Låste knær

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Det sliter jeg med, og har gjort det i mange år. De låser seg omtrent av ingenting. Det er ømt i knærne når jeg går opp og ned trapper.

Da jeg gikk gravid med frøkna (rundt uke 12 tenker jeg at jeg var) satt jeg på gulvet og lekte med storebror. Satt i skredderstilling. Så skulle jeg bare rette meg ut, og da smalt det til. I halvannen time lå jeg på stuegulvet i samme stilling før det løsnet av seg selv. Timen på legevakta var det jo ikke mye hjelp i, og siden jeg var gravid kunne jeg ikke ta MR heller, men legen anbefalte meg å få tatt en sjekk.

Det er siste store låsning, men har kjent tendenser til små låsninger etter det. Jeg har alltid mobilen på meg, tør aldri reise meg opp fra gulvet med frøkna i armene i tilfelle det låser seg, for da mister jeg henne. Må alltid passe på hvordan jeg sitter på gulvet osv.

Har også hatt en stor låsning på jobb, da satt jeg også på gulvet.

Når jeg var tilbake på jobb etter permen med storebror låste samme kne seg to ganger på ei uke...

Nå har jeg fått henvisning til MR. Mannen til ei på barselgruppa er ortoped, så han fiksa en henvisning til meg (han vet om alt fastlegestyret vi har hatt nå ang frøkna, så derfor gjorde han det for meg sånn at vi skulle slippe mer med fastlegen)
Jeg er spent på resultatet av MR'en... Etter det jeg har lest er det vel mest sannsynlig menisk, og stort sett må det operasjon til for å få fiksa det. Iallefall når det låser seg.

Andre som sliter med sånt?

Sliter ikke med sånt, men hørtes jo veldig slitsomt og vondt ut!!:(
Så bra du har fått fikset henvisning.. Håper de kan hjelpe deg!:)

Ja, jeg gjør det. Etter mange skader på fotballbanen og snowboard så tåler knærne ingenting lenger. Hadde en operasjon i 08 og en ny i 10 for å reparere menisken uten at det har hjulpet. Altså det har blitt bedre, men kneet blir aldri 100%.

Har hatt flere perioder både før og etter operasjonene hvor jeg har gått på krykker. Har blitt så vant til at kneet låser seg og hva som utløser det så jeg unngår disse tingene mest mulig og trener mest musklene rundt kneet.

Huff, det hørtes skikkelig plagsomt ut. Når du sier det så husker jeg du nevnte det i et innlegg den gangen det låste seg da du var gravid og lekte med storebror. Kan vel kanskje høres ut som menisk ja? Enda godt du skal på MR for det er vel eneste måte å avdekke hva det er. Sliter selv med knær, problemet her er vridninger. Begge knærne har vridd seg en gang hver og jeg vil nesten påstå at det gjorde like vondt som å føde. Hadde smerter i mange uker og måtte gå på krykker i førsten. Etter dette har knærne blitt ustabile, vondt å sitte på huk. Vært på to MR men de kan ikke finne noe så legene har konkludert med at jeg har slappe leddbånd...Så ikke stort å få gjort her igrunn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg sliter med det samme, men hos meg så er brusken i kneet mykt og blir slitt bort sakte men sikkert. Noen dager er knea fine andre dager ikke. De vil ikke opprere meg pga min kroniske sykdom. Så jeg må bare leve slik.
Jeg håper de finner noe som de kan fikse på, det er slitsomt å gå rundt slik!

Ja, veldig slitsomt.

Det er kort ventetid på kneoperasjoner her heldigvis, så jeg håper at jeg kunne fått det når pappan skal ha sin perm. For da slipper han å måtte være hjemme fra jobb. Hadde passa fint å få oppeeasjon da. Hvis det ender med det da.

Sliter ikke med det jeg heller. Men uff hørtes ikke godt ut. Bra du fikk en henvisning. Håper du får ordnet i det da :)

Ja, veldig slitsomt.

Det er kort ventetid på kneoperasjoner her heldigvis, så jeg håper at jeg kunne fått det når pappan skal ha sin perm. For da slipper han å måtte være hjemme fra jobb. Hadde passa fint å få oppeeasjon da. Hvis det ender med det da.

Håper dette går fort da, for du må jo hoppe rundt på krykker så det er godt med litt hjelp da :)

Håper du får ordna det i pappapermisjonen. For det er ikke enkelt å hoppe på krykker og passe unger samtidig. Jeg gjorde det etter andre operasjon, og selv om det bare var 10dager var jeg rimelig avhengig av andre til å hjelpe meg.

Huff da, høres vondt ut da, håper du får beahndling for det..
Har ikke noen plager med bena jeg heldigvis, men derimot hendene som plager meg ( nervene i klemme) må operere dem :(
God bedring i så fall :)

Back
Topp