.
Hun var fem år før hun klarte å gå meget korte strekninger.

Jeg kommer aldri til å sette min i gåstol....

Signerer de over. Ville aldri satt min i en gåstål verken hjemme eller på besøk. Synes også at det er viktig at baby utvikler seg i eget tempo på gulvet. ;)

signerer de over her,men samtidig vil jeg si at man får tak i gåstoler eller gåbiler .Minste hadde det ,tror du får dem på toys`r us

http://www.toysrus.no/Merker/Fisher Price/FISHER-PRICE aktivitetsgåvogn.aspx?id=621293&vid=411532

http://www.toysrus.no/Merker/Fisher Price/FISHER-PRICE gåvogn.aspx?id=886702&vid=412040
Dette er jo noe helt annet enn en gåstol og er jo helt ok..
Vi hadde den tradisjonelle brio-vogna, den kan du stramme hjula på så den ikke triller så fort. Han fikk også en sånn rød Fisher price sak av faren sin til ettårsdagen og bortsett fra at man blir gal av sangene så er de veldig fine :)

Dette er jo noe helt annet enn en gåstol og er jo helt ok..
Vi hadde den tradisjonelle brio-vogna, den kan du stramme hjula på så den ikke triller så fort. Han fikk også en sånn rød Fisher price sak av faren sin til ettårsdagen og bortsett fra at man blir gal av sangene så er de veldig fine :)

Ser det mangler noen ord her,skulle stå man får tak i gåstoler og gåbiler de ikke sitter oppe i men går bak :) Vet kjenner til det mini hadde en sånn og ja man blir smårar av lydene..

Det er jo ei fullstendig feil stilling for barna. Du kan jo prøve å sitte mens du går.. så veldig naturleg er det ikkje.
Vi skal ikkje ha gåstol, og ingen av ungane har fått lov til å låne når vi har vert på besøk hos andre :) ungane utvikler seg heilt fint uten, og dei utvikler seg riktig :) uten fare for seinskader :)

Back
Topp