Var på sykehuset i dag

Bébbe

Elsker forumet
På kontroll ang melkeallergien. Simone er 68 cm og 8000g..ikke rart de fleste bodyene i 68 er for små! Vi skal fortsette med althera mme og ikke introdusere mat med kumelk før hun er 1 år. Visst hun reagerer med magesymptomer/diare eller utslett så skulle vi vente til hun er 2år, og da har de fleste vokst av seg kumelkproteinallergi.
Hun sa at visst vi absolutt ville så kunne vi teste mat med kumelk etter hun er åtte måneder, men det er ingenting å vinne på det. Nå slipper vi komme tilbake til sykehuset flere ganger dersom ikke hun fortsatt reagerer når hun er 2år :-)

Høres greit ut å forholde seg til det?
Håper hun slipper det så lenge da!
Men finnes vel endel alternativ, barn skal jo helst ha minimalt med kumelk før 1 år uansett?

Høres greit ut å forholde seg til det?
Håper hun slipper det så lenge da!
Men finnes vel endel alternativ, barn skal jo helst ha minimalt med kumelk før 1 år uansett?

Ja det skal gå fint :-) må bare passe på at det ikke er melk i brødmat og middagsmat når hun begynner å smake på det :) det er kumelkprotein i mange grøter og mme også så alle som skal passe hun må bli informert, men det er forsåvidt enklere å huske på når det er slik fra starten av enn å oppdage det etter hun har spist vanlig mat en stund :)

Det er sant :-)

Det høres jo veldig bra ut:) Sunn og flott jente dere har<3 Håper hu vokser av seg melkeallergien:) Skal til strømmen barnelegesenter og teste Emmeth for allergi den 13 mars, veldig spent på svarene:)

Det høres jo veldig bra ut:) Sunn og flott jente dere har<3 Håper hu vokser av seg melkeallergien:) Skal til strømmen barnelegesenter og teste Emmeth for allergi den 13 mars, veldig spent på svarene:)

Jeg også er spent :-) spurte forresten legen ang det om er mulig å påvise allergi eller ikke når de er så små. Hun sa at det kan være vanskelig å finne ut spes når man ammer for da får de antistoffer og slikt fra moren, men det er mulig.

Jeg også er spent :) spurte forresten legen ang det om er mulig å påvise allergi eller ikke når de er så små. Hun sa at det kan være vanskelig å finne ut spes når man ammer for da får de antistoffer og slikt fra moren, men det er mulig.

Ok, jeg delammer jeg da, men håper vi for svar på det iallfall:) Hadde vært greit og fått det svart på hvitt så jeg kan få gratis mme til Emmeth på blå resept. Koster 260 kr for en boks, så:(

Ok, jeg delammer jeg da, men håper vi for svar på det iallfall:) Hadde vært greit og fått det svart på hvitt så jeg kan få gratis mme til Emmeth på blå resept. Koster 260 kr for en boks, så:(

Du får det helt sikkert svart på hvitt :-) tror det er nok at legen skriver en uttalelse om det er tvil. Vi har jo testa og fått det bekrefta men kjenner noen som får nutramigen på resept men ikke har testet. Jeg trodde de hadde testet inntill i dag da jeg snakka med de. Men greit å ta testen når man kan da :-)

Så stor og flott pie du har:-) Håper hun vokser av seg allergien.

Så bra oppfølging dere får! Jeg ville droppa all barnemat med kumelk inntil ett år, det blir vi å gjøre.

Er litt frustrerende for mange rundt oss, f.eks. mamma, tror ikke det er melkeallergi hun har...selv om jeg har forklart symptomene ved bruk av vanlig mme, og forbedringen ved Nutramigen var svaret fra mamma at "hun har sikkert bare litt sensitiv mage, du kan sikkert helt fint gi henne yoghurt o.l. fra 8 måneder" :mad: Litt irriterende at de som står oss nærmest ikke tror på at det er allergi hun har, da er det jo en fare for at de lar henne få matvarer med melk i når de passer henne :eek: Skal snakke med HS på neste kontroll ang testing o.l. for å få det svart på hvitt!
...kjøpte for øvrig et glass fra Hipp idag med risgrøt med grønnsaker, skulle lese bakpå (før hun fikk) og den var det kumelk i! :confused: Så det er viktig å passe på hva man gir!!!

Så bra oppfølging dere får! Jeg ville droppa all barnemat med kumelk inntil ett år, det blir vi å gjøre.

Er litt frustrerende for mange rundt oss, f.eks. mamma, tror ikke det er melkeallergi hun har...selv om jeg har forklart symptomene ved bruk av vanlig mme, og forbedringen ved Nutramigen var svaret fra mamma at "hun har sikkert bare litt sensitiv mage, du kan sikkert helt fint gi henne yoghurt o.l. fra 8 måneder" :mad: Litt irriterende at de som står oss nærmest ikke tror på at det er allergi hun har, da er det jo en fare for at de lar henne få matvarer med melk i når de passer henne :eek: Skal snakke med HS på neste kontroll ang testing o.l. for å få det svart på hvitt!
...kjøpte for øvrig et glass fra Hipp idag med risgrøt med grønnsaker, skulle lese bakpå (før hun fikk) og den var det kumelk i! :confused: Så det er viktig å passe på hva man gir!!!

Det er skikkelig dårlig gjort at de ikke tar det på alvor da! Jeg tenker slik at selv om man ikke dør av melk så trenger man ikke bli unødvendig dårlig når der fint kan unngås. Det finnes jo så mye man kan bruke i stedet for enn kumelk og man kan lage samme maten som før bare bruke andre ingredienser. Håper de ikke tester på egenhånd da!
Ser at det virket litt hissig det jeg skreiv men det var ikke meningen :-) Bare skjønner deg så godt! :-)
Det er fort gjort å kjøpe og gi noe med melk i ja! Jeg har laktoseintoleranse og blir dårlig av bittelitt laktose, og det er mange matvarer jeg ikke ante at det var melk i da jeg fikk vite hvorfor jeg alltid var dårlig i magen.
Risgrøt og grønnsaker hørtes godt ut :-) vi får teste litt hjemmelaget mat etter hvert :-)

Ja, jeg blir skikkelig irritert selv når det ikke blir tatt på alvor ;) Blod i avføringa er jo virkelig ikke noe å tulle med, det sier seg selv at tarmen da ikke klarer å bearbeide det den har fått servert! :eek:
Skal prøve selv å lage grøt med grønnsaksmos når den tid kommer ja ;) Hvis man har litt mme i risgrøten vil den jo bli fyldigere og mer smaksrik, og så kan man bare putte i frukt eller grønnsaker for å variere på smak :) Greit å tvinges til å være kreativ i barnematveien, kan ikke bare kjøpe fruktgrøt fra Nestlè ;) :p

Du får det helt sikkert svart på hvitt :-) tror det er nok at legen skriver en uttalelse om det er tvil. Vi har jo testa og fått det bekrefta men kjenner noen som får nutramigen på resept men ikke har testet. Jeg trodde de hadde testet inntill i dag da jeg snakka med de. Men greit å ta testen når man kan da :-)

Her så fikk vi beskjed om at han måtte til spesialist for og få det på blå resept, eller den har vi fått. Melka som vi kjøper nå blir registrert der, men ikke gratis før spesialisten har skrevet at han har melkeallergi!

Ja, er melk i alt omtrent virker det som:eek: kjenner veldig godt til den der m at ungen har sikkert bare sensitiv mage og kan jo prøve deg fram når han er blitt noen mnder eldre m litt grøt m kumelk i:confused::mad: kan ikke du også få en henvisning til spesialist til Hermine?

Her så fikk vi beskjed om at han måtte til spesialist for og få det på blå resept, eller den har vi fått. Melka som vi kjøper nå blir registrert der, men ikke gratis før spesialisten har skrevet at han har melkeallergi!

Merkelig at ikke alle følger samme reglene, men synst det er best de blir sjekket så jeg protesterer ikke på det :-) det er jo for enkelt å få resepter på alt mulig sies det så bra de har litt kontroll :-)

Merkelig at ikke alle følger samme reglene, men synst det er best de blir sjekket så jeg protesterer ikke på det :) det er jo for enkelt å få resepter på alt mulig sies det så bra de har litt kontroll :)

Ja, jeg er helt enig, men rart ikke alle følger de samme reglene!? Samme synes jeg om leger og helsesøstre. Alle sier noe forskjellig!

Ja, jeg er helt enig, men rart ikke alle følger de samme reglene!? Samme synes jeg om leger og helsesøstre. Alle sier noe forskjellig!

Ja det gjelder det meste syns jeg! Hører hva andre har fått beskjed om ang div med helsesøster og så spørr jeg min for jeg blir usikker og hun kan finne på og si det motsatte..vi får bare bruke sunn fornuft når man hører motstridende ting :-)

Ja det gjelder det meste syns jeg! Hører hva andre har fått beskjed om ang div med helsesøster og så spørr jeg min for jeg blir usikker og hun kan finne på og si det motsatte..vi får bare bruke sunn fornuft når man hører motstridende ting :)

Yes, jeg bruker mammafølelsen og hva jeg selv tror er best. For tydeligvis er det sånn legene og hs gjøre også, ingen er jo enig så!

Back
Topp