Dåp eller navnefest?

Trultemor90

Forelsket i forumet
Skal babyen bli døpt eller skal dere ha navnefest? :)
vi skal ha dåp.. Har allerede begynt å tenke på hvordan vi skal ha det :p håper på en flott sommerdag så vi kan bruke Hagen og uthuset :)

Her blir det dåp! :) planlegger så smått i hodet :)

Jeg orker ikke tanken på dette enda en gang. Gah. Føler ikke jeg gjør annet enn å planlegge til denne babyen.. Når han kommer vil jeg kose meg med han!
(Jeg blir litt over manisk med planlegging...:/)

Skal nok ha dåp, siden vi hadde d med første. No mer enn d vet jeg ikke.

Her blir det navnefest :) Er veldig spent på hvordan det blir, for har aldri vært på det selv engang.

Vi skal nok ha dåp, men kom på i går at 2 av 3 svigerinner har termin helt i starten av september og de må reise langt for å delta.. Lurer på hvordan vi skal gjøre det for vil ikke ha dåp uten dem.. :( noen tips?? Mannens løsning var jo selvølgelig å ha dåp når han er 6 mnd, men er ikke så gira på det...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Her blir det dåp. Storebror er også døpt. Den tiden vi skulle bestemme oss for om han skulle døpes eller ikke, for sambo er ikke døpt og ikke kristen. Men det er en stor tradisjon i vår familie, vi har en felles dåpskjole som min bestemor strikket for 31 år siden, da min storebror skulle døpes :) Den ble sist brukt i august -12, så den inneholder mange tradisjoner for vår del :)

Her blir det navnefest :) Er veldig spent på hvordan det blir, for har aldri vært på det selv engang.
Veldig fint med navnefest :) skal dere ha på humanetisk seremoni?etter jeg var i navnefest, var jeg ikke i tvil om hva vi ville:) går aldri i kirken uansett

Veldig fint med navnefest :) skal dere ha på humanetisk seremoni?etter jeg var i navnefest, var jeg ikke i tvil om hva vi ville:) går aldri i kirken uansett
Hmm det vet jeg ikke :/ har ikke sotte meg helt inn i det enda. Vet bare at det ikke blir i kirken der man lover å oppdra i Guds tro ( vist det er det dem sier) vi går aldri i kirken og er ikke kristne så vil derfor ikke " lyve" å døpe ungen vår. Men humanetisk seremoni, kan du fortelle fort hva det er? Vi så for oss et selskap med mat bare å ikke noe mer.

Vi skal nok ha dåp, men kom på i går at 2 av 3 svigerinner har termin helt i starten av september og de må reise langt for å delta.. Lurer på hvordan vi skal gjøre det for vil ikke ha dåp uten dem.. :( noen tips?? Mannens løsning var jo selvølgelig å ha dåp når han er 6 mnd, men er ikke så gira på det...

Jeg var i dåp forrige helg, da var det et barn på 5 mnd som ble døpt og. Gikk het fint, og enig med mannen din om at det er en løsning om du vil ha alle der.

Jeg var i dåp forrige helg, da var det et barn på 5 mnd som ble døpt og. Gikk het fint, og enig med mannen din om at det er en løsning om du vil ha alle der.
Joda, mulig vi må gjøre det.. Men da tror jeg ikke dåpskjolen passer...

Joda, mulig vi må gjøre det.. Men da tror jeg ikke dåpskjolen passer...

Det er jo litt kjedelig da.... :-( Veninna mi reiste "hjem" for å døpe førstemann, andremann ble døpt her som pappaen kom fra... Så er jo et alternativ å døpe der svigerinnene skal føde om de bor der en av dere kommer fra da.. ;-)

Back
Topp