Dere med bekkenløsning

Snowy

Glad i forumet
Er dere sykmeldt, og hvis ja, hvor stor prosent?

Jeg har vært 50% noen uker nå og det har til nå fungert ganske bra, bortsett fra at det er skikkelig stress å forsøke å få unna en 100% stilling på halve tida... Nå synes jeg bekkenet har blitt verre og vurderer en høyere sykmeldingsgrad, men kvier meg litt også. Føler en del ansvar for jobben i tillegg til at jeg er redd for å kjede meg hjemme.

Hva har dere gjort, og hvordan funker det?

Sniker fra mai.. Sliter veeeldig med bekkenet og har i utgangspunktet en kontorjobb. Har gradvis gått opp i sykemeldingsgrad, men nå er det umulig for meg å jobbe. Har vært 100 % siden jul. Fikk bl i uke 30 sist svangerskap og slet med etterhvirkninge over ett år etterpå. Nå er jeg veldig redd for helsa mi så selv om jeg har dager som er bedre enn andre tror jeg nok at jeg ikke kommer meg tilbake til jobb..

Er veldig glad i jobben min, men er vanskelig å jobbe mindre enn 50%..

Sånn dagtid er det til tider kjedelig, men det er fordi jeg stort sett bare kan gjøre en planlagt aktivitet, ellers så kan jeg ikke bevege meg når barn og mann kommer hjem.

Jeg kommer meg ut av huset hver dag enten til fysioterapeut (2-3 ganger i uka), nedom jobb, kafè med venninne som er i barselperm eller gjøre andre ærender så tida går sake men sikker fremover..

Men jeg gleder eg veldig til våren for dette er ett veldig tungt svngerskap..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg er 100% sykemeldt nå. Håper å komme tilbake i jobb igjen før permisjon, men det gjenstår og se.
Begynte med 50% sykemelding, men er inne i en periode hvor det er veldig vondt nå. Jobber på sykehjem, så det er tunge dager. Har selvfølgelig dager som er bedre enn andre, og da sliter jeg med dårlig samvittighet. Føler jeg burde være på jobb. Huff, ikke enkelt dette..

Jeg er akkurat blitt sykemeldt 50 % så nå gjenstår det å prøve å se hvordan det går... Jg jobber i barnehage på småbarn, jeg prøver jo å unngå løfting ol, men er ikke så lett i en slik jobb...

Går på AAP, Så jeg er hjemmeværende uansett, men hadde jeg vært i jobb, hadde jeg nok vært 100 % sykmeldt nå ja.
Er så ille at samboern må være hjemme fra jobb å ta seg av jentungen ;(

Jeg har kontorjobb, og det absolutt verste for meg er å sitte stille rett opp og ned...ganske håpløst :-(

Jeg er akkurat blitt sykemeldt 50 % så nå gjenstår det å prøve å se hvordan det går... Jg jobber i barnehage på småbarn, jeg prøver jo å unngå løfting ol, men er ikke så lett i en slik jobb...

Samme som meg, jobber også på småbarnsavd:-) Nettopp blitt sykemeldt, 40%. Snakka med styrer om hvordan jeg skal jobbe, hun foreslo noen timer hver dag, men jeg vet lissom ikke:-/ Så derfor lurer jeg på hvordan du løser det?

Jeg har kontorjobb, og det absolutt verste for meg er å sitte stille rett opp og ned...ganske håpløst :-(
Samme som for meg. Må sitte i sofa med beina rett ut foran meg for å ha det noen lunde komfortabelt..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Har fått mer og mer sykemelding etterhvert, men har prøvd å jobbe så lenge som mulig, men nå er jeg 100%, og tror nok ikke jeg kommer tilbake i jobb igjen før etter permisjon.

100% sykemeldt. Var plaget av det i forrige svangerskap, sånn de siste tre mnd. Denne gangen kom det for fult etter 12/13 uker.

Samme som meg, jobber også på småbarnsavd:-) Nettopp blitt sykemeldt, 40%. Snakka med styrer om hvordan jeg skal jobbe, hun foreslo noen timer hver dag, men jeg vet lissom ikke:-/ Så derfor lurer jeg på hvordan du løser det?

Her skal jeg jobbe hele mandag, halve tirsdag og hele torsdag.. Har ubundentid i tillegg.. Så prøver vi å ser hvordan det går.. Men for meg hadde det nok vært best å gå noen timer hverdag i steden for hele...

Her har jeg siden november prøvd meg på 30%, 40% og 50 % sykemelding. Nå er jeg 100 % sykemeldt. Jeg jobber som resepsjonist på et lite hotell hvor det kan bli mye stillesitting, mye ståing og mye løping opp og ned trapper og frem og tilbake. Det ble veldig vanskelig for de å tilrettelegge for meg så nå er jeg altså blitt 100% sykemeldt... kjedelig ja, men også veldig kjedelig å komme hjem fra jobb og ikke ha ork til å være med sønnen min og mannen min...

Tenker på at det er best for både meg, mini og familien min at jeg ikke jobber nå. Holder meg aktiv med lett husarbeid, samt litt ærender nedi byen, kafèbesøk med andre venninner i min situasjon eller nybakte mammaer :) Forhåpentligvis går tiden frem mot juni fort, for ja, det er kjedelig og ikke jobbe :P

Her bøei ej 50% % sykemeldt grunet et kne, så kom bekkenløsning og da blei ej 100% % sykemeldt! Tviler på at ej kommer til å jobbe nokke før etter permen e slutt!

Jeg er ikke sykemeldt. Skal til legen straks og snakke om bekkenløsningen (tenkte å ta det opp, er egentlig bare vanlig kontroll). Tror ikke jeg blir det heller.

Men noen dager er det så vondt at jeg har problemer med å bevege meg.

Syns det er rart at så mange får sykemelding, skal ikke vi gravide egentlig ha svangerskapspenger? Det fikk jeg beskjed om av jordmor, så nå jobber jeg 50% og har svangerskapspenger resten.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Syns det er rart at så mange får sykemelding, skal ikke vi gravide egentlig ha svangerskapspenger? Det fikk jeg beskjed om av jordmor, så nå jobber jeg 50% og har svangerskapspenger resten.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Legen min mente at sv.skapspenger får man kun om jobben ikke kan tilrettelegge for deg. Hadde sv.skapspenger en dag i uka pga da er det turdag, ergo jeg kunne ikke være med på tur og da kunne jeg jo ikke jobbe, Så gikk jeg opp til en dag til, men den dagen var fordi jeg hadde så vondt uansett hvordan jeg prøvde å gjøre det.
Men kanskje man skulle sjekka det litt opp?!

Jeg er nå 100% sykemeldt, ble det forrige uke og merker allerede forbedring i bekkenet, siden jeg nå styrer dagen og hvilepausene selv. Kommer til å være det ut sv.skapet.

Jeg var 50% sykmeldt før jul og til over nyttår, så ble jeg 100% i noen uker. Nå jobber jeg 40% og håper jeg kan gjøre det til over påske i allefall. Jeg er lærer og det verste for meg er kontortida, altså å sitte stille lenge. Da stivner jeg og har mye smerter etterpå.

Snowy: er du sykmeldt så skal du kun jobbe den prosenten du er friskmeldt, dvs også arbeidsmengde. Er ikke vits med sykemelding om du prøver å jobbe 100% den tiden du er der... Jobben din skal tilrettelegge for deg, ha de mulighet til å gi deg heve/senkepult? Det burde jeg hatt...

Jeg var 50% sykmeldt før jul og til over nyttår, så ble jeg 100% i noen uker. Nå jobber jeg 40% og håper jeg kan gjøre det til over påske i allefall. Jeg er lærer og det verste for meg er kontortida, altså å sitte stille lenge. Da stivner jeg og har mye smerter etterpå.

Snowy: er du sykmeldt så skal du kun jobbe den prosenten du er friskmeldt, dvs også arbeidsmengde. Er ikke vits med sykemelding om du prøver å jobbe 100% den tiden du er der... Jobben din skal tilrettelegge for deg, ha de mulighet til å gi deg heve/senkepult? Det burde jeg hatt...

Uff nei, det er det mannen min sier også. Og jeg vet det er riktig, det bare er så vanskelig å gi bort oppgavene mine siden det da medfører at jeg må lære opp andre. Da blir det jo mer på meg i overgangsperioden. Jeg har fått heve/senke pult men det er ikke noe godt å stå for lenge heller. Det beste er ut og gå tur og å sitte/ligge på sofaen med pc'n i fanget :-)

Vet ikke helt hva jeg kommer til å gjøre enda...

Jeg har søkt om 100% svangerskapspenger/permisjon nå. Jobber på sengepost og der er d lite jeg kan gjøre med d bekkenet mitt der. Her går dagene til å gå med museskritt frem og tilbake til barnehagen med knerten, så hjem og slappe av/sove, trening med fysio 2 dager i uka( trener hjemme og), noen dager kaffe med venner, hjem og slappe av, hente knerten, lage mat, prøve å leke med sønnen, legge han og kolapse på sofaen.... å sånn går dagene mine...

Svangerskapspenger kan man søke om hvis man har en jobb hvor man kan risikere skader på fostere. Jobben min, at jeg har epilepsi og bekkene gjør at jeg er en "god" kandidat til d.

Forskjellen på å være sykemeldt og gå på svangerskapspenger er at hvis jeg er på svangerskapspenger og brekker beinet etter permisjonen og har bruk for sykepenger, vil jeg ha rett til d. Gjør jeg d og har vært sykemeldt 100% så lenge som jeg kommer til å være vil jeg ha "brukt opp" retten til sykepenger. D var sånn jordmora mi forklarte d, kan hende jeg har misforstått men virker riktig etter hva jeg har lest og...

Back
Topp