Da har jeg bestilt service på bilen, og passer på å montere isofix samtidig. 
Men, hvor er det best å ha dette? Foran eller bak?
Må man da koble ut airbag?
Men, hvor er det best å ha dette? Foran eller bak?
Må man da koble ut airbag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Den aller tryggeste plassen er bak i midten.
Om du skal ha setet foran MÅ airbagen kobles ut, men trodde ikke det var mulig med isofix foran jeg heller......
Min mening er uansett at barna sitter tryggest bak, helst i midten![]()
Hvis du skal ha isofix i midten men har vanlig belte ved siden av så skal nok det gå fintTenkt på midten, men hvordan blir det med to barneseter rett ved siden av hverandre? Får man på belte osv. da? Blir ikke trangt?
Problemet er jo at vi har sideairbag bak, men glemte å be verksted koble ut denne. Får si fra når vi kommer dit. Monterer vi i midten må det kanskje ikke kobles ut?
Sett i katalog for bilen vår, og ser ut til at man kan ha det foran også, om airbag kobles ut.
Nå lages jo også gravidbelte med isofix, så rart om alle gravide er tenkt å sitte bak...
Jeg ville ringt forhandler å spurt.Hvor mye koster det å ettermontere isofix?? Vi har isofix i bilen, men kun på setene på siden, og ikke det i midta, der vi i utgangspunktet hadde tenkt å plassere lillegullet...
Hvis du skal ha isofix i midten men har vanlig belte ved siden av så skal nok det gå fint
Hadde nok hatt problemer hvis begge setene skulle festes med belte.
Men det går jo selvfølgelig an å ha ett sete på hver side bak. Skal gå fint å ikke koble ut sideairbagene
Jeg mener nå bak er tryggest uansett.
Vi har heldigvis ikke andre barneseter å ta hensyn til, så vi kan montere det hvor som helst, men går for å ha det i midten
Den sikreste plassen i bilen er i midten bak, da er barnet lengst unna alle treffpunkter inn i bilen. Forskjellen på høyre og venstre side er liten. I første rekke handler det om å ha et barnesete som står skikkelig i akkurat din bil, og at barnet plasseres et sted i bilen som gjør deg til en mest mulig konsentrert sjåfør.
Sidekollisjonspute
Generelt viser undersøkelser ang. barn og sidekollisjonsputer at barn som sitter riktig sikret i barnesikringsutstyr ikke utsettes for fare i forbindelse med utløsning av sidekollisjonsputer. Men sidekollisjonsputene kan være farlige hvis barn lener seg mot det stedet de ligger skjult - i det de løses ut. Pass derfor på at barn som sover eller hviler ikke lener seg for mye sideveis. Rådfør deg gjerne med bilforhandler for å få mer informasjon angående kollisjonsputer og barn.
www.tryggtrafikk.no
Takk for svar!
Datteren vår har vanlig beltestol. Men noen ganger er det vanskelig nok å feste beltet på henne!
Var jo det hun er bekymret for også: ny baby = ett bilsete til. Hi hi! <3
Vi monterte det selv vi,så kjørte vi ned å viste det på verksted etterpå
Betalte 300kr for isofix feste
Sent from my GT-I9100 using BV Forum